Moi,
haluais kuulla kokemuksia,miten teidän mahat on kasvanu ja/tai paino noussut raskauden edetessä? KUn itse olen juurikin rv17 ja maha on kuin olisin yli 20vk ja paino noussu lähtöpainosta 4kg! :( Ahistaa molemmat aikalailla.. kun en muista edellisessä raskaudessani tällasta tapahtunen..silloin maha kasvoi ihan normaaliin tahtiin ja painoa tuli oikeestaan vasta loppupuolella.
Mahan kasvu ja painon nousu...
5
173
Vastaukset
- nautimasusta
Noilla viikoilla mun masu ei ollut hirveästi kasvanut, enemmänkin alkoi kasvamaan sitten joskus 20 viikon jälkeen, en muista enää tarkasti. Eikä mulla kyllä edes loppu vaiheessa se maha hirveän iso ollutkaan. Noilla viikoilla painoa oli tullut varmaan kilon verran, koko raskauden aikana paino nousi sen 7kg.
Mutta eikös jokainen raskaus ole erilainen? :) Älä turhaan noista stressaa jos kaikki on muuten kunnossa, vaan nauti raskaudesta. Kun syöt terveellisesti ja liikut, niin painokaan tuskin turhia nousee. - toinen raskaus?
Jos tämä on toinen raskautesi, niin et voi verrata ensimmäiseen. Ensimmäisessä vatsa on vielä kireä ja kasvaa hitaammin. Toisessa ja sen jälkeisissä raskauksissa vatsa on jo löystynyt ja antaa perikis ja tulee paljon suuremmaksi.
- toinen raskaus?
Minulla oli jo ihan kunnon vatsa noilla viikoilla jälkimmäisissä raskauksissa ja tällä kertaa joskus rv28 sain jo sairaslomaa sisätautilääkäriltä, kun vatsa suurena painoi keuhkoja enkä jaksanut kuin puuskuttaa. Nyt rv 35 ja on helpompi kun vauva on laskeutunut. En puuskuta enää kuin supistusten tullessa :). Ja silti minulla on ihan normaali vatsan kasvu ja vauvan kasvu :).
- jfop
Ensimmäinen raskaus menossa rv 15 6
painoa on tullut nelisen kiloa kans jo vaikka terveellisemmin olen syönyt kun ennen raskautta. :D Maha on kyllä kasvanut. En jaksa stressata, uskon että osan tuosta tekee jo tämä turvotuskin... :) Okei, varmaan itekkii kannattaa jättää stressaaminen vähemmälle.. mutta kyllä ahistaa aikalailla :( Tai sit pitää lampsia neuvolaan valittamaan vaivaa :D Mutta tosiaan jokainen raskaushan on erilainen..pelottaa vaan tuleeko mulle ihan jättimaha ku jo nyt iso. uh ja oh :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864