Koiran alapäästä valuu jotain nestettä, mikä on?

Stessaaaaaa

10-vuotias narttukoirani (ei leikattu) on eilisestä asti tiputellut pimpistään vaaleaa, hieman kellertävää tai vaaleanpunaista nestettä. Alapää on myös turvonnut. Koira myös nuolee alapäätään todella paljon. En tiedä onko juoksut alkamassa, mutta ennen mitään tällaista ei ole tapahtunut ennen juoksuja. Voisikohan kyseessä olla emätintulehdus? Vai stressaanko aivan turhaan... Koirani on siis whippet.

Odotan pari päivää ja katson mitä tapahtuu. Sitten eläinlääkäriin. Kellään kokemuksia vastaavasta?

9

2420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko heti

asiaa eläinlääkäriin?Jos vielä juo normaalia enemmän,kyse mahdollisesta kohtutulehduksesta.soita edes,ja kysy.

• Stressaaaaaa

Ei juo normaalia enemmän... Syökin täysin tavallisesti ja on todella pirteä ja iloinen. Tänään vuoto on ollut jo todella vähäistä eikä alapää ole enää kovin turvonnutkaan, omituista. Jos tilanne ei muutu tai pahenee, niin maanantaina otan yhteyttä eläinlääkäriin.

• sosiaaliton

Olisin käyttänyt tänään jo lääkärissä, nyt saatat joutua viemään sen viikonloppuna päivystykseen, kalliiksi voi tulla. Mutta toki jos se ei ole ongelma.

Todennäköisesti siellä jokin tulehdus on ja niiden kanssa ei kannata kyllä yhtään pelleillä. Toivottavasti koira selviää odottelusta huolimatta.

• 66688

Kuulostaa kyllä juoksulta. Nehän "laimenevat" iän myötä, ja voivat lopulta jäädä kokonaan pois.

• "laimeasti" se alkaa kohtutulehduskin, tosin muutaman päivän päästä voi olla hengenlähtö lähellä...

• Stressaaaaaa

Olen tällä hetkellä Lapissa keskellä korpea mökilläni, lähin eläinlääkäri sijaitsee noin 200 kilometrin päässä... Maanantaina kun olen sivistyksen parissa otan yhteyttä eläinlääkäriin, ihan varmuuden vuoksi vaikka kaikki oireet loppuisivatkin.

Luin että emätintulehdus voi parantua itsekseenkin?? JOS tässä oli kyse siitä, niin parantuuko se noin nopeasti?

• Stressaaaaaaa

No nyt koiralla tuli taas tätä nestettä, mutta se oli huomattavasti verisempää. Ei ihan yhtä punaista kuin juoksujen veri normaalisti, mutta punaista kuitenkin. Luultavasti siis juoksut kyseessä. Tarkkailen kuitenkin tilannetta.

• Onko lähistöllä
        Stressaaaaaaa kirjoitti:

No nyt koiralla tuli taas tätä nestettä, mutta se oli huomattavasti verisempää. Ei ihan yhtä punaista kuin juoksujen veri normaalisti, mutta punaista kuitenkin. Luultavasti siis juoksut kyseessä. Tarkkailen kuitenkin tilannetta.

uroskoiraa? Sillähän se selviää nopeasti onko juoksut vai ei.

• Alexzandrah

Luultavasti juoksut alkamassa, jos alapää on turvonnut ja tulee vuotoa. Jos nisät ovat myös turvonneet niin aika varmasti juoksut. Ja silloin narttukoirat merkkailee pihalla ja haistelee paljon. Ja aina voi soittaa eläinlääkäriin ja kysyä oireiden perusteella että mikä voisi olla. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe