minkälaisia porilaiset on?

ffsk

Tässä mietin, että minkälainen kuva porilaisista on jäänyt sellaisille, jotka ovat eri paikkakunnalta?

Omakokemukseni ei ole kovinkaan positiivinen.
- Arvostellaan ihminen ennen kuin tutustuttu, pelkkien juorujen perusteella.
- raha vaan merkkaa, ei voi edes tapailla sellaista, joka ei ole oikeanlaisessa työssä jne.
- Tunteita ei näytetä ja mitään ei puhuta, jos ei ole pakko
- ollaan parempi kuin muut mukamas

:D onko mulla nyt ihan väärä kuva? vai oonko tavannu juuri nämä kolme porin idioottia?

10

3025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HÖH

Ainoastaan henkisesti köyhä ja huonon itsetunnon omaava ihminen kompastuu tuollaisiin. Ainoastaan idiootti syyllistää ja niputtaa kaikki yhteen vain parin tapauksen perusteella. Hesassa jos jossakin noita edellä mainittuja ominaisuuksia omaavia ihmisiä vasta onkin.

Ole oma ittes jos joku arvostelee selän takana mene kysymään pokkana mikä vaivaa?onko valittamisen aihetta?

Sano rohkeasti mitä mieltä olet rahakkaiden perännuoleskelu vimmasta.

Kysy mikä vaivaa kun tunteita ei näytetä tunnevamma vai tyhmyys kun ei tajua näyttää tunteita.

Kysymys: Miksi ihminen ei saisi tuntea olevansa parempi kuin muut? Itse tunnen olevani ei se kuitenkaan tarkoita että haukun muita ja soitan poskeani se vain kannustaa parempiin suorituksiin ja nostaa oman arvontuntoa.

Esim. Jos nyt vertaat itseäsi tunnet olevasi varmasti parempi kuin joku joka vetää piikkiä ja viinaa aamusta iltaan sisällä verhot alhaalla ja välttelee työllistymistä mikset tuntisi paremmuutta?

• Somi Tiuno
      • Hyvää tekstiä!

Porilaist-osio oli kirjaimellisesti totta, samoin Mick Jagger, kuten sanoitkin.

• poriiiii

Vit-tumaisia, nurkkapatriootteja, ovat tarkkoja omasta reviiristään, rasisteja ja monet täysiä mulk-kuja

• näeo
    • Siikasilainen

nykykyienä porilaisena voin rohkeesti sanoa olevani nimenomaan täällä kuvailtu Porin olento.

• PoltaTuulipukusi

Porilainen kyylääjä on yleensä keski-ikäinen ämmä (myös mies-ämmät). Täällä on yleistä, että jos esim. kaupassa otat hyllystä riisiä niin vieressä oleva keski-ikäinen ämmä toljaa sinua häpeämättömästi suu auki eikä älyä edes kääntää rupsahtanutta naamaansa pois. Töllääminen on osa porilaisuutta. Itselle tulee mieleen näistä kehitysvammaiset tai muuten älyllisesti lahjattomat yksilöt. Porissa on ihan ok tyyppejäkin, mutta valtaosa on näitä laumasieluisia metsäläisjuntteja. Liinaharja on pahinta aluetta. Vihamielisyys ja kyräily kukoistaa. Liinaharja sopii ihmisille, jotka pelkäävät nauttia elämästä tai yleensäkin pelkäävät elämää ja ihmisiä. Jos haluat tutustua persoonallisiin ihmisiin ja vielä hyvällä itsetunnolla varustettuna niin Tampere ja Helsinki ovat Suomen ykköskaupungit. Muualla tuulipuvut kahisee ja 40-luvun pelon ilmapiiri vallitsee ja pientä suppeaa mieltä hallitsee.

• Pori is best

kuinka on mahdollista että kaikki muut paikkakunnat, pienimmästä suurimpaan,
      ovat miellyttävämpiä ,paremmin toimeentulevia,kunnioituempia ja ihailtavampia kuin Por???
      Samanlaisia suomalaisia asuu ympäri Suomea.

Ettei vaan olis sittenkin kyse kateudesta.

Muuttakaa Poriin ja muuttukaa porilaisiksi niin voitte elää elämäänne ilman kaiken myrkyttävää kateutta.

• itseenä vetäjä

Itselleni on jäänyt porilaisista se maku, että ovat kyllä turhan ylpeitä omasta kaupungistaan. Porista ei oikein mitään muuta tahdo löytyä kuin liikenneympyröitä, ja siitäkös porilaiset ovat niin ylpeitä. Sitten sanovat muita satakuntalaisia perämettäläisiksi ja itseään sivistyksessä asuviksi. Silti eivät tiedä mitään mistään muusta Satakunnasta. Esimerkiksi Karvian luullaan olevan Säkylän lähellä, ja Kiikoisten luullaan olevan Rauman nurkilla. Tosin Kiikoinenhan ei nykyisin edes kuulu Satakuntaan. Ja kun Säkylä ja Köyliö sattuvat sijaitsemaan keskenään lähekkäin, se riittää siihen, että nämä pikkupitäjät ovat porilaisten mielestä samanlaisia. Jotenkin on jäänyt se jälkimaku, etten mieluusti enää Porin suunnille tahdo. Mieluusti hoidan asioitani muualla. Toki siis tilanne on kenties Helsingissä vielä pahempi, siellä kai puhutaan vastaavanlaisista asioista ihan koko Suomen mittakaavassa. Vaistoni sanoo, että itseäni vastaan nyt hyökätään tämän kommentin johdosta. Toivon kuitenkin, ettei vedetä liikaa itseensä, kuten olen ehkä itse tehnyt porilaisen mentaliteetin suhteen.

• porrrrrrrrrrilainen

Paljasjalkainen ilmottautuu.
      Itse olen iloinen, puhelias, en pahansuopa juoruaja, seurallinen. Toki niitä huonojakin puolia joka ihmisestä löytyy, myös minusta.
      Henkilökohtaisesti stereotypia porilaisesta ihmisestä tuntuu aika veemäiseltä. Ihan erilaisia ihmisiä keskenämme ollaan kuten muuallakin Suomessa. Olen jopa törmännyt tilanteeseen, että hlö haukkuu porilaisia sellaiseksi ja tälläiseksi. Koitan sanoa jotain väliin, ettei asia nyt aivan niin ole, ei voi yleistää kaikkiin (enempää en ehdikkään sanoa..) "No juuri tuota mä tarkoitin, heti hyökätään" ..okei.
      Olet valmiiksi siis kusipää porilainen. Jos koitat puolustautua (sanallisesti), se on nimenomaan osoitus porilaisesta kusipäisyydestä. Että joo :)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60