Mä en nyt oikein tiedä mihin tämä aihe kuuluisi, mutta yritetään tähän.
Mietin, että voinkohan tulla koskaan raskaaksi?
Olen sairastanut todella pahan anoreksian vuosia sitten, mutta menkat ei olleet missään vaiheessa poissa vaan tulivat aina säännöllisesti. Tosin olin todella huonossa kunnossa ruokaletkuissa yms.
nykyään menkat tulee ihan kellon tarkasti 32päivän välein kello 12:00 kolmen päivän ajan.
mieheni kanssa oon kolmisen vuotta ollut ilman ehkäisyä ja menkat on aika kamalat, enkä viitsisi syödä pillereitä turhan takia ehkäisyyn jos ei ole mahdollisuutta tulla raskaaksi..
toivottavasti sairaus ei ole pilannut raskaaksi tuloa...
ikääkin alkaa olla jo kolmekymmentä...
anoreksian sairastanut miettii raskautta?
2
66
Vastaukset
En oo asiantuntija,mutta olen kyllä lukenut,että syömishäiriöön sairastunut saattaa saada vähän huonommin lapsia.. mutta sulla siis on ollu tosta paranemisen jälkeen normaali syöminen/liikunta? Ite sairastin bulmiaa nuorempana,mutta en tosiaa niin pahasti,että olisin joutunu sairaalahoitoon.. mutta tuntui etten pääse siitä kunnolla mitenkään eroon,vaikka koko ajan yritin. Nykyään kammoan oksentamista! :D Mulla se ei ainakaan vaikuttanut raskaaksi tulemiseen, mutta tolainen raju häiriö voi vaikuttaakin?
Ja kuulemma raskausaikana voi puhjeta syömishäiriö uudestaan tai ainakin lievempänä. Joten siitä kannanttaa heti mainita neuvolasa,mikäli tulet raskaaksi-
Toivon todella teille lasta ja tervettä elämää :)- Tsemppiä!
Siis onko kolme vuotta jo ollut mahdollisuus että raskautuisit, vai oletteko välttäneet ovulaation ajankohtaa? Jos ette oel välttäneet , voi olla että hedelmällisyydessä jotain vikaa, mutta ei välttämättä johdu anoreksiasta.
Itse sairastin myös anoreksian ja kuukautiset oli vuosia pois, mutta nyt olen yhden lapsen äiti ja toinen tulossa. Ja ikääkin jo yli 40v, joten ei ole haitannut minun kohdallani. Raskautumiset käyneet myös hyvin nopeasti, ekalla ja tokalla yrityskerralla.
Toivottavasti sinulla kaikki kunnossa. Kävisin kyllä ehkä lääkärillä puhumassa asiasta. Jos kerran kuukautiset on pyörineet koko sairausajankin, kuulostaa siltä, ettei hormonitoiminta ole häiriintynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927