antin raamattutunti

ANTIN RAAMATTUTUNTI

Putin - tänään duumassa koko maailman nähden - haukkuu Hrushtshevin ja Jeltsinin. Nämähän antoivat Neuvostoliiton hajota. Muistamme kuinka Hrushtshev kehui näyttävänsä maailmalle viimeisen venäläisen kristityn, mutta heidän määränsä kasvoi tämän valtakaudella. Stalinista ei entisellä KGB-vaikuttajalla, Putinilla ollut pahaa sanottavaa duumalle. Gorbatshov ei tainnut olla edes mainitsemisen arvoinen.
http://www.iltalehti.fi/ukrainan-kriisi/201403180130758_uk.shtml

GOOG (Venäjä&kumppanit) alkaa jo tähyillä kohti Jerusalemia, tukikohdaksi löytyy Syyria. Putin ei peittele tulevaisuuden tavoitetta: entisen Neuvostoliiton alueet Venäjälle. Lisäksi nyky-Venäjällä on pidetty selviönä, että Suomi on osa Venäjää. Pikkuhiljaa tontit, fortumit, fennovoimat sun muut menevät venäläisomistukseen ja me riemuitsemme kaupoista.

Hes. 38:2
"Ihminen, käännä katseesi kohti Magogin maata, kohti Gogia, Mesekin ja Tubalin ylintä ruhtinasta, ja julista hänelle tuomio.
Hes. 38:3
Sano hänelle: Näin sanoo Herra Jumala: Gog, Mesekin ja Tubalin ylin ruhtinas, minä käyn sinua vastaan!

Hes. 38:14
"Sen tähden, ihminen, julista Gogille: Näin sanoo Herra Jumala: Tuohon aikaan, kun minun kansani Israel elää turvallisin mielin, saat sinä kutsun.
Hes. 38:16
Sinä hyökkäät minun kansaani Israelia vastaan ja peität pilven lailla koko maan. Tämä tapahtuu silloin kun aika on täysi, minä vien sinut silloin maatani vastaan, jotta kansat oppisivat tuntemaan minut. Siinä, mitä sinulle teen, Gog, minä osoitan pyhyyteni kaikkien kansojen nähden.
Hes. 38:18
Ja sinä päivänä, jona Gog hyökkää Israelin maahan, syttyy minun vihani hehku -- näin sanoo Herra Jumala.

Hes. 38:21
Minä nostan kaikilla vuorillani miekat Gogia vastaan, ja kaikki kohottavat miekan ja käyvät toistensa kimppuun -- näin sanoo Herra Jumala.
Hes. 38:22
Minä panen täytäntöön Gogin tuomion. Minä lähetän ruton ja vuodatan verta, minä syöksen hänen päälleen ja kaikkien hänen joukkojensa ja kaikkien häntä seuraavien kansojen päälle rankkasateita ja raekuuroja, tulta ja tulikiveä.

Hes. 39:1
"Ihminen, julista Gogille tuomio. Sano: Näin sanoo Herra Jumala: Gog, Mesekin ja Tubalin ylin ruhtinas, minä käyn sinua vastaan!
Hes. 39:11
"Sinä päivänä minä osoitan Gogille Israelista hautapaikan, Abarimin laakson, joka on Kuolleestamerestä itään, ja se hauta sulkee kulkijoilta tien. Sinne haudataan Gog ja koko hänen korskea joukkonsa, ja sitä laaksoa kutsutaan Gogin joukkion laaksoksi.
Hes. 39:15
Kun joku näistä miehistä näkee ihmisen luut, hänen tulee pystyttää niiden viereen merkki, jotta hautaajat tietävät viedä ne Gogin joukkion laaksoon.

ILM. 16. LUKU PALJASTAA KAUKOIDÄSTÄKIN SAAPUVAN SOTAVÄKEÄ KOHTI JERUSALEMIA
10 Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
11 ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
12 Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.

13 Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
14 Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
15 -Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

LOHIKÄÄRME - TOTTA VAI TARUA
Kaukoidässä onkin aina rakastettu lohikäärme-symboolia. Eufrat-virran uomassa on helppo kuljetta joukot ja kalusto kohti Syyriaa, joka riemuiten antaa tilaa, sama kun on päämäärä.

Kannattaa lukea ainakin nämä jännää Eufratin tulevaisuuteen liittyvää sivua:
http://www.kotipetripaavola.com/Raamattujalopunajankatastrofit3.html
http://www.israelinhuone.com/breratmechdal.php?sivu=eufratkuivuu.php

Sakarjan 14. luku paljastaa, miten Jeesus Messias murskaa sotajoukot ja Israel on vapaa iäti.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1395162059464

Mutta miten tämä liittyy palstaan "keskustele adventismista"?
No, lopunajan riivaajaiset eivät näytä olevan kiinnostuneita saapatista tahi sunnuntaista, sodan jumalaa he palvovat. islamistit ovat kiinnostuneet Jerusalemista, Mekka on vasta toisella sijalla; nykymuslimi kumartaa ennemmin Jerusalemiin päin, päivittäin. Petokoalitio hamuaa öljyä, Jerusalemia, Välimeren pään satamia, Israelin pois pyyhkimistä ja todistaa, ettei ole Israelin Jumalaa olemassa. Jumalaa, joka suojelisi juutalaisia ja kristittyjä.

antti

9

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm . . . bushmannin raamattutunti kiinnostaa kaikkia, mutta antin r-tunti ei ketään.
      Lienee tulkittava niin, että adv.palstalaiset eivät usko pedon merkin ja kolmannen maailmansodan yhdistelmään, jossa ruokatalousboikotilla ja Israelin ahdistamisella on pureva tehtävänsä, vaan odottavat sunnuntaipedonmerkkiä ja paavinvaltaa. Putin ei ole uhka suomelle, ei Israelille, ei islamille, ei kristityille? Mutta minusta Putin on Uhka.

Sapattilain kieltämistä pakotteena voin ajatella vain siitä näkökulmasta, että Israelia sillä kylläkin koeteltaisiin kovasti, mutta toisaalta ei Jumala kenenkään halua sapatin vuoksi henkeään uhrata, vaan uhrata tarvittaessa Jeesuksen todistuksen tähden.

antti

• >>> Hmmm . . . bushmannin raamattutunti kiinnostaa kaikkia, mutta antin r-tunti ei ketään. >>>

Voi voi Antti. Sellaista on elämä.

Pari neuvoa kuitenkin, ilmaiseksi, pelkästä lähimmäisenrakkaudesta.

Kirjoita lyhyitä, selkeitä lauseita. Vältä turhaa jaaritusta. Älä koeta leikkiä profeettaa, sillä siinä ei ole vielä kukaan onnistunut. Raamatusta on aivan turha etsiä mitään merkkejä, koskapa sillä ei ole mitään tekemistä minkään asian kanssa, etenkään nykypäivän suurvaltapolitiikan kanssa.

Raamatusta voimme kyllä ennustaa sitä sun tätä ja nähdä siellä vaikka naapurin kissan kuoleman ja serkun peräpukamavaivat, mutta sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen todellisuuden kanssa, jossa elämme.

Käytä yksinkertaisia esimerkkejä, selkeissä lauseissa.

Seuraavassa sinulle sellainen esimerkki, eli tarina, jossa on juoni ja opetus.

Olin juutalaisten ystävieni kanssa jokin aika sitten iltaa istumassa paikallisessa kuppilassa ja puhe kääntyi uskontoon.

Juutalaiset ystäväni harrastavat uskontonsa tapoja, ainakin joskus ja kysyin heidän suhdettaan uskontoonsa, etenkin Jumalaansa, Jahveen.

Kysyin, että uskotteko te Jahveen, Jumalaanne ja kaikkeen siihen, mitä uskontonne ympärille on kehitelty.

Vastaus oli hyvin selkeä: yksikään järkevä juutalainen ei ole voinut uskoa Jahveen holokaustin jälkeen, eli natsien suorittaman kansanmurhan jälkeen. Silloin viimeistään jokainen juutalainen hautasi Jumalansa.

Jokainen juutalainen tietää, että mikäli Jahve olisi olemassa, Hän ei olisi antanut holokaustin tapahtua.

He kuitenkin ovat uskonnollisia ja noudattavat joitain uskontonsa tapoja, sillä se on heidän kulttuuriperintöön, eikä siinä ole itse uskonnolla ja sen sisällöllä mitään tekemistä, puhumattakaan siitä, että uskonnon vanhojen rituaalien hengissäpitäminen liittyisi millään tavallan uskonnon jumalan hengissäpitämiseen.

Minusta hyvin järkevä suhtautuminen uskontoon ja jumaliin, mutta sellaisia juutalaiset ovat, järkeviä ihmisiä.

Jokainen heistä tiesi, että Jahve ei antanut heille heidän valtiotaan, vaan poliitikot tekivät sen.

Jokainen heistä tietää sen, että Israel pysyy pystyssä vain ja ainoastaan USA:n pelotteen avulla ja kun se tuki loppuu, on Israelin päättäjien keksittävä jokin toinen tie rauhaan, sillä jos USA:n tuki loppuu, eivätkä Israelin päättäjät onnistu pääsemään eroon vanhoista dogmeistaan, Israel jyrätään maailmankartalta noin viikossa.

Jokainen heistä tietää, että Jahve ei auta Israelia, eikä yksikään toinenkaan jumala, vaan kyseessä on kauhun tasapaino, josta pitävät huolen poliitikot, ei yksikään jumala.

• Raamattuläksyä

Opiskeltavaa Antille (ja muillekin).

www.arvioikaa.com / KAKSI JERUSALEMIA

• bushmanni kirjoitti:

>>> Hmmm . . . bushmannin raamattutunti kiinnostaa kaikkia, mutta antin r-tunti ei ketään. >>>

Voi voi Antti. Sellaista on elämä.

Pari neuvoa kuitenkin, ilmaiseksi, pelkästä lähimmäisenrakkaudesta.

Kirjoita lyhyitä, selkeitä lauseita. Vältä turhaa jaaritusta. Älä koeta leikkiä profeettaa, sillä siinä ei ole vielä kukaan onnistunut. Raamatusta on aivan turha etsiä mitään merkkejä, koskapa sillä ei ole mitään tekemistä minkään asian kanssa, etenkään nykypäivän suurvaltapolitiikan kanssa.

Raamatusta voimme kyllä ennustaa sitä sun tätä ja nähdä siellä vaikka naapurin kissan kuoleman ja serkun peräpukamavaivat, mutta sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen todellisuuden kanssa, jossa elämme.

Käytä yksinkertaisia esimerkkejä, selkeissä lauseissa.

Seuraavassa sinulle sellainen esimerkki, eli tarina, jossa on juoni ja opetus.

Olin juutalaisten ystävieni kanssa jokin aika sitten iltaa istumassa paikallisessa kuppilassa ja puhe kääntyi uskontoon.

Juutalaiset ystäväni harrastavat uskontonsa tapoja, ainakin joskus ja kysyin heidän suhdettaan uskontoonsa, etenkin Jumalaansa, Jahveen.

Kysyin, että uskotteko te Jahveen, Jumalaanne ja kaikkeen siihen, mitä uskontonne ympärille on kehitelty.

Vastaus oli hyvin selkeä: yksikään järkevä juutalainen ei ole voinut uskoa Jahveen holokaustin jälkeen, eli natsien suorittaman kansanmurhan jälkeen. Silloin viimeistään jokainen juutalainen hautasi Jumalansa.

Jokainen juutalainen tietää, että mikäli Jahve olisi olemassa, Hän ei olisi antanut holokaustin tapahtua.

He kuitenkin ovat uskonnollisia ja noudattavat joitain uskontonsa tapoja, sillä se on heidän kulttuuriperintöön, eikä siinä ole itse uskonnolla ja sen sisällöllä mitään tekemistä, puhumattakaan siitä, että uskonnon vanhojen rituaalien hengissäpitäminen liittyisi millään tavallan uskonnon jumalan hengissäpitämiseen.

Minusta hyvin järkevä suhtautuminen uskontoon ja jumaliin, mutta sellaisia juutalaiset ovat, järkeviä ihmisiä.

Jokainen heistä tiesi, että Jahve ei antanut heille heidän valtiotaan, vaan poliitikot tekivät sen.

Jokainen heistä tietää sen, että Israel pysyy pystyssä vain ja ainoastaan USA:n pelotteen avulla ja kun se tuki loppuu, on Israelin päättäjien keksittävä jokin toinen tie rauhaan, sillä jos USA:n tuki loppuu, eivätkä Israelin päättäjät onnistu pääsemään eroon vanhoista dogmeistaan, Israel jyrätään maailmankartalta noin viikossa.

Jokainen heistä tietää, että Jahve ei auta Israelia, eikä yksikään toinenkaan jumala, vaan kyseessä on kauhun tasapaino, josta pitävät huolen poliitikot, ei yksikään jumala.

Maksutonta rakkautta Bushmannilta:
        [][]Pari neuvoa kuitenkin, ilmaiseksi, pelkästä lähimmäisenrakkaudesta.
        Kirjoita lyhyitä, selkeitä lauseita. Vältä turhaa jaaritusta. [][]

Miinpä, lyhyestä virsi kaunis. Lyhyesti sanoisin että Raamattu kyllä myöntää itsekin, että Jumalan oppi on sulaa hulluutta (1.Kor.1.luku), mutta toteaa myös, että vaikka se on hullutusta, siinä on enemmän viisautta kuin ihmisen parhaimmassakaan viisaudessa.

Siinä on tämä juju, joka sopii oikein hyvin minulle, jolla on lapsekkuutta enemmän kuin ymmärrystä . . .

1. Kor. 1:21
        Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

Tosin uskominen on rationaalisempaa loppujen lopuksi kuin uskomista vastaan taisteleminen, mutta että saisi käyttöönsä Jumalan voimaa, esimerkiksi rukoillakseen tosissaan, tarvitaan lapsenmielisyyttä. Itse asiassa Jeesus Nasarealainen korostaa sitä.

1. Kor. 1:21
        Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

Mutta ei siinä mitään, "Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoille, niin vanhurskaille kuin jumalattomillekin", vakuuttaa Jeesus. Jatka sinä viisauden tiellä; kun on alkuun päässyt niin antaa mennä vaan. Mutta minä koetan säilyttää nykyelämän toivon ja iankaikkisen elämän toivon tällä lapsenomaisen uskon tiellä.

antti

• Raamattuläksyä kirjoitti:

Opiskeltavaa Antille (ja muillekin).

www.arvioikaa.com / KAKSI JERUSALEMIA

Tuo "Arvioikaa.com"-linkistö on ihan mielenkiintoinen. Mutta esim. Smith Wigglesworth EI ollut harhaanjohtaja, vaikka siellä niin arvioidaan lukijan puolesta. Sören Kierkegaard on käsittääkseni sangen syvällistä, tosin raskasta luettavaa. Kierkegaard muuten on niitä, jotka toteavat, ettei uskonasiat ole edes tarkoitettu järjellä käsitettäviksi, usko vain pitää omaksua. Niinmuodoin hän on todennut jossain, että luonnollisempaa - rationaalisempaa - on uskoa kuin olla uskomatta. Yllättävän paljon tuntuu "arvioikaa.comissa" olevan akanoita ja lustetta jyvästen seassa.

• Raamattuläksyä
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tuo "Arvioikaa.com"-linkistö on ihan mielenkiintoinen. Mutta esim. Smith Wigglesworth EI ollut harhaanjohtaja, vaikka siellä niin arvioidaan lukijan puolesta. Sören Kierkegaard on käsittääkseni sangen syvällistä, tosin raskasta luettavaa. Kierkegaard muuten on niitä, jotka toteavat, ettei uskonasiat ole edes tarkoitettu järjellä käsitettäviksi, usko vain pitää omaksua. Niinmuodoin hän on todennut jossain, että luonnollisempaa - rationaalisempaa - on uskoa kuin olla uskomatta. Yllättävän paljon tuntuu "arvioikaa.comissa" olevan akanoita ja lustetta jyvästen seassa.

Arvioikaa.comissa kehoitetaan nimenomaan arvioimaan, joten lukaisepa Antti nyt se KAKSI JERUSALEMIA artikkeli (on tosin hieman pitkä) ja kerro sen jälkeen, mitä mieltä olet SEN raamatullisuudesta.

• Ja jos sinua Antti oikeasti kiinnostaa Israel ja sen historia, sekä mahdollinen tulevaisuus, kannattaa siihen perehtyä luotettavan, tieteellisen tiedon kautta, eli pysy poissa erilaisilta huuhaa-sivustoilta, etenkin helluntailaisten höpötiedosta.

http://www.gaudeamus.fi/hannu-juusola-israelin-historia/

Tuokin israelin huone tai Petri Paavola on lähteenä täysin nollan arvoinen. Pelkkää uskonnollista huuhaata, joka perustuu vain kirjoittajien vilkkaaseen mielikuvitukseen.

• MISTÄ RAAMATUNKÄÄNNÖKSESTÄ PALSTAN ADVENTISTIT TYKKÄÄVÄT ?

En minä kovin erinomaisena saati sitten välttämättömänä pidä Raamattu Kansalle -käännöstä. Erinomainen on sellainen Raamattu, jossa on jotain olosuhdeselitystäkin.
      Lähinnä tarkoitan Jeesuksenaikaisia juutalaisia tapoja. Mm. kymmenen neitsyttä -kuvauksestakin saa enemmän irti perinteen tuntemisen kautta.

HYVÄ PAIMEN PSALMI 23 RAAMATTU KANSALLE KÄÄNNÖKSENÄ
      Psalmi 23
      1. Daavidin psalmi.
      Herra on minun paimeneni,
      ei minulta mitään puutu.
      2. Vihreille niityille hän vie minut
      lepäämään,
      tyynten vetten äärelle hän minut
      johdattaa.
      3. Hän virvoittaa minun sieluni.
      Hän johdattaa minua
      vanhurskauden teillä
      nimensä tähden.
      4. Vaikka minä vaeltaisin kuoleman
      varjon laaksossa,
      en pelkäisi mitään pahaa,
      sillä sinä olet minun kanssani.
      Sinun väkevä kätesi ja
      paimensauvasi
      lohduttavat minua.
      5. Sinä katat minulle pöydän
      minun vihollisteni nähden.
      Sinä voitelet minun pääni öljyllä,
      minun maljani on ylitsevuotava.
      6. Sula hyvyys ja armo seuraavat
      minua
      kaikkina elämäni päivinä,
      ja minä saan asua Herran
      huoneessa
      päivieni loppuun asti.
      ------------------
      Virvoittavien vetten sijaan Raamattu Kansalle tarjoaa tyynten vetten tykö johdattamista. Mutta minä en kaipaa seisahtuneisuutta kuin ehkä hetkisen. Enempi janoan virvoittavia vesiä. "Joka janoaa, hän tulkoon", haastaa Herrammekin.
      "Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden", sanoo kirkon vanha käännös. Raamattu Kansalle puhuu vanhurskauden tiestä elikkä vaihtaa selvän suomen kielen kaanaan kieleksi.
      Pimeän laakson se vaihtaa "kuoleman varjon laaksoksi". Onko se parempi laakso muka? Kyllä me kuolevaisia olemme uskovaisinakin täällä laakson alhaisuudessa. Maailmassa vallitsee pimeys, vaikka emme kuolemanvaaraan joutuisikaan.
      Sauva on selkiinnytetty paimensauvaksi. Semmoisellahan karitsa vetäistään ulos piikkipensaasta. Vitsa on väännetty väkeväksi kädeksi. Mutta koska vitsa ja sauva LOHDUTTAVAT", niin ainakin minulle sopii paremmin vitsa eli kuritus ja nuhtelu. Käsittääkseni "väkevällä kädellä" JOHDATETAAN. Lohdutus tapahtuu hellemmin.
      Katettu pöytä vihollisten "näden", lupaa Raamattu Kansalle käännös. Kirkon käännös kattaa sen vihollisten "silmien eteen". Taaskin pidän enempi kirkon käännöksestä, sillä jos menestyn viholliseni nähden, niin minun täytyy olla hänen silmiensä edessä eikä takanapäin.
      Laupeus-sanan vääntäminen armo-sanaksi on silkkaa saivartelua - ei sen takia olisi tarvinnut uutta käännöstä tehdä, mutta on varmaankin hauskaa mestaroida muiden muiden työtä.

http://www.raamattukansalle.fi/filearc/1_Ut ja Psalmit.pdf

Käännös kuin käännös, Pyhä Henki puhuu sydämelle, mitä Jumala on tarkoittanut sanoa. Kannattaa käyttää rakastamaansa käännöstä pääsääntöisesti tietenkin. Minä tutkin rinnan kirkon vanhaa ja uutta käännöstä; ovat mukavasti samoissa kansissakin vierekkäisin sivuin.

ANTTI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe