Trexanista..

Tyttönen86

Mnua askarruttaa muutama asia..Minun täytyisi ensi viikolla aloittaa Trexani enkä ole aiemmin sitä käyttänyt! Minkälaisia sivuvaikutuksia teille on tullut? Mitä itse tiedän, niin pahoinvointi on vissiinkin todella yleistä! Entä onko muita? Alkoholin käytöstä tiedänkin, ettei se olisi suotavaa..Kiitoksia paljon kaikille, jos viitsitte vastata!:) Hyvää syksyä kaikille..

7

2084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

olen käyttänyt Trexania usean vuoden, minulle ei ole tullut minkäänlaisia sivuvaikutuksia ja lääke on tehonnut hyvin. Nykyisin saan Trexanin kerran viikossa pistoksena, ja edelleen veriarvot yms. ovat kunnossa.
      Foolihappoa käytän tällä hetkellä välillä en kyllä käyttänyt sitäkään. Aina kannattaa kokeilla sillä vaikutukset ovat yksilöllisiä.

• reumanainen

lievän pahoinvoinnin lisäksi ei ole ollut mitään muita oireita, olen käyttänyt jo kuusi vuotta.

• Lissu85

Mulla oli trexan aluksi monta vuotta tablettina kunnes aloin voimaanpahoin joten lääkitys vahdettiin pistokseen ja lisäksi tuli foolihappo ja normaali pahoinvointilääkitys varmuuden vuoksi. Hetken kaikki meni taas hyvin, kunnes taas aloin voimaan pahoin. Pahoin vointi lääkitystä lisättiin mutta se ei enää auttanut, sillä pelkkä koulu terveyden hoitajallekkin meno aiheutti pahoin vointia (se ei kuulemma epänormaalia, sillä lääkärini selitti että joillakin ajatuskin saattaa alkaa torjua lääkettä ja sen aiheuttamaa pahoinvointia niin kovasti että pelkkä keltainen väri aiheutta huonovointisuuden.)

kannattaa kuitenki kokeilla trexaania, koska siitä on kuitenkin hyötyä niin kauan kuin sitä vaan sietää.

• koralli

Heippa...
      Minun tytölläni puhkesi reuma 10 vuotiaana..
      ja vaikea iriitti 12v...
      Nivelet ovat tällä hetkellä ja jo pitkään ok..
      Iriitin vuoksi 12 vuotiaasta hän on käyttänyt Trexania...
      Aluksi annos oli n..10 mg/ kerta-annos.
      foolihappo,
      tällä hetkellä 25mg/kerta-annos...
      Hän on 87-syntynyt...vuoden sinua vanhempi..
      Trexanin haitat hänen kohdallaan ovat olleet lähinnä pahoinvointi..seuraavana päivänä..
      alkuun hän otti aamulla Trexanin ja seuraavana aamuna foolihapon...
      Lääkärin neuvosta nykyään illalla viimeiseksi Trexanin ja heti aamulla foolihapon...
      vaikutusaika näin lyhyempi olossa...
      ennen foolihappoa verta tuli usein nenästä ja häntä pyörrytti usein..
      nämä oireet ovat aika hyvin jääneet..
      Hb on laskenut useaan kertaan 112- 92 tasolle...
      jotenkin luulen että on johtunut Trexanista...
      väsymystä on myös selvästi...
      Luulin aluksi että ko.lääkehoito vaikuttaa mm..hiuksiin, mutta hänellä on erittäin kauniit pitkät hyvälaatuiset hiukset...
      Häntä uhkaa nyt syklosporiinihoito...
      Mieluummin pitäisin hänellä Trexanin...

Toivon että vastauksestani oli sinulle apua...
      ja luottavaisin mielin aloitat lääkityksen...
      Lämmöllä Koralli ,)

• elämä jatkuu

Aloita vaan,siitä on apua.Jos tuleekin sivuvaikutuksia,niin ne ovat ohimeneviä,eikä suinkaa vaarallisia.Pidä huoli itsestäsi...

• Trexan on hyvin siedetty ja kauan käytetty lääke. Tyttäreni sai trexania pistoksena n. 8 vuotta ennenkuin tuli sivuoireena pahoinvointia mihin ei pahoinvointilääkityskään auttanut. Jo pelkkä torstai-sanan maininta etoi häntä. Lisäksi lääke alkoi pistettäessä kirvellä kovasti. Veriarvoissa ei ollut koskaan mitään häikkää mutta trexan saattaa nostaa esim maksa-arvoja joten turvaverikokeissa kannattaa käydä säännöllisesti.
      Sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä ja saattavat ilmaantua vasta vuosien käytön jälkeen jos sittenkään.
      Hyvää syksyn jatkoa sinulle!

• Nainen -53

Olen käyttänyt Trexania heinäkuusta lähtien. Otin sitä tabletteina kerran viikossa 5x2,5 mg Folvite 1 mg 5 tablettia noin 3 tuntia Trexanin oton jälkeen. Minulla ei ollut mitään pahoinvointia ja reuma oireet hellittivät. Mutta sain hankalan kuivan yskän. Olen pitänyt nyt paria viikkoa paussia ja yskä on hävinnyt. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Voisiko yskä olla Trexanista johtuvaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe