Mitä armo sinulle merkitsee?
Armo
41
119
Vastaukset
- Tätä merkitsee
Armo merkitsee sitä, että Jumala antaa minulle anteeksi syntini eikä tuomitse minua täydellä mitalla, sen mukaan miten syntisyyteni pohjalta ansaitsisin.
> Armo merkitsee sitä,
> että Jumala antaa minulle anteeksi syntini
Aamen!
> eikä tuomitse minua täydellä mitalla <
Tuota, tuliko tässä nyt ensin hyvät uutiset,
mutta sitten huono uutiset.
Mitä tarkoitat tuolla jälkimmäisellä lauseella?- Tätä tarkoitin
kalamos kirjoitti:
> Armo merkitsee sitä,
> että Jumala antaa minulle anteeksi syntini
Aamen!
Tuota, tuliko tässä nyt ensin hyvät uutiset,
mutta sitten huono uutiset.
Mitä tarkoitat tuolla jälkimmäisellä lauseella?Tarkoitan, että Jumala ei tuomitse minua sen mukaan kuin ansaitsen tekojeni mukaan tulla tuomituksi, vaan hän armossaan antaa syntini anteeksi. En saa sitä rangaistusta, joka tekojeni/syntieni mukaan minulle kuuluu, vaan saan armon.
Tätä tarkoitin kirjoitti:
Tarkoitan, että Jumala ei tuomitse minua sen mukaan kuin ansaitsen tekojeni mukaan tulla tuomituksi, vaan hän armossaan antaa syntini anteeksi. En saa sitä rangaistusta, joka tekojeni/syntieni mukaan minulle kuuluu, vaan saan armon.
Aivan oikein.
Armo on sitä, että emme saa, mitä ansaitsemme.
Laupeus sitä, että saamme mitä emme ansaitse.
Minua jäi askarruttamaan tuo ensimmäisessä viestissäsi ollut
Tuo nimittäin kyllä tuo mieleeni asioita Raamatun ilmoituksesta,
muun muassa Kristuksen Palkintuomioistuimen
ja toisaalta kylvämisen ja niittämisen lain.
Oliko jotain tällaista ehkä alunperin mielessäsi?- En ollut
kalamos kirjoitti:
Aivan oikein.
Armo on sitä, että emme saa, mitä ansaitsemme.
Laupeus sitä, että saamme mitä emme ansaitse.
Minua jäi askarruttamaan tuo ensimmäisessä viestissäsi ollut
Tuo nimittäin kyllä tuo mieleeni asioita Raamatun ilmoituksesta,
muun muassa Kristuksen Palkintuomioistuimen
ja toisaalta kylvämisen ja niittämisen lain.
Oliko jotain tällaista ehkä alunperin mielessäsi?"Oliko jotain tällaista ehkä alunperin mielessäsi?"
Itse asiassa, ei. En ajatellut noilla linjoilla. Mitä ajat takaa tarkemmin sanottuna? En ollut kirjoitti:
"Oliko jotain tällaista ehkä alunperin mielessäsi?"
Itse asiassa, ei. En ajatellut noilla linjoilla. Mitä ajat takaa tarkemmin sanottuna?Yritän vain ymmärtää,
mitä tarkoitit tuolla "täydellä mitalla".
Sanoihan Jeesus, että
millä mitalla me mittaamme, sillä meille mitataan.- Tätä tarkoitin
kalamos kirjoitti:
Yritän vain ymmärtää,
mitä tarkoitit tuolla "täydellä mitalla".
Sanoihan Jeesus, että
millä mitalla me mittaamme, sillä meille mitataan."mitä tarkoitit tuolla "täydellä mitalla". "
"millä mitalla me mittaamme, sillä meille mitataan."
En käyttänyt termiä ajatellen juuri noita Jeesuksen sanoja. Käytin termiä normaalissa puhekielisessä merkityksessään. Eli merkitysessä, että en saa ansioni mukaan, vaan armon mukaan. Täydellä mitalla rangaistusta mitaten sen mukaan kuin ansaitsen, en voi pelastua. Pelastuin armosta. Tätä tarkoitin kirjoitti:
"mitä tarkoitit tuolla "täydellä mitalla". "
"millä mitalla me mittaamme, sillä meille mitataan."
En käyttänyt termiä ajatellen juuri noita Jeesuksen sanoja. Käytin termiä normaalissa puhekielisessä merkityksessään. Eli merkitysessä, että en saa ansioni mukaan, vaan armon mukaan. Täydellä mitalla rangaistusta mitaten sen mukaan kuin ansaitsen, en voi pelastua. Pelastuin armosta.Pelastus on todellakin lahja yksin armosta.
- 13 - 1
Ilmainen neuvo, mene höpöttäjä muualle höpöttämään...
Armoa on sekin, kun menet " omiesi " pariin.........Minulle puhe armosta ei ole höpötystä.
Se on äärettömän tärkeä ja samalla vaikeatajuinenkin asia.
Minä olin ollut piiiiitkään uskossa, ennenkuin armo alkoi todella avautua minulle.
Minä olen omieni parissa kaikkialla, missä on Jeesuksen omia.
Jokainen heistä on minun veljeni tai sisareni.
- pöh
Armo = Ansioton Rakkaus Minun Osakseni.
Mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että Jumala on rakastanut minua niin paljon, että antoi ainoan poikansa kuolla ristillä myös minun syntieni tähden, jotta minä Hänen kauttaan pelastuisin, ja saisin iankaikkisen elämän.
Se on ansioton siksi, että minä itse olisin ansainnut tulla rangaistuksi, mutta Hän otti syntivelkani päällensä, jotta minä pelastuisin. - armo armas
Armo uskonnollisena käsitteenä on minulle hiukan vieras. Mutta ihan vaan elämän arjessa yritän olla itselleni armollinen, siis hyväksyn pienet puutteeni ja erehdykseni. Samoin yritän olla armollinen myös muille.
Sinä olet tainnut päästä armon sisäistämisessä pidemmälle kuin monet meistä.
Se, että jotkut uskovat ovat kovin armottomia, johtunee juuri siitä,
että he eivät osaa antaa itselleen anteeksi, vaikka Jumala on jo antanut.
Mitä tarkoitit sillä, että armo uskonnollisena käsitteenä on sinulle hiukan vieras?- armo armas
kalamos kirjoitti:
Sinä olet tainnut päästä armon sisäistämisessä pidemmälle kuin monet meistä.
Se, että jotkut uskovat ovat kovin armottomia, johtunee juuri siitä,
että he eivät osaa antaa itselleen anteeksi, vaikka Jumala on jo antanut.
Mitä tarkoitit sillä, että armo uskonnollisena käsitteenä on sinulle hiukan vieras?Tarkoitin vain sitä, että armosta uskonnollisena käsitteenä usein tulee niin suurta ja juhlavaa, että se hiukan vierastuttaa jokapäiväisessä elämässä.
armo armas kirjoitti:
Tarkoitin vain sitä, että armosta uskonnollisena käsitteenä usein tulee niin suurta ja juhlavaa, että se hiukan vierastuttaa jokapäiväisessä elämässä.
Miten koet tämän laulun sanoman:
http://www.youtube.com/watch?v=sSb-Oc_6CSc
Armo merkitsee minulle sitä, että Jumala antaa kaikkensa minulle, joka en ansaitse mitään. Minä en voi armoa millään tavoin ansaita, koska Hän yksin on päättänyt antaa ja Hän antaa rakkautensa tähden ilmaiseksi. Hän tahtoo siunata minua ja tahtoo, että minä otan vastaan.
Tuosta tulee mieleeni Paavalin vetoomus:
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä
vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." (2 Kor 6:1)
- xyyz
Ilman lakia ei voi olla armoa! Vasta lain kautta tulee synnin tunto. Jos Jumalan kymmenen käskyä heitetään laidan yli armo menettää merkityksensä.
Mitä enemmän lakia korotetaan sitä korkeammalle kohoaa rehellisessä ihmissydämessä armon arvo.
Joitakin vuosia sitten jossakin Luterilaisella sivulla oikein järjestettiin kilpailuja kuka keksii uudet kymmen käskyä? Tällainen käskyjen väärentäminen ja halventaminen on suurta Jumalan pilkkaa. Jumalan oikeuden mukaisessa laissa ilmenee Jumalan kunnia ja luonne.
Paavi väärensi keskiajalla Jumalan kymmenen käskyä. Jos sinulla on rakkautta totuuteen tarkasta ne Raamatusta (2.Moos.20) ja heitä pois paavin väärentämät. - In His mercy
Armo. Nousta joka aamu ylös vuoteesta armon aamuun uuteen ja kantamaan ristiänsä oman tahtonsa (mukavuudenhalu, ihmisviisaus) hyläten.
http://aikajaikuisuus.blogspot.com- i ask
" ristiänsä oman tahtonsa (mukavuudenhalu, ihmisviisaus) hyläten."
Onko ristisi mukavuuden halu ja ihmisviisaus ?
Evankeliumi Matteuksen mukaan 16
jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua .
Ketä sinä seuraat ?
Kalamos: Mitä tuo ylläoleva R-paikka kertoo sinulle, mikä on risti ? i ask kirjoitti:
" ristiänsä oman tahtonsa (mukavuudenhalu, ihmisviisaus) hyläten."
Onko ristisi mukavuuden halu ja ihmisviisaus ?
Evankeliumi Matteuksen mukaan 16
jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua .
Ketä sinä seuraat ?
Kalamos: Mitä tuo ylläoleva R-paikka kertoo sinulle, mikä on risti ?Ristin kantaminen takoittaa osallisuutta Kristuksen kärsimyksiin.
"Sillä teidän on suotu, Kristuksen tähden,
ei ainoastaan uskoa Häneen, vaan myös kärsiä Hänen tähtensä" (Fil 1:29)
Tuo kärsimyksen suominen meille,
on sekin todella ketjun aiheeseen kuuluvaa.
Siis Jumalan armoa/suosiota kyseistä ihmistä kohtaan.
Tuossa Filippiläiskirjeen kohdassa suotu tarkoittaa "antaa armosta".
Siis meidän on Jumalan armosta suotu myös kärsiä Kristuksen tähden.
armo = kharis
suoda = kahridzomaikalamos kirjoitti:
Ristin kantaminen takoittaa osallisuutta Kristuksen kärsimyksiin.
armo = kharis
suoda = kahridzomaiViimeinen sana meni väärin. Pitää siis olla
armo = kharis
suoda = kharidzomai- älä selitä
kalamos kirjoitti:
Viimeinen sana meni väärin. Pitää siis olla
armo = kharis
suoda = kharidzomaiKikkaile sinä vaan sanoilla. Uskovaisten armo on ihan fiktiivinen juttu jonka olette itse kehitelleet ja sen varjolla tappaneet viattomia ihmisiä.
älä selitä kirjoitti:
Kikkaile sinä vaan sanoilla. Uskovaisten armo on ihan fiktiivinen juttu jonka olette itse kehitelleet ja sen varjolla tappaneet viattomia ihmisiä.
Kristittyjen armo perustuu siihen,
että ainoa Viaton kärsi kuoleman meidän syntisten edestä.- älä selitä
kalamos kirjoitti:
Kristittyjen armo perustuu siihen,
että ainoa Viaton kärsi kuoleman meidän syntisten edestä.Entä armo niitä kristyttyjen tappamia ihmisiä kohtaan? Sisältyykö sekin tuohon vai oliko armo käymässä jossain muualla juuri silloin?
älä selitä kirjoitti:
Entä armo niitä kristyttyjen tappamia ihmisiä kohtaan? Sisältyykö sekin tuohon vai oliko armo käymässä jossain muualla juuri silloin?
Jeesuksen omat eivät tapa ihmisiä.
- älä selitä
kalamos kirjoitti:
Jeesuksen omat eivät tapa ihmisiä.
Tee parannus valehtelun synnistä tai saunaosasto odottaa.
- kehoitus1
älä selitä kirjoitti:
Kalamos on noita uppopaistettuja kaikentietäviä vääräsääriä, haiseekin ihan balttikselle mutta kirjoittaa sujuvammin.
Mutta niitä yhdistää siis päässä olevan laajan vesimassan lisäksi se, ettei ne koskaan, ei koskaan, ole tehneet mitään väärää tai sanoneet mitään väärää. He ovat kristittyjen aatelia ja heidät on täysin vapautettu esi-isien pahoista töistä, toisin kuin luterilaiset.
He tietävät kaikesta kaiken viimeistä piirtoa myöten. Älä siis yritä herättää kalamoksessa mitään synnin tuntoa koska eihän synnitön sellaisella mitään tee. Nöyrry meidön muiden lailla jalkapuuuhun lukemaan silmät punaisia näitä totuuden torven törähdyksiä. älä selitä kirjoitti:
Joo. Siis teen, kunhan kerrot, mitä olen valehdellut?
- i ask
kalamos kirjoitti:
Ristin kantaminen takoittaa osallisuutta Kristuksen kärsimyksiin.
armo = kharis
suoda = kahridzomai" ei ainoastaan uskoa Häneen, vaan myös kärsiä Hänen tähtensä"
Onko se kärsimys erilainen, eri ihmisillä ? Onko se jokin arkipäivän asia, hankala työkaveri, puoliso, sairaus ect ? Vai mikä ?
Kirje heprealaisille 5
8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset, - valitut.-
kalamos kirjoitti:
Joo. Siis teen, kunhan kerrot, mitä olen valehdellut?
" kunhan kerrot, mitä olen valehdellut? "
Ei noista räyhähengistä kannata välittää, kunhan räksyttävät.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 2 luku
Todellinen Jeesuksen Kristuksen tunteminen
3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä.
Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. 6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli. i ask kirjoitti:
" ei ainoastaan uskoa Häneen, vaan myös kärsiä Hänen tähtensä"
Onko se kärsimys erilainen, eri ihmisillä ? Onko se jokin arkipäivän asia, hankala työkaveri, puoliso, sairaus ect ? Vai mikä ?
Kirje heprealaisille 5
8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,Ei meille kaikille tietenkään sallita
esimerkiksi samaa kärsimysten määrää kuin Paavalille.
Mutta oleellista on ymmärtää,
että on kysymys Kristuksen tähden kärsimisestä.
Se on armoa.
Ei se, jos kärsimme vaikkapa pahojen tekojemme tähden.valitut.- kirjoitti:
" kunhan kerrot, mitä olen valehdellut? "
Ei noista räyhähengistä kannata välittää, kunhan räksyttävät.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 2 luku
Todellinen Jeesuksen Kristuksen tunteminen
3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä.
Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. 6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.Tuo oli niin hyvä kohta,
että otetaan vielä tuo loppuhuipennus
tuohon katkelmaan.
Eli mikä olikään Hänen käskynsä:
7. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä,
vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut;
tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
8. Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn,
sen, mikä on totta hänessä ja teissä;
sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
9. Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä,
se on yhä vielä pimeydessä.
10. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa,
ja hänessä ei ole pahennusta.
11. Mutta joka vihaa veljeänsä,
se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä,
eikä hän tiedä, mihin menee;
sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.kehoitus1 kirjoitti:
Kalamos on noita uppopaistettuja kaikentietäviä vääräsääriä, haiseekin ihan balttikselle mutta kirjoittaa sujuvammin.
Mutta niitä yhdistää siis päässä olevan laajan vesimassan lisäksi se, ettei ne koskaan, ei koskaan, ole tehneet mitään väärää tai sanoneet mitään väärää. He ovat kristittyjen aatelia ja heidät on täysin vapautettu esi-isien pahoista töistä, toisin kuin luterilaiset.
He tietävät kaikesta kaiken viimeistä piirtoa myöten. Älä siis yritä herättää kalamoksessa mitään synnin tuntoa koska eihän synnitön sellaisella mitään tee. Nöyrry meidön muiden lailla jalkapuuuhun lukemaan silmät punaisia näitä totuuden torven törähdyksiä.Room 12
3. Sen armon perusteella, joka minulle on annettu, sanon teille jokaiselle: älkää ajatelko itsestänne liikoja, enempää kuin on aihetta ajatella, vaan pitäkää ajatuksenne kohtuuden rajoissa, kukin sen uskon määrän mukaan, jonka Jumala on hänelle antanut.
4. Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä,
5. samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.
6. Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa.
7. Palvelutehtävän saanut palvelkoon, opetustehtävän saanut opettakoon,
8. rohkaisemisen lahjan saanut rohkaiskoon. Joka antaa omastaan, antakoon pyyteettömästi; joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti; joka auttaa köyhiä, auttakoon iloisin mielin.
9. Olkoon rakkautenne vilpitöntä. Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä.
10. Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne.
11. Älkää olko velttoja, olkaa innokkaita, palakoon teissä Hengen tuli, palvelkaa Herraa.
12. Toivokaa ja iloitkaa, ahdingossa olkaa kestäviä, rukoilkaa hellittämättä.
13. Auttakaa puutteessa olevia pyhiä, osoittakaa vieraanvaraisuutta.
14. Siunatkaa niitä, jotka teitä vainoavat, siunatkaa älkääkä kirotko.
15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16. Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita.
17. Älkää maksako kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien silmissä.
18. Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa.
19. Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: "Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan" - näin sanoo Herra.
20. Edelleen sanotaan: "Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle ruokaa, jos hänellä on jano, anna juotavaa. Näin keräät tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
21. Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä.
Siunausta sinulle nimimerkki kehoitus 1.
Toivon, että tuossa hajussa, jonka olet yhdistänyt Balttikseen ja minuun,
on ollut edes pieni ripaus Kristuksen tuoksua.
- i ask
" Ei se, jos kärsimme vaikkapa pahojen tekojemme tähden. "
No ei tietenkään. Paavali oli Paavali , joka vainosi seurakuntaa ja Jumalaa vastaan. Ja sai siksi kokea sen mitalin toisenpuolen.
Ihailen Paavalin sanoisiko " itsetuntoa " tai Pyhä Hengen antamaa vakuutusta:
"Olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut" !
Moniko meistä noin sanoisi !? Itse ainakin ajattelen, että kyllä jotain petrattavaa löytyy... Ei se nyt niin hyvä se mun kilvoitus ole ollut, vaikka olisikin
Toinen kirje Timoteukselle 4
Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra,vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä,
eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. .
Mutta rististä: Jeesus teki kaiken työn puolestamme, miksi me kannamme ristiä?
Evankeliumi Luukkaan mukaan 9
"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.Se, joka haluaa palvella Jeesusta siinä kutsumustehtävässä,
siinä armoituksessa, jonka on saanut,
joutuu tekemään tuon valinnan, että ottaa joka päivä ristinsä.
Armo? SE Merkitsee sitä ainakin mulle,että minä, joka olin matkalla kadotukseen,,pelastun yksin Golgatan työn kautta,,,,minä syntinen, joka Jeesus lunasti ja pelasti, en halua ainakaan tahallaan tehdä syntiä, asenteella että armo pelastaa,no vaikka teenkin syntiä., niin voin palatta tuhlaajapojan tavalla Ristin äärelle.
Kiitos Taivaan Isä, että Poikasi veri pesee aina synnin rypemät vaatteet.Kiitos viestistäsi,
joka palauttaa ketjun alkuperäiseen aiheeseensa.
Armo ei todellakaan vapauta tekemään syntiä,
vaan armo vapauttaa olemaan syntiä tekemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634