Se on heinäsoppaa ensiviikolla

suomen köyhät

syötävä. Ei ole rahaa enää kun kauraan ja makaryyniin.

Tietokonetta en myy.

10

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Plani_kunniaan

Taitaa siis vaivata tyhmyys, kulutushan suunnitellaan tulojen mukaan.

• meköyhät

Meki syädään vaa pari kertaa viikos makaroonii keitetää desi ja laitetaa voi silmäks. Aina ei kyl raha riitä voihin ja sit syädää ilman silmiä. Oneksi kohta alkaa kasvas vaikukan lehtii nii tulee ruoka valioon vaihteluu. Hallitus vaa lapijoi kaik meitin rahat ulkomaille, meil käyhil ne rahat kuuluu .

• Voikukan versot
        meköyhät kirjoitti:

Meki syädään vaa pari kertaa viikos makaroonii keitetää desi ja laitetaa voi silmäks. Aina ei kyl raha riitä voihin ja sit syädää ilman silmiä. Oneksi kohta alkaa kasvas vaikukan lehtii nii tulee ruoka valioon vaihteluu. Hallitus vaa lapijoi kaik meitin rahat ulkomaille, meil käyhil ne rahat kuuluu .

Kyllä täällä eteläisessä Suomessa näkyi jo heinän ja voikukan nuoria versoja kasvavan talon suojaisilla ja aurinkoisilla nurkilla. Joten te köyhät "ilman silmiä" syövät mars kipin kapin keräämään vitamiinit talteen!

• Jopa vitsin murjasit

Sinä se jaksat... Juuri nyt on parhaat ajat tehdä tiliä pulloilla ja tölkeillä, kun kiertää talven jälkeen tienpenkkoja, muovikasseja vaan mukaan riittävästi, että saa kaiken kuljetettua. Polkupyörällä kelaten tienvarsille ja tarakkaan iso pahvilaatikko, että sopii taatusti paljon pulloja ja tölkkejä.
      Kohta tulee metsiin korvasienet, niitä voit keräillä samantien, kun keräilet niitä pulloja ja tölkkejä, muistat vaan ryöpätä hyvin korvasienet ennen syöntiä. Myyntiin saat hyvät rahat korvasienistä. Huhtasieniä löytyy myös keväällä jossakin paikoin runsaasti ja siitä saa todella hyvin rahaa.
      Jäät alkavat kohta lähtemään vesistöistä, joten kalat alkavat kutemaan ja kalaa saa helposti rantavesistä, kun vain viitsii pyytää. Nyt jos koska on mahdollista saada kalaa helposti koko vuoden tarpeisiin pakastimeen!

Juuri nyt on lähes kaikilla kaupungeilla meneillään viljelypalstojen vuokraus, joten kannattaa hankkia oma palsta, josta saa ruokaa kasvatettua halvalla. Vuokrat ei päätä huimaa, oman kotikaupunkini vuokrat 100m2 kahdeksi vuodeksi 10€ ja tuolla alalla viljelee todella paljon syötävää, riittää ainakin kahdelle perheelle. Ei köyhältä ruoka lopu!

• JK JK

NIINKÖ ?

• kerran vuodessa diakoniatoimistosta saa avustuksen ruokaa varten. Siis jopa vaikka et kuuluisi kirkkoon.

• laittomuusko

Jos kaikki muut keinot "lailliset" on käytetty niin nyt joudut sitten itse tekeen jotain leipäs eteen ?

• konkari työtön

Mie lähen tästä leipäjonoon jonottaa pullaa.

• köyhä mies.

Huomenna tulee tt-tuki tilille-. Laitan ruokaan n 200 euroa. Ostan paljon vihanneksia, jauhelihaa, pyttipannua, ranskalaisia, makkaraa, ketsuppia, jauhoja 4kg, kalapuikkoja, juustoa ostan, leivon itse sämpylöitä. Kyllä sitä pärjää...

• parempiilmanko

miksi laitat ruokaan vain 200€ mihin ajattelit laittaa loput 3366€ miksi et varaisi summasta enempi ruokaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe