welsh corgi ekaksi koiraksi?

corgiii

olen ottamassa ensimmäistä koiraani ja olen kauan miettinyt corgia ja erityisesti pemprokea. ja ensiviikolla olen mennossa tutustumaan yhteen mutta haluaisin kuulla kokemuksia kiitos!:)

3

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surullinen

Selkä ja jalat pettävät varsin nuorina (koska jalat ovat aivan liian lyhyet -> hankala kulkea ja selkä jumalattoman pitkä -> selkäranka ylirasittuu jatkuvasti). Eli kannattaa varautua ainakin lonkkavikaan ja erilaisiin selkärangan sairauksiin.

• Sämmmy

Meillä kaksi 11 v. pembrokea, ei ole ollut selkä eikä lonkkavikoja kummallakaan.
      Onhan gorgi pitkävartaloinen muttei nyt ihan niin kuin tuossa ylhäällä olevassa viestissä kuvaillaa. Jalat liian lyhyet ?? Hankala kulkea ?? no ei ehkä syvässä hangessa mene niin kuin pitkäjalkaiset rodut. Vikkelä paimenkoirahan gorgi on ja nopea käänteissään lyhkäset jalat ei menoa haittaa :)

Nuo selkävaivat voi kyllä olla gorgilla vaivana varsinkin jos ne syöttää lihavaksi on meinaan aika ahneita ruualle ja taipuvaisia lihomaan.

Meidän Gorgit kyllä on ollut molemmat terveitä ei ole ollut mitään vaivoja kummallakaan.

Aivan ihania ne on vaikkakin tarvitsevat pienestä koostaan huolimatta hyvän koulutuksen niin kuin kaikki koirat tarvitsevat. Hyviä ovat oppimaan..

Kyllä mä ainakin suosittelen Gorgia vaikka ekaksikin koiraksi.

• Pilatut tappijalat

Kyllä minäkin pidän "vanhanmallisista" corgeista (joita sinulla taitaa koirien iästä päätellen olla), mutta muutamassa sukupolvessa on pilattu monta muutakin hyvää rotua - sakemannit, sheltit yms. Ensikoiria hakevat eivät saa käsiinsä kuin ne kaikkein sairaimmat, joita kukaan rotuun vähään perehtynyt ei huolisi.

Parikymmentä vuotta sitten olisin hankkinut corgin mieluusti. Nykyään en koskisi pitkällä tikullakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe