KOULURUOKAILUSTA

Niq

Itse en käy melkein ikinä koulussa syömässä,ehkä kerran kolmessa viikossa jos edes silloinkaan.JOtkut opettajat eivät sano mitään asiasta mutta sitten on taas näitä jotka sanovat.He sanovat että kyllä pitää mennä syömään kun se kerta on ilmaistakin,no lähettäkööt ateriani jollekin kehitysmaahan!SItten ne sanoo että tietääkä porukat ja tottakai ne tietää kun ite on haukkunu kouluruokia niille kotona.Ne saavat mennä syömään ketkä haluavat ja todella tykkäävät kouluruuasta.Minä en,sitte ne sanoo että ota edes salaattia,en tosiaan!koulun salaatti lilluu vedessä,hyi helvetti!JOtkut väittävät että mussutan sitten kotona makeisia ja muita lihottavia ruokia mutta en syö,syön kunnon perinteisen ruuan kotona!eli toisin voisin sano että kouluruoka on täyttä paskaa!

23

1750

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jätkä

silti se paska monille kelpaa.

• Riksa

mulle.

• Onpa teillä
        Riksa kirjoitti:

mulle.

Ihmettelen aina, kun kaikki haukkuu kouluruokaa. Ehkä teillä on sitten niin paskoja kouluja mutta meillä kouluruoka on parempaa kuin monen ravintolan ruoka. Mutta luultavasti se on vain ennakko asenteesta kiinni. Vaikka se olisi hyvää, saadaan uskomalla se maistumaan pahalle.

• t-88
        Onpa teillä kirjoitti:

Ihmettelen aina, kun kaikki haukkuu kouluruokaa. Ehkä teillä on sitten niin paskoja kouluja mutta meillä kouluruoka on parempaa kuin monen ravintolan ruoka. Mutta luultavasti se on vain ennakko asenteesta kiinni. Vaikka se olisi hyvää, saadaan uskomalla se maistumaan pahalle.

Ite en oo törmänny ku kerran aidosti pahaan ruokaan koulussa, tänä vuonna siis. Ja saattohan se jonkun mielestä olla hyvääkin.

Aina niitä ruokia pystyy kuitenki syömään. mikään niistä ei ole erityisen hyvää, mutta syödä niitä pystyy. Ennakkoasenteet pois!

• boy86
        t-88 kirjoitti:

Ite en oo törmänny ku kerran aidosti pahaan ruokaan koulussa, tänä vuonna siis. Ja saattohan se jonkun mielestä olla hyvääkin.

Aina niitä ruokia pystyy kuitenki syömään. mikään niistä ei ole erityisen hyvää, mutta syödä niitä pystyy. Ennakkoasenteet pois!

Olen samaa mieltä. Minusta ruoka koulussa ei ole sen kummempaa kuin muuallakaan.
        Kerran tosin petyin... Ruokana oli (mahd. perunamuusin kanssa) kalapuikkoja ja katsoin että onpa rapean näköisiä tällä kertaa ja otin oikein monta kalapuikkoa. Menin pöytään ja aloin syödä... huomatakseni että kalapuikot olivat umpijäässä.

• Niq
        t-88 kirjoitti:

...sitten teiltä puuttuu vaan makuaistit.

• .....
        Niq kirjoitti:

...sitten teiltä puuttuu vaan makuaistit.

Eli ei asia tollain ole. Makuaistit tallella on.. ilman makuaistiahan ei ollenkaan huvittais syödä ja sitähän voi testana vaikka kipeenä.

• Ruokailun terveellisyydestä

Periaatteessa on ihan sama syötkö lämpimän ruoan koulussa vai kotona, mutta tärkeämpää onkin milloin ruoan syöt. Jos koulupäiväsi päättyy klo 12 ja menet kotiin syömään, niin mikäs siinä. Usein koulupäivät tosin kestävät klo 14 tai 15 asti, jolloin veren sokeri ehtii laskea aivan liikaa. Usein nuoret paikkaavat alhaista veren sokeria juuri syömällä karkkia tms. Alhainen veren sokeri aiheuttaa paitsi näläntunnetta, myös väsymystä, jaksamattomuutta, keskittymisvaikeuksia ja päänsärkyä. Kotiin tultuasi syöt enemmän kuin sinun tarvisi ja usein mieli tekee nopeaa energiaa, eli esim. vaaleaa leipää tai makeaa.

Tällöin verensokeri taas saavuttaa huippunsa ja olo virkistyy. Nopea energia taas puolestaan palaa yhtä nopeasti kuin se on vaikuttanutkin ja kohta on taas kerran nälkä. Kierre epäterveellisiin ruokailutottumuksiin on alkanut.

Kyseisen kaltainen kierre aiheuttaa huonoja oppimistuloksia päivän viimeisillä tunneilla, ylipainoa, sekä aikuisiän diabetestä, eli sokeritautia. Elimistön sokeritasapaino tulisi pitää koko ajan tasaisella tasolla syömällä oikeaa ruokaa säännöllisesti. Limsat, makseiset, sipsit jne. ovat saaneet liikaa suosiota esim. yläaste-ikäisillä oppilailla. Ja sitten vielä ihmetellään miksi nuoret ovat ylipainoisia, huonokuntoisia, väsyneitä ja miksi he sairastelevat paljon!!

• Vaikka paskaa niin syön!

Kyllä huomaa et on sulla kehitys vielä pahasti kesken :) toivottavasti toi oli pilaa...siis tosi lapsellista. No jos ei ruoka kelpaa, NIIN ÄLÄ MYÖSKÄÄN MARAJA!
      Meillä on myös pahaa ruokaa koulus se on samaa mitä sairaaloissakin syödään, Mutta ei mikään niin pahaa ole et nälkää pitäis nähdä! Ota vittu eväät kouluun tyhmä!

• Niq

Maraja?

• ...
        Niq kirjoitti:

Maraja?

tarkottaa valittaa.

• RitchBitch

Ja kyllä huomaa, että sinullakin on tuo kehitys jäljessä, kun et lapsiraukka osaa edes oikeinkirjoitusta. Jestas, kun luulet olevasi hauska, että oikein vittu eväät! ;) No sinun äidilläsi taitaakin olla aikamoinen römpylä, kun sitä voi oikein evääksi ottaa! Ei tyhmä ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.. Ja mikä sana mukamas MARAJA on? xD

• ---

en pakota mut kannattas käydä syömäss, paitsi ku oot lelli pentu nii sie syöt mitä haluut....

• Lellitty ja ylpeä siitä

Sinä se tyhmä olet, kun et tiedä, että lellipentu on YHDYSSANA! Älä viitsi alkaa kiukuttelemaan, jos itse olet köyhästä perheestä ja päivän ainoa ateriasi on koulun säilykelihapullat ja kumiperunat. Köyhät kyykkyyn!

• Tyttö

Ala-asteella kun oli pakko mennä syömään, niin otin näkkileipää ja lasin maitoa, ylä-asteella katson listasta jos hyvää ruokaa niin voi käydä kurkistamas minkälaista se on, yleensä otan vain hedelmän tai jonkun muun jälkiruuan, salaatti on pahaa, vanhentunutta ja lilluu vedes tai ananas mehus yök.

Paras olisi, et kouluruoka maksaisi, näin yhteiskunnalta säästyisi varoja, sekä kouluruuan olisi pakko olla hyvää, muutoin sitä kukaan ei ostaisi, ja koulu tekisi tappiota, näinhän se toimii ravintoloissakin.

• puer86

Toinen vaihtoehto on lähettää sinunlaiset nirppanokat jonnekin kehitysmaahan, jossa on hyvä, jos yleensä ruokaa saat! Loppuupahan tuollainen ja alat varmaan vähän arvostaa sitä, että yleensä saat ruokaa.

• Tyttö
        puer86 kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on lähettää sinunlaiset nirppanokat jonnekin kehitysmaahan, jossa on hyvä, jos yleensä ruokaa saat! Loppuupahan tuollainen ja alat varmaan vähän arvostaa sitä, että yleensä saat ruokaa.

Siis pahaa ruokaa on pakko syödä, koska jossakin kehitysmaassa on ruuasta pulaa?

Sun mukaan pitäisi siis syödä puoliksi märäntyneet omenatkin, kun kehitysmaassa ne kelpaavat jollekkin?

Eiköhän jokaisella ole valinnanvapaus, syö tai on syömättä?

• puer86
        Tyttö kirjoitti:

Siis pahaa ruokaa on pakko syödä, koska jossakin kehitysmaassa on ruuasta pulaa?

Sun mukaan pitäisi siis syödä puoliksi märäntyneet omenatkin, kun kehitysmaassa ne kelpaavat jollekkin?

Eiköhän jokaisella ole valinnanvapaus, syö tai on syömättä?

Tuskinpa koulussa tarjotaan mädäntynyttä ruokaa... Luulenpa että se ruoka on ihan syötävää, vaikka saattaisi maistua pahalta. Pointtini on se, että jossakin päin maailmaa ruokaa ei saada ollenkaan ja sinä kieltäydyt syömästä koska ruoka on mielestäsi pahaa. No jaa, onhan sulla tietysti vapaus valita...

• jätkä.

Kouluruoka on nykyään pääsääntöisesti ihan hyvää ja syötävää ruokaa! Sanotaanko että yhdeksällä kerralla kymmenestä ruoassa ei ole mitään valittamista. Nykynuoriso vaan ei ole tyytyväinen mihinkään, onneksi on sentään meitä poikkeuksia!

• Nuoriboi

Ainakin meidän koulussa(oon amiksessa) on hyvät ruuat! Siksi oikeestaan käynkin koulussa kun sieltä saa ilmaset sapuskat.

• Tätä kun tässä luin...alkoi koko ketju naurattamaan, toki tässä on paljon asiaa ja muutakin, mutta ihan vänkäämättä aloin nauramaan... itselläni on huonot ruokailu tottumukset ja niitä yritän muuttaa, itsellenikään ei tosin maistu erityisen hyvin useimmat koulu ruuat, mutta ruokaa sekin on, eikä toistaiseksi kukaan ole kuollut, vaikken pahemmin ruokaa paljoa siellä ota, niin käytös tavatkin pitää muistaa, kiitaän aina kun ruokaa lautaselleni lappaan (huono järjestelmä kun keittäjät laittavat ruuan lautasille), ja ruokailun jälkeen kiitän keittäjiä, myös itse ruokailu tavatkin ovat hyvä muistaa.

• Samaa mieltä

Todellakin olen samaa mieltä ite olen samanalinen harvoin syön koulussa ruokaa koulun ruoka on niin P*rseestä että ihan oksettaa.... Jotkut opettajat ei käy es ite syömässä niin onko niillä nyt varaa tullla valittaa?? NO EI KETUSSA OO!

• niko

Kouluruoka o oikeeta paskaa, sen paikka o jäteastiassa.....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5660
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1822
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1717
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      25
      1484
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1301
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      336
      1270
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      344
      1261
    10. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      37
      1255
    Aihe