Eli mikä olisi nykyään paras tapa tehdä lämmitysjärjestelmä omakotitaloon. Eli sellainen joka olisi rakennusvaiheessa ja käytössä edullinen. Talo tulee olemaan n. 120 neliötä, siis lämmitettävä ala.
Lämmitys
4
1745
Vastaukset
- Matin veli
kuka tietää, mikä on 30 vuoden tähtäyksellä edullisin. Jos valitset vesikiertoisen lattialämmityksen lämmönjaoksi, voit valita lämmönlähteeksi maalämmön, öljyn tai sähkön. Aika pelaa maalämmön puolesta, veikkaa minä. Muilla saattaa olla toisia ajatuksia
- Matti
...lämmityksen edullisuudella ole mitään merkitystä rakennuksen koko käyttöiän lämmityskuluihin nähden. Jos joudut miettimään ja laskemaan rakennusaikaisia lämmityskuluja, on budjettisi pikkasen liian tiukalle vedetty.
- fortum
sähköpatterit ja mittauskeskus yö/päivätariffilla.
Lisäksi laitat takkauunin säkökatkoja varten ja koristeeksi.
Tämä oli paras tapa mutta kallein tapa on laittaa maalämmityspumppu porakaivoon. Kannattaa harkita osaittain varaavan lattilämmityksen hankkimista. Eli vastukset lattiaan, nykyään niiden säätö onnistuu niin hyvin ettei lämpötilaeroja synny. Jos haluat investoida pikkasen lisää, suosittelen että pistät ne rahat esim. yläpohjan lisäeristykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339