Olis vanha 2T-kone 70 hp, jossa ei ole minkäänlaista vedenerotinta/suodatinta. Ajattelin lisätä vedenerottelijan tankin ja käsipumpun väliin. Millainen erottelija olisi hyvä, kun tankissa on seosbensa. Eli mistä löytyisi edullisesti toimiva erottelija tuohon väliin.
Vedenerotin tankin jälkeen
9
1236
Vastaukset
- vm 41
Ns. läpinäkyvillä sakkakupilla varustettuja polttoainehanoja voi löytyä esim. mopo sekä moottoripyörä varaosista, myös monien työkoneiden varusteisiin se kuuluu.
Asennus täytyy vain tehdä pystysuoraan asentoon jos aikoo sen toimivan oikeaoppisesti.
Vaihtoehtona voi laittaa letkun väliin suunnitellun suodattimen, maksavat euron pari, ne vain eivät vaan ole vedenerottamiseen periaatteessa suunniteltu.
Huonon paikan olet miettinyt, hyvin epäkäytännöllinen, mieluimmin konekopan sisään ennen letkujen haarautumista kaasareille.- ei ole höyrykone
Hemmettiäkö sä sitä vettä sinne tankkin olet tuupannut ??
Yksinkertaisempaa olisi laittaa tankkiin bensaa, eikä vettä. - ii8oo8l9o9lp090p
ei ole höyrykone kirjoitti:
Hemmettiäkö sä sitä vettä sinne tankkin olet tuupannut ??
Yksinkertaisempaa olisi laittaa tankkiin bensaa, eikä vettä.Ka männäntappipoika vauhdissa taas?
No niin.
Taas taisi olla provo koko avaus ja joku jo ehti ottaa asian todesta ?
Ei tarvitse vanha 2-tahtinen mitään vedenerotinta.
Nykyisissä bensiineissä on niin paljon alkoholia että kondenssivesi sekoittuu bensaan, ja jos pelkää ettei, niin loraus lisää.
Nykyiset suorasuihkutteiset on tarkempia, mutta niissäkin vesi on vaarallinen laitteistolle ei käynnille.- No joo
Ei se nyt ihan noinkaan ole ja se vedenerotin on yleensä samalla myös suodatin. Vanhojen 2-T koneiden omat suodattimetkin on aika surkeita, että ei mikään huono ajatus laittaa kunnollinen vedenerottajalla varustettu polttoainesuodatin letkun väliin. Se uusi suodatin tietenkin ruuvataan kiinni veneeseen, eikä jätetä pohjalle pyörimään.
- hieno homma
No joo kirjoitti:
Ei se nyt ihan noinkaan ole ja se vedenerotin on yleensä samalla myös suodatin. Vanhojen 2-T koneiden omat suodattimetkin on aika surkeita, että ei mikään huono ajatus laittaa kunnollinen vedenerottajalla varustettu polttoainesuodatin letkun väliin. Se uusi suodatin tietenkin ruuvataan kiinni veneeseen, eikä jätetä pohjalle pyörimään.
Minun vanhassa Volvo Penta 600 sessa on lasisella sakka/vedenerotus kupilla varustettu polttoaine pumppu vakiovarusteena.
- hiii hiiihii
Kerro mieluummin niistä planeettapyöristä, joilla ei saa hampaat koskea kuin kerran! Sitten tarinaa 19 Geen lentosukelluksesta, että maa repeää!
- Heh hee
hiii hiiihii kirjoitti:
Kerro mieluummin niistä planeettapyöristä, joilla ei saa hampaat koskea kuin kerran! Sitten tarinaa 19 Geen lentosukelluksesta, että maa repeää!
Jopa jaksaa Wickströmiä v*****ttaa.
- Yamaha V6
Itselläni ainakin tuo suodatin / vedenerotin on käsipumpun ja koneen välissä. Eli järjestys tankki-->käsipumppu-->suodatin-->moottori. En tiedä onko merkitystä. Evinrude/Johnson Sierra merkkistä (part.no.502905) suodatinta saa US-Partsista ja kai sieltä saa sen itse telineenkin. Tuo kyllä on ollut alkuperäisasennuksena 150hp:n vm. 1990 Johnson moottorissa, jossa on erillisvoitelu. Jätin tuon paikalleen, vaikka vaihdoin koneen Yamahan vastaavaan. Siinä kun ei ollut, kuin koneen sisällä tuo paperisuodatin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116