Olin matematiikan kertaus kurssin tunnilla, jossa keskusteltiin tulevasta pitkän matematiikan Yo-kokeesta. Opettaja tokaisi, että olisin mielummin teitä valvomassa isossa salissa, mutta joudun valvomaan tuota rumaa poikaa ja näyttikädellä ja katsoi minuun. Minulle on myönnetty erillinen työtila kokeen ajaksi, vaikean lukihäiriön takia.
Opettaja haukkui rumaksi
9
206
Vastaukset
Unohdin tuohon keskusteluun laittaa, että miten tulis toimia tässä tilanteessa?
- 202020
Mene kertomaan asiasta rehtorille. Rehtori on opettajien esimies. Hänen on pakko ottaa asia puheeksi opettajan kanssa.
- 13 + 5
Opettajan kommentti on asiaton. Vähemmällä kuitenkin pääset itse, jos annat asian olla kuin että teet asiasta isomman numeron. Toki voit keskustella rehtorin ja ko. opettajan kanssa yhdessä ja todennäköisesti saat anteeksipyynnön, et muuta.
Tämänkaltaiset asiat voivat jättää ikuisen jäljen ihmisen sieluun, jos niin valitset. Muista kuitenkin tämä: kukaan ei voi pahoittaa mieltäsi, teet sen aina itse, jos valitset niin. Mielen pahoittaminen on oma valinta, vaikka se kuullostaa oudolta. Olet varmasti älykäs nuori mies ja ymmärrät mitä tarkoitan.
Elämä on helpompaa, jos sen sijaan, että loukkaantuisi muiden sanomisista ja pahoittaisi mielensä, antaa tällaisten kommenttien valua kuin vesi hanhen selästä ja päättää olla pahoittamatta mieltänsä. Se on tietoinen valinta.
Yksi näkökulma on myös tämä: haluatko antaa tälle huonosti käyttäytyvälle opettajalle niin paljon valtaa elämässäsi, että annat hänen pilata tämän päiväsi tai tulevia päiviäsi? Onko hän mielestäsi sen arvoinen?
Tarkastele tunnettasi ja sitten päästä siitä irti.Kiitoksia erittäin hyvästä kommentista. Pohdiskelen asiaa vielä enne, kuin päätän miten toimin tämän suhteen.
- ranec
Tosi törkeetä! Ehdottomasti kannattaa ottaa yhteyttä rehtoriin. Sinä et voi eikä kukaan voi vaatia, että sinä luottaisit tuohon opettajaan yo-kokeesi valvojana tai kokeen tarkastajana. Vaadi rehtorilta toinen valvoja ja toinen opettaja kokeesi arvostelijaksi.
Jos rehtori ei suostu, ota yhteys kunnan/kaupungin koulutoimen johtajaan.- Noitavaino
Joo se opettaja on poltettava roviolla, ennenkuin asia selvitetään...
Kiitoksia nopeista neuvoista. Otan rehtoriin yhteyttä, heti huomenna.
- tade33
Miten tämä ongelma ratkesi?
Todella käsittämätöntä ja huonoa käytöstä opettajalta. Otin rehtorin kanssa asian puheeksi, ja pahoitteli kovasti opettajan köytöstä. Matikan yo-koe meni hyvin M on tulossa arvosanaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738