Hankimme 3 kuukautta sitten Portugalinpodenco nartun Espnajasta, joka on keskikokoista tyyppiä. Tyttömme on 8-9 kuukautta vanha, sosiaalinen narttu, joka tulee toimeen muiden koirien kanssa mainiosti, ja osaa kivoja temppujakin (vaikka häpeissäni joudun toteamaan, ettei osaa tulla luokse, mennä maahan, seurata... jne. jne. kovinkaan mallikkaasti), mutta ongelmamme onkin, ettemme saa rodusta kovin hyviä tietoja. Tiedämme aiankin, että rotu on metsästäjä, vinttikoirantyyppinen iloinen koira, mutta suomestakaan ei oikein löydy sivuja, vaikka pari kivaa juttu onkin.
Joten SINÄ, joka tunnet rodusta edes jotakin pikkutietoa, voisitko ystävällisesti kirjoittaa minulle? Iso kiitos niille, jotka osaisivat auttaa meidän varsinaisia ongelmiamme... (alla!)
1. Miten rotua voisi kouluttaa kaikkein tehokkaimmin (tiukka vai lempeä koulutus)?
2. Onko tiellä omia podencoja (ihan sama ovatko ibizan -, andalusia -, vai portugalinpodencoja)?
3. Millaisa podenconne ovat?
4. Onko rodulla asioita, joihin voisi nyt tässä pentu-iässä vielä vaikuttaa?
5. Mitä vinkkejä voisit antaa?
KIITOS!!!
PORTUGALINPODENCO - Onko rotu sinulle tuttu?!
janette100
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398