Trexanista..

Tyttönen86

Mnua askarruttaa muutama asia..Minun täytyisi ensi viikolla aloittaa Trexani enkä ole aiemmin sitä käyttänyt! Minkälaisia sivuvaikutuksia teille on tullut? Mitä itse tiedän, niin pahoinvointi on vissiinkin todella yleistä! Entä onko muita? Alkoholin käytöstä tiedänkin, ettei se olisi suotavaa..Kiitoksia paljon kaikille, jos viitsitte vastata!:) Hyvää syksyä kaikille..

7

2078

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

olen käyttänyt Trexania usean vuoden, minulle ei ole tullut minkäänlaisia sivuvaikutuksia ja lääke on tehonnut hyvin. Nykyisin saan Trexanin kerran viikossa pistoksena, ja edelleen veriarvot yms. ovat kunnossa.
      Foolihappoa käytän tällä hetkellä välillä en kyllä käyttänyt sitäkään. Aina kannattaa kokeilla sillä vaikutukset ovat yksilöllisiä.

• reumanainen

lievän pahoinvoinnin lisäksi ei ole ollut mitään muita oireita, olen käyttänyt jo kuusi vuotta.

• Lissu85

Mulla oli trexan aluksi monta vuotta tablettina kunnes aloin voimaanpahoin joten lääkitys vahdettiin pistokseen ja lisäksi tuli foolihappo ja normaali pahoinvointilääkitys varmuuden vuoksi. Hetken kaikki meni taas hyvin, kunnes taas aloin voimaan pahoin. Pahoin vointi lääkitystä lisättiin mutta se ei enää auttanut, sillä pelkkä koulu terveyden hoitajallekkin meno aiheutti pahoin vointia (se ei kuulemma epänormaalia, sillä lääkärini selitti että joillakin ajatuskin saattaa alkaa torjua lääkettä ja sen aiheuttamaa pahoinvointia niin kovasti että pelkkä keltainen väri aiheutta huonovointisuuden.)

kannattaa kuitenki kokeilla trexaania, koska siitä on kuitenkin hyötyä niin kauan kuin sitä vaan sietää.

• koralli

Heippa...
      Minun tytölläni puhkesi reuma 10 vuotiaana..
      ja vaikea iriitti 12v...
      Nivelet ovat tällä hetkellä ja jo pitkään ok..
      Iriitin vuoksi 12 vuotiaasta hän on käyttänyt Trexania...
      Aluksi annos oli n..10 mg/ kerta-annos.
      foolihappo,
      tällä hetkellä 25mg/kerta-annos...
      Hän on 87-syntynyt...vuoden sinua vanhempi..
      Trexanin haitat hänen kohdallaan ovat olleet lähinnä pahoinvointi..seuraavana päivänä..
      alkuun hän otti aamulla Trexanin ja seuraavana aamuna foolihapon...
      Lääkärin neuvosta nykyään illalla viimeiseksi Trexanin ja heti aamulla foolihapon...
      vaikutusaika näin lyhyempi olossa...
      ennen foolihappoa verta tuli usein nenästä ja häntä pyörrytti usein..
      nämä oireet ovat aika hyvin jääneet..
      Hb on laskenut useaan kertaan 112- 92 tasolle...
      jotenkin luulen että on johtunut Trexanista...
      väsymystä on myös selvästi...
      Luulin aluksi että ko.lääkehoito vaikuttaa mm..hiuksiin, mutta hänellä on erittäin kauniit pitkät hyvälaatuiset hiukset...
      Häntä uhkaa nyt syklosporiinihoito...
      Mieluummin pitäisin hänellä Trexanin...

Toivon että vastauksestani oli sinulle apua...
      ja luottavaisin mielin aloitat lääkityksen...
      Lämmöllä Koralli ,)

• elämä jatkuu

Aloita vaan,siitä on apua.Jos tuleekin sivuvaikutuksia,niin ne ovat ohimeneviä,eikä suinkaa vaarallisia.Pidä huoli itsestäsi...

• Trexan on hyvin siedetty ja kauan käytetty lääke. Tyttäreni sai trexania pistoksena n. 8 vuotta ennenkuin tuli sivuoireena pahoinvointia mihin ei pahoinvointilääkityskään auttanut. Jo pelkkä torstai-sanan maininta etoi häntä. Lisäksi lääke alkoi pistettäessä kirvellä kovasti. Veriarvoissa ei ollut koskaan mitään häikkää mutta trexan saattaa nostaa esim maksa-arvoja joten turvaverikokeissa kannattaa käydä säännöllisesti.
      Sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä ja saattavat ilmaantua vasta vuosien käytön jälkeen jos sittenkään.
      Hyvää syksyn jatkoa sinulle!

• Nainen -53

Olen käyttänyt Trexania heinäkuusta lähtien. Otin sitä tabletteina kerran viikossa 5x2,5 mg Folvite 1 mg 5 tablettia noin 3 tuntia Trexanin oton jälkeen. Minulla ei ollut mitään pahoinvointia ja reuma oireet hellittivät. Mutta sain hankalan kuivan yskän. Olen pitänyt nyt paria viikkoa paussia ja yskä on hävinnyt. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Voisiko yskä olla Trexanista johtuvaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe