Uhri olikin idiootti !

hei haloo kaikki

52

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hei haloo kaikki
    • paha tilanne
      • Dh on pahin

YKSIKÄÄN FIKSU IHMINEN EI ENÄÄ VASTAA NÄIHIN DH:N TYPERIIN AVAUKSIIN. SAMAA JAUHANTAA AINA VAAN.
        VOITKO NYT JO MENNÄ R-NKKAAMAAN JONNEKIN, POIS TÄÄLTÄ AIKUISTEN IHMISTEN KESKUSTELUISTA!
        EIKÄ KOMMENTOIDA YHTÄÄN MITÄÄN ENÄÄ, TÄÄ FARSSI ON SAATAVA NYT PÄÄTÖKSEEN JA DH MUUALLE!

• dsfsd34rre

Miksi pitäisi kommentoida asiaan, kun näitä samoja asioita jauhetaan ties miten monessa ketjussa? DH voisi lopettaa nämä jatkuvat saman aiheen toitottamiset.

Roturasismia ja huonoja omistajia.

• näin hoituisi

Siksi on syytä kommentoida kun teitä kovakalloisia koiranomistajia riittää. Teillä kun tuntuu olevan se periaate, että kyllä koira saa purra ketä sivullista se tahtoo. Jos purtu tai joku siitä närkästyy niin sehän on vaan koiravihaaja, josta ei pidä välittää.

Tuokin typerä ja idioottimainen tekstisi teki taas muutaman uuden koiravihaajan tai ainakin -pelkääjän.

Jokainen tiettyjen rotujen omistaja sekä koira kans pitäisi määrätä luonnetestiin ja eikun rakki pois jos sitä ei läpäise.

• näin se vaan on

Siksi on syytä kommentoida kun teitä kovakalloisia koiranomistajia riittää. Teillä kun tuntuu olevan se periaate, että kyllä koira saa purra ketä sivullista se tahtoo. Jos purtu tai joku siitä närkästyy niin sehän on vaan koiravihaaja, josta ei pidä välittää.

Tuokin typerä ja idioottimainen tekstisi teki taas muutaman uuden koiravihaajan tai ainakin -pelkääjän.

Jokainen tiettyjen rotujen omistaja sekä koira kans pitäisi määrätä luonnetestiin ja eikun rakki pois jos sitä ei läpäise.

Moni koiranomistaja joka aukoo päätään koiravihaajista onkin itse mitä ilmeisimmin ihmisvihaaja.

• mene mene jo
        näin se vaan on kirjoitti:

Moni koiranomistaja joka aukoo päätään koiravihaajista onkin itse mitä ilmeisimmin ihmisvihaaja.

Yleistät kokoajan. Ei kaikki koiranomistajat ole yhtä välinpitämättömiä ja syytä uhria. Tuo omistaja oli todella tökerö, ja teki täysin väärin, tuskin sitä juuri kukaan puolustaa. Sinä dh sen sijaan toivot, että kaikki puolustaisi tuota, jottta saisit lisää vettä paskanmyllyysi. Painu jo helvettiin, kersa.

• olet jotenkin outo
        mene mene jo kirjoitti:

Yleistät kokoajan. Ei kaikki koiranomistajat ole yhtä välinpitämättömiä ja syytä uhria. Tuo omistaja oli todella tökerö, ja teki täysin väärin, tuskin sitä juuri kukaan puolustaa. Sinä dh sen sijaan toivot, että kaikki puolustaisi tuota, jottta saisit lisää vettä paskanmyllyysi. Painu jo helvettiin, kersa.

Ei tässä kukaan muu yleistä kuin sinä itse. Heti jos joku vähänkään narisee muutamista holtittomista koiranomistajista niin eikös vain tule joku joka alkaa ruikuttamaan "yleistämisestä". Lue tuo teksti vielä kerran niin huomaat, että ei siinä mitään yleistetä.

• 1+17
        olet jotenkin outo kirjoitti:

Ei tässä kukaan muu yleistä kuin sinä itse. Heti jos joku vähänkään narisee muutamista holtittomista koiranomistajista niin eikös vain tule joku joka alkaa ruikuttamaan "yleistämisestä". Lue tuo teksti vielä kerran niin huomaat, että ei siinä mitään yleistetä.

Sinä DH sen sijaan leimaat kaikki koiranomistajat syylliseksi ja koirat pahoiksi, jos jossain tapahtuu jotain. "Te koiranomistajat" "kaikki rakit" yms. On se nähty. Missään ei ole mielestäsi hyvää koiranomistajaa.

Tällä periaatteella sinä edustat myös kaikkia koirattomia. Sussiunatkoon, että koirattomat ihmiset ovatkin sitten mielipuolisia! Luojankiitos niillä ei ole koiraa. Koiraparka kituisi hengiltä teidän käsissä.

• tasoa peliin
        näin se vaan on kirjoitti:

Pittejä ja muita tappajarotuja hankkii vain populaatioiden heikoin aines, sellainen jolla vahva taipumus synkämielisyyteen ja väkivaltafantasioihin. Tämä aines lähellä kehitysvammaisuutta, pääasiassa luusereita jotka ovat alhaisesta aivokapasiteetista johtuen itsetäyteydessään sokeita kaikille moraalisille vastuukysymyksille ja vihteille.

• trolololol

Surullinen tapaus mutta mitä järkeä on yleistää asia kaikkiin koiranomistajiin? Jokainen vastuullinen koiranomistaja tuomitsee tuollaisen käytöksen.

Tapauksen omistaja on vastuuton, ja hän on ansainnut rangaistuksen, myöskin koirien takavarikointi on aiheellista, koska ovat purreet jo toistuvasti.

• näin se on
    • soston

Koiranomistajana kommentoisin tätä tapausta niin, että mielestäni näiden vahvojen rotujen pitämistä pitäisi valvoa jotenkin. Esim. lupakäytäntö tiettyjen rotujen omistamiseen olisi hyvä ja eläinsuojeluviranomaisille mahdollisuus puuttua vaaralliseen koiranpitoon voimakkaammin keinoin. Mielestäni voimakkaasti aggressiiviset (niin koiria, kuin ihmisiä kohtaan tai jompiakumpia) koirat eivät kuulu taajama-alueelle, koska taajamassa yllättäviä tilanteita voi tulla eteen milloin vain. Ja voimakkaasti aggressiivisia koiria/sellaiseen taipuvaisten rotujen edustajia ei pidetä irti MISSÄÄN muualla paitsi omalla pihalla ja sielläkin tulee olla asialliset varoituskyltit varoittamassa.

Oma koirani on epäluuloinen, ei käy suoraan kiinni, mutta saattaa tehdä "varoitushyökkäyksen" kohti esim. melko vasta yksi ohikulkija tuli selkäni takaa ja koira oli myös selkäni takana haistelemassa maata, ohikulkija yhtäkkiä ryntäsikin juuri takanani juoksuun ja ilmeisesti heilautti jotenkin käsillään, johon koirani reagoi syöksymällä häntä kohti ärähtäen. Pyysin äkkiä ohikulkijalta anteeksi ja nakkasin koirani niskasta kenttään ja lukitsin katseeni sen silmiin ja tuon jälkeen olen yleisillä teillä pitänyt koiran aina edessäni jotta näen mitä se puuhaa ja ehdin komentaa jos meinaa reagoida johonkin. JOS se olisi ollut tuossa tilanteessa tietynrotuinen koira, niin se ei olisi varoittanut, se olisi käynyt kiinni ja kun tietynrotuiset pääsevät toteuttamaan aggresiotaan, niin ne eivät lopeta, ne nauttivat siitä tunteesta kun saavat pureutua johonkin elävään kiinni ja siinä hurmoksessa sitten repivät TAI pureutuvat lujasti kiinni aiheuttaen pahoja vaurioita ja verenhukkaa.

Normaali koira ei käy suoraan kiinni kehenkään. Normaali koira uhkaavassa tilanteessa ensin elehtii kehollaan, sitten murisee hampaat paljaana, jos uhka ei poistu/tekee äkkiliikkeen, koira syöksyy kohti ja näykkää varoitukseksi, näykkäämistä ei ole tarkoitettu vahingoittamiseksi, eikä siitä mene iho rikki. Jos uhka edelleen uhkaa, niin sitten koira voi purra jo oikeasti, mutta se puree ja päästää irti ja antaa uhalle mahdollisuuden lähteä karkuun (tässä on rotukohtaisia eroja), jos uhka ei vieläkään lähde pois, koira jatkaa, niin kauan että saa haluamansa/uhka osoittautuu niin suureksi, että on parempi paeta paikalta jotta omat vammat jäisivät mahdollisimman vähäisiksi. Normaali koira on vaarallisimmaan omassa kotonaan, jos sen omistajaa uhataan TAI jos sen ahdistettuna "nurkkaan". Normaali koira hyökkää vain pakon edessä, viimeisenä keinona "pakene tai taistele"-tilanteessa.

Omasta koirastani sanoisin, että jos se koskaan tuolla kadulla puree yhtään ketään niin että veri lentää, niin lupaan viedä koirani piikille. Jos tuollaista pääsee tapahtumaan, se tarkoittaa sitä, että koira on vääränlainen minulle ja en kykene valvomaan sitä riittävän hyvin ja estämään onnettomuuksia, ehkä en myöskään osaa lukea koiraani tuolloin oikein. Olisin äärimmäisen pahoillani koirani aiheuttamista vaurioista ja mahdollisista henkisistä traumoista ja mukisematta korvaisin sairaanhoitokulut ja ehkä jotain myös siitä henkisestäkin puolesta.

Koiria varmasti ottaisin jatkossakin, mutta miettisin tarkasti että millaisia koiria.

• et silleen

sinulle Soston:
        Koiranomistajana kerrot että tietyn rotuiset tekevät niin ja näin ja niitä pitäisi sen takia kieltää, ja sellainen ei ole normaali koira. tuoollainen ajattelumalli ei ole normaalia, ihan yhtäoutoa kunDH:n mielipiteet.
        Silloinhan esim. minä voisin tuumata että mielestäni sellainen ei ole normaalin koiran käytöstä millaisia monet hemmotellut pikkukoirat ovat, heikkohermoisia, jotka säikkyvät ja pelästyvät kaikenlaisia uusia asioita, ja moni pikkukoira pelkää lapsia niin paljon että räksyttävät ja voivat näykkäistä.

Itselläni on 2koiraa, toinen pieni kodinvaihtaja joka oli aluksi säikky ja arvaamaton kun edellisessä kodissa siltä ei oltu vaadittu mtn, oli ollut perheen pikkuvauva. Aluksi ei osannut käyttää edes hajuaistiaan jotta olisi löytänyt herkun maton alta yms. Toinen koiristani on kaikinpuolin vakaa,rohkea ja tottelevainen.

Kaverillani on tuollainen rotu mihin mielestäsi tarvitsisi lupakäytännön jne...
        ns. vaarallinen rotu, joka ei mielestäsi elehdi yms, vaan hyökkää suoraan kiinni ja nauttii kun hampaat uppoavat lihaan jne...

No minä tiedän että tuollaiset jutut ovat median aikaansaamaa liiottelua.
        Tuon kaverini koiran seuraan uskaltaisin jättää omat lapseni, mutta oman pienen kodinvaihtajani seuraan en jättäisi koskaan, vaikka olen saanut koiraan rohkeutta ja varmuutta, silti sen taustat eivät ole olleet normaalikoiran tarpeita tyydyttävät.

Ja minä kyllä näen ne merkit joita ns.vaaralliset rodut antavat, ne merkit vain ovat hiljaisia mutta muuten selkeämmät kuin koirien jotka räksyttävät jos millekkin asialle jne...

Ei nämä asiat ole roduista kiinni vaan koiran kasvuolosuhteista ja ihmisestä kiinni. Enemmän ja enemmän otetaan koiria ilman koira-ja/tai rotutietoutta!
        Ja nykyään moni ihminen ajattelee vain itseään, ihmisillä on vaikeuksia ottaa muut ihmiset huomioon jne jne....

• 1näkökulma
        et silleen kirjoitti:

sinulle Soston:
        Koiranomistajana kerrot että tietyn rotuiset tekevät niin ja näin ja niitä pitäisi sen takia kieltää, ja sellainen ei ole normaali koira. tuoollainen ajattelumalli ei ole normaalia, ihan yhtäoutoa kunDH:n mielipiteet.
        Silloinhan esim. minä voisin tuumata että mielestäni sellainen ei ole normaalin koiran käytöstä millaisia monet hemmotellut pikkukoirat ovat, heikkohermoisia, jotka säikkyvät ja pelästyvät kaikenlaisia uusia asioita, ja moni pikkukoira pelkää lapsia niin paljon että räksyttävät ja voivat näykkäistä.

Itselläni on 2koiraa, toinen pieni kodinvaihtaja joka oli aluksi säikky ja arvaamaton kun edellisessä kodissa siltä ei oltu vaadittu mtn, oli ollut perheen pikkuvauva. Aluksi ei osannut käyttää edes hajuaistiaan jotta olisi löytänyt herkun maton alta yms. Toinen koiristani on kaikinpuolin vakaa,rohkea ja tottelevainen.

ns. vaarallinen rotu, joka ei mielestäsi elehdi yms, vaan hyökkää suoraan kiinni ja nauttii kun hampaat uppoavat lihaan jne...

Tuon kaverini koiran seuraan uskaltaisin jättää omat lapseni, mutta oman pienen kodinvaihtajani seuraan en jättäisi koskaan, vaikka olen saanut koiraan rohkeutta ja varmuutta, silti sen taustat eivät ole olleet normaalikoiran tarpeita tyydyttävät.

Ja minä kyllä näen ne merkit joita ns.vaaralliset rodut antavat, ne merkit vain ovat hiljaisia mutta muuten selkeämmät kuin koirien jotka räksyttävät jos millekkin asialle jne...

Ei nämä asiat ole roduista kiinni vaan koiran kasvuolosuhteista ja ihmisestä kiinni. Enemmän ja enemmän otetaan koiria ilman koira-ja/tai rotutietoutta!
        Ja nykyään moni ihminen ajattelee vain itseään, ihmisillä on vaikeuksia ottaa muut ihmiset huomioon jne jne....

jos ihminen jolle sopii vahvaluontoinen rotu, ottaisikin jonkun herkemmän ns.iisimmän rodun, niin luultavammin siitä koirasta tulee epävakaampi kuin jos olisi ottanut vaativamman rodun!
        Minulla on omakohtaista kokemusta.
        minulla on aina ollut vahvaluontoisia rotuja. Ja taannoin päätin että nyt otan staffilleni helpomminkoulutettavan, ns.iisimmän rodun.
        No, koirasta tulikin tosi arka ja liian nöyrä yms... mutta hyvää oppia se minulle on ollut, mutta koiralle väärin. Olen ollut tuolle koiralleni kait liian tiukka ja vaativa, kulkee seinän vierustoja pitkin kun pidän koulutushetkiä toisen koirani kanssa.
        Ja ruoka-aikaan jos toinen koira ei istu ja odota ruokaa rauhassa ja sihahdan niin tämä ns.helpompi rotu heittäytyy selälleen yms...

• otapa selvää
        et silleen kirjoitti:

sinulle Soston:

Minun pikkukoirani ei räksytä, puolustaa tarvittaessa minua, muttei pure, edes lapsia vaikkei ole niihin tottunut. Mutta usein hyökkäävyys on rodusta kiinni, esim. usassa canarian dogia ei saa pitää kerrostalossa, koska reviiri on koko talo ja on herkästi hyökkäävä. Mutta suomessa saa pitää, vaikka siitä on naapureille haittaakin, täällä esim. eräs pieni kokoinen nainen, kulkee lastenvaunujen ja dogon kanssa, mieti kuule miltä tuntuu kun meidän muiden pitää lenkkireittiä vaihtaa.

• ei rodusta riipu
        otapa selvää kirjoitti:

Minun pikkukoirani ei räksytä, puolustaa tarvittaessa minua, muttei pure, edes lapsia vaikkei ole niihin tottunut. Mutta usein hyökkäävyys on rodusta kiinni, esim. usassa canarian dogia ei saa pitää kerrostalossa, koska reviiri on koko talo ja on herkästi hyökkäävä. Mutta suomessa saa pitää, vaikka siitä on naapureille haittaakin, täällä esim. eräs pieni kokoinen nainen, kulkee lastenvaunujen ja dogon kanssa, mieti kuule miltä tuntuu kun meidän muiden pitää lenkkireittiä vaihtaa.

Miksi ihmeessä teidän pitää muka vaihtaa? Luulet vaan. Säälittävää vihanlietsomista tyhjästä. Ellet sitten vaihda oman räksyttäjäsi takia, mikä on ihan hyvä, ei sellaista nilliäistä jaksakaan kuunnella.

• otapa selvää
        ei rodusta riipu kirjoitti:

Miksi ihmeessä teidän pitää muka vaihtaa? Luulet vaan. Säälittävää vihanlietsomista tyhjästä. Ellet sitten vaihda oman räksyttäjäsi takia, mikä on ihan hyvä, ei sellaista nilliäistä jaksakaan kuunnella.

Mieti sitä idiootti. http://koirarodut.suntuubi.com/?cat=378
        Otteita jos et jaksa lukea
        "Suhtautuminen vieraisiin ihmisiin: Epäluuloinen, reagoi erittäin nopeasti aggressiolla kokiessaan uhkaa vieraan ihmisen taholta. Saattaa hyökätä myös vaikkei mitään todellista uhkaa tilanteessa olisikaan, tulkitessaan tilanteen väärin. Naapurin lapsen pelleily tai humalaisen suunsoitto voi saada aikaan aggressiivisen hyökkäyksen joka voi päättyä todella ikävästi jos omistajalla ei ole voimaa pidellä näin vahvaa koiraa."
        -pienehkö naisihminen, joka ei takuulla pidä tuollaista koiraa paikoillaan.

" Suomessa rotu on vielä melko harvinainen, mutta myös täällä dogo canarioiden aggressiivisuus on jo ehtinyt aiheuttaa rodun harvinaisuuteen nähden runsaasti vakavia ongelmia. Suomessa on 1/2014 mennessä rekisteröity 199 kanariandoggia, joista 93 kpl on syntynyt vuosina 2011-2013. Eli sellaisia henkisesti aikuisia kanariandoggeja on Suomessa rekisteröity vasta 106 kpl (osa näistä on jo kuollutkin), joista 3 on jo vakavasti raadellut ihmisiä. Rodun yleistyessä myös purematapaukset tulevat taatusti yleistymään, koska kuka vaan voi ottaa itselleen tällaisen koiran, eivätkä osaavat ja vastuuntuntoiset ihmiset jotka ehkä voisivat tällaisen koiran kanssa pärjätä ole useinkaan kiinnostuneita tämäntyyppisistä koirista vaan pennut menevät usein huonoihin koteihin, rikollisille yms. vastuuttomille ihmisille.

Vuonna 2011 Helsingin Viikissä 2 hihnassa ollutta kanariandoggia hyökkäsi yllättäen ohikulkeneen miehen kimppuun. Muun muassa uhrin ojentajalihas vahingoittui pahasti koirien puremasta. (Iltalehti)

Vuonna 2013 Vihdissä omistajansa asunnosta karkuun päässyt kanariandoggi hyökkäsi koulutaksia odottaneen 8-vuotiaan lapsen kimppuun purren tätä useita kertoja pahasti mm. kasvoihin ja selkään. Vaikka koiranomistaja saapui paikalle, hänkään ei saanut koiraa päästämään irti lapsesta. Koulutaksin kuljettajan tultua myös apuun, puri kanariandoggi myös häntä. (Iltasanomat)

MOT Ihmisen vaarallisin ystävä 1/2014 ohjelmassa käsiteltiin myös tätä tapausta ja selvisi ettei kanariandogin uhriksi joutunut tyttö ole saanut koiran omistajalta mitään korvauksia, vaan koiran omistaja on luikerrellut vastuusta kuin koira veräjästä."

• et tiedä mitään
        otapa selvää kirjoitti:

Mieti sitä idiootti. http://koirarodut.suntuubi.com/?cat=378
        Otteita jos et jaksa lukea
        "Suhtautuminen vieraisiin ihmisiin: Epäluuloinen, reagoi erittäin nopeasti aggressiolla kokiessaan uhkaa vieraan ihmisen taholta. Saattaa hyökätä myös vaikkei mitään todellista uhkaa tilanteessa olisikaan, tulkitessaan tilanteen väärin. Naapurin lapsen pelleily tai humalaisen suunsoitto voi saada aikaan aggressiivisen hyökkäyksen joka voi päättyä todella ikävästi jos omistajalla ei ole voimaa pidellä näin vahvaa koiraa."
        -pienehkö naisihminen, joka ei takuulla pidä tuollaista koiraa paikoillaan.

" Suomessa rotu on vielä melko harvinainen, mutta myös täällä dogo canarioiden aggressiivisuus on jo ehtinyt aiheuttaa rodun harvinaisuuteen nähden runsaasti vakavia ongelmia. Suomessa on 1/2014 mennessä rekisteröity 199 kanariandoggia, joista 93 kpl on syntynyt vuosina 2011-2013. Eli sellaisia henkisesti aikuisia kanariandoggeja on Suomessa rekisteröity vasta 106 kpl (osa näistä on jo kuollutkin), joista 3 on jo vakavasti raadellut ihmisiä. Rodun yleistyessä myös purematapaukset tulevat taatusti yleistymään, koska kuka vaan voi ottaa itselleen tällaisen koiran, eivätkä osaavat ja vastuuntuntoiset ihmiset jotka ehkä voisivat tällaisen koiran kanssa pärjätä ole useinkaan kiinnostuneita tämäntyyppisistä koirista vaan pennut menevät usein huonoihin koteihin, rikollisille yms. vastuuttomille ihmisille.

Vuonna 2011 Helsingin Viikissä 2 hihnassa ollutta kanariandoggia hyökkäsi yllättäen ohikulkeneen miehen kimppuun. Muun muassa uhrin ojentajalihas vahingoittui pahasti koirien puremasta. (Iltalehti)

Vuonna 2013 Vihdissä omistajansa asunnosta karkuun päässyt kanariandoggi hyökkäsi koulutaksia odottaneen 8-vuotiaan lapsen kimppuun purren tätä useita kertoja pahasti mm. kasvoihin ja selkään. Vaikka koiranomistaja saapui paikalle, hänkään ei saanut koiraa päästämään irti lapsesta. Koulutaksin kuljettajan tultua myös apuun, puri kanariandoggi myös häntä. (Iltasanomat)

MOT Ihmisen vaarallisin ystävä 1/2014 ohjelmassa käsiteltiin myös tätä tapausta ja selvisi ettei kanariandogin uhriksi joutunut tyttö ole saanut koiran omistajalta mitään korvauksia, vaan koiran omistaja on luikerrellut vastuusta kuin koira veräjästä."

Kokiessaan uhkaa. Tavallinen vastaantulija ei mikään uhka ole, etenkään jos on pieni räksyttäjä mukana, josta koira kiinnostuu. Olet sellainen sekopäinen kiihkoilija, joka leimaa joka ikisen rodun yksilön tappajaksi ja purijaksi, vaikka mitään näyttöäkään ei kyseisen yksilön kohdalla ole. Että te jaksatte.

Puhe oli dogosta, siis dogo argentinasta, ei canariosta. Voit siis lopettaa tuon mielisairaan lässytyksen.

• ette tiedä mitään
        et tiedä mitään kirjoitti:

Kokiessaan uhkaa. Tavallinen vastaantulija ei mikään uhka ole, etenkään jos on pieni räksyttäjä mukana, josta koira kiinnostuu. Olet sellainen sekopäinen kiihkoilija, joka leimaa joka ikisen rodun yksilön tappajaksi ja purijaksi, vaikka mitään näyttöäkään ei kyseisen yksilön kohdalla ole. Että te jaksatte.

Puhe oli dogosta, siis dogo argentinasta, ei canariosta. Voit siis lopettaa tuon mielisairaan lässytyksen.

Minua tulee vastaan täällä asuva canario niin usein, eikä kertaakaan ole pitänyt vaihtaa puolta. Ja vielä olen hengissä. Hui että, kyllä ne sitten ovatkin kovia hyökkäämään, peräti 0 kertaa tämäkin kaveri.

Ei jokainen rodun edustaja ole samanlainen, eikä tule olemaan. Te skitsot ette asiaa voi muuttaa, vaan teidän täytyy pienessä mustassa mielesänne vaan hyväksyä, että jopa canariot ovat täyspäisempiä ja fiksumpiakin kuin te, ja ennen kaikkea kelpo koiria oikeissa käsissä. Sitä te ette koskaan voi muuttaa, vaikka miten vingutte vastaan.

• otapa selvää kirjoitti:

Onkohan näitä enemmän vai satummeko ulkoilemaan samoilla seuduilla:

Pieni nuori nainen lastenvaunujen kanssa, argentiinan doggi mukanaan. Kävelimme tutun kanssa koirat mukana tien toisella puolella, ja doggi hyökkäsi meihin päin, melkein veti tuon naisen vaunuinen auton alle... Kävelimme siis pienempien, hiljaa olleiden koirien kanssa tien toisella puolella ja doggi katsoi tilanteen niin uhkaavaksi, että hyökkäsi.
        Testasin kerran ilman koiraa kävellen samaa koiraa, että kävelin niin hitaasti että tuo koirakko saavutti minua, ja kun dogo haistoi toisen uroskoiran vaatteistani -hyökkäsi päin. Onneksi pimu sai pideltyä koiran.

En edes katsonut koirakkoa vaan koira hyökkäsi takaapäin kohti ihmistä: Tämän jälkeen olen suositellut kaikkia vaihtamaan tien toiselle puolelle. Niillä ihmisillä ei ole minkäänlaista käsitystä dogon pidosta tai koiran koulutuksesta.

Täällä oli myös jonkun aikaa samantyyppiset kanariandoggit, mitkä olivat purreet ihmistä Helsingissä. Jokin aika myöhemmin yksi niistä lähti piikille, koska oli hyökännyt niin monta kertaa jotain päin, ymmärtääkseni onneksi vain toisia koiria päin, mutta suoraa kylkeen kiinni yhtä, yhtä koiranpentua nappasi yllätäen päästä, jne...
        Pari muuta nyrkillä koulutettua doggia lähti ilmeisesti kiertoon, että onneksi olkoon vaan kaikille tasapuolisesti joka suunnalla ja turvallisia lenkkejä!

• suomutaa kirjoitti:

Onkohan näitä enemmän vai satummeko ulkoilemaan samoilla seuduilla:

Pieni nuori nainen lastenvaunujen kanssa, argentiinan doggi mukanaan. Kävelimme tutun kanssa koirat mukana tien toisella puolella, ja doggi hyökkäsi meihin päin, melkein veti tuon naisen vaunuinen auton alle... Kävelimme siis pienempien, hiljaa olleiden koirien kanssa tien toisella puolella ja doggi katsoi tilanteen niin uhkaavaksi, että hyökkäsi.
        Testasin kerran ilman koiraa kävellen samaa koiraa, että kävelin niin hitaasti että tuo koirakko saavutti minua, ja kun dogo haistoi toisen uroskoiran vaatteistani -hyökkäsi päin. Onneksi pimu sai pideltyä koiran.

En edes katsonut koirakkoa vaan koira hyökkäsi takaapäin kohti ihmistä: Tämän jälkeen olen suositellut kaikkia vaihtamaan tien toiselle puolelle. Niillä ihmisillä ei ole minkäänlaista käsitystä dogon pidosta tai koiran koulutuksesta.

Täällä oli myös jonkun aikaa samantyyppiset kanariandoggit, mitkä olivat purreet ihmistä Helsingissä. Jokin aika myöhemmin yksi niistä lähti piikille, koska oli hyökännyt niin monta kertaa jotain päin, ymmärtääkseni onneksi vain toisia koiria päin, mutta suoraa kylkeen kiinni yhtä, yhtä koiranpentua nappasi yllätäen päästä, jne...
        Pari muuta nyrkillä koulutettua doggia lähti ilmeisesti kiertoon, että onneksi olkoon vaan kaikille tasapuolisesti joka suunnalla ja turvallisia lenkkejä!

Ei yksi kiva koira tee tervettä rotua.

• RIITTÄÄ tuo dh

DH lopeta jankkaaminen, säälittävä pikkupoika, hanki elämä. Itke äitin kainalossa kuinka koirat ovat pahoja, voi voi. Iso poika bakteeria pelkää, liikuttavaa. Not. Hanki apua, jos edes sitäkään ymmärrät!!!

Kun joku tänne erehtyy vastaamaan, yleistät heti kaikki omistajat samanlaiksi. Olet niin ********* vajaa ja sairasmielinen tyhjäpää, mene pois ja lopeta ihmisten ja koirien kiusaaminen! Tee edes jotain hyvää yhteiskuntamme eteen ja mene hoitoon!

• olet jotenkin outo

Siinä tyypillinen luuseri-ihmisvihaaja purkaa raivoaan. Ota lääkkeesi vaan ja mene nukkumaan Lasolihuurut päästäsi.

• vastuuta
        olet jotenkin outo kirjoitti:

Siinä tyypillinen luuseri-ihmisvihaaja purkaa raivoaan. Ota lääkkeesi vaan ja mene nukkumaan Lasolihuurut päästäsi.

Otetaan vastuu koiristamme,sillä vouhkaaminen loppuu.syy ei ole median eikä edes dh.oon vaan MEIDÄN

• Piikille vaan kaikki

TOivottavasti poliisi lopettaa koirat.
      On se helkkari, että toikn luupää kuvittelee olevansa koiranomistaja parhaimmillaan...kuka hitto ensinäkin pitää VALJAITA kouluttamattomilla tai hallitsemattomilla koirilla?????
      On kyllä kusipää. Mitään ei myönnä ja varmaan jättää korvauksetkin maksamatta.

• hgityftr

Koirat toimivat vain vaistojensa ja elämänkokemustensa mukaisesti, koiranomistaja on vaikuttanut siihen miten koira tietyissä tilanteissa toimii.
        Ja omistaja on toiminut täysin väärällätavalla, ei mitään vastuuntuntoa muita ihmisiä tai koiria kohtaan.
        Omistajalle koirienpitokielto ja kunnon korvaukset uhrille ja vielä jos syyllistyy tälläisiin niin vankilatuomio. Koirille asiantuntevat ja hyvät kodit ja jotakin seurantaa, jos kunnon kotia ei löydy niin piikille, valitettavasti! Koirat kun ovat vain toimineet vaistojensa mukaisesti, koira ei tajua tekevänsä väärin jos sitä ei sille ole opetettu!
        Ihmisen pitäisi tietää mikä on oikean ja mikä vääränlaista toimintaa!

• joopa . .
        hgityftr kirjoitti:

Koirat toimivat vain vaistojensa ja elämänkokemustensa mukaisesti, koiranomistaja on vaikuttanut siihen miten koira tietyissä tilanteissa toimii.
        Ja omistaja on toiminut täysin väärällätavalla, ei mitään vastuuntuntoa muita ihmisiä tai koiria kohtaan.
        Omistajalle koirienpitokielto ja kunnon korvaukset uhrille ja vielä jos syyllistyy tälläisiin niin vankilatuomio. Koirille asiantuntevat ja hyvät kodit ja jotakin seurantaa, jos kunnon kotia ei löydy niin piikille, valitettavasti! Koirat kun ovat vain toimineet vaistojensa mukaisesti, koira ei tajua tekevänsä väärin jos sitä ei sille ole opetettu!
        Ihmisen pitäisi tietää mikä on oikean ja mikä vääränlaista toimintaa!

Mielestäsi siis ensimmäisen raatelun jälkeen pitäisi opettaa rakille, että tsot tsot noin ei saa tehdä. Ei kuule, siinä vaiheessa se rakki viedään jo piikille, ihan sama onko vikaa koulutuksessakin vai pelkästään rakissa.

• sakun kanssa herkkää

Tällaiset provoaloitukset pois palstalta. Jotenkin taas tuntuu että on yhden trollin postauksia. Koiraviha on lähes tulkoon hupaisaa, siis laajassa mittakaavassa - kun on tuo ihminen vähän vaarallisempi otus kuin mikään koira. Ihme ettei doghater kohdista vihaansa ihmisiin vaan pienempään "harmiin" eli koiriin. Ihmiset ne tuolla maailmalla murhaavat, hakkaavat, raiskaavat, kiduttavat jne. Todennäköisempää on dh:llekin että joku ihminen tuolla ulkona käy kimppuun, esim. narikkajonossa tai missä nyt ja siinä satuttuu kuin eläinten taholta.

Jos yhtään on älyä päässä, pitäisi tämä tajuta.

Älykäs ihminen myös tajuaa oppia miten selvitä kaiken varalta, siis jos huoli on niin kova koirista, kannattaa oppia miten reagoida ja olla eläinten kanssa. Esim. jos menet metsään ja karhu sanoo "böö", mitä teet. Varmaan ei kannata juosta eikä myöskään ramboilla. Samoin koirien kanssa. Mutta usein pelosta toimivat ihmiset uhoavat kaikenlaista eivätkä tajua että aggressiolla eläimiin vastaaminen vain pahentaa tilannetta. Älykäs ihminen toimii taas älykkäästi.

• Miljonääriäiti

Niin on,todellakin todennäköisempää että dh saa koiravihaajien vihaajat päälleen (eli ihmiset),kuin itse ne koirat:) niin kummatko tässä niitä vaarallisempia ovat..? Nyt dh kiljuu että "niin juuri tälläistä rakkihullut tekevät,murhaavat ihmisiä,tyhmiä kun ovat!" :) :) :)
        Hehheh säälittävä dh :)

• Älykäs?

> Älykäs ihminen myös tajuaa oppia miten selvitä kaiken varalta,
        > siis jos huoli on niin kova koirista, kannattaa oppia miten reagoida
        > ja olla eläinten kanssa.
        > Mutta usein pelosta toimivat ihmiset uhoavat kaikenlaista eivätkä
        > tajua että aggressiolla eläimiin vastaaminen vain pahentaa tilannetta.
        > Älykäs ihminen toimii taas älykkäästi.

Edes normaalilla järjellä varustettu ihminen ei voi ajatella noin. Vain vinksahtanut "minä-minä-minä" ihminen!

Ja koska selvästikkään et ole älykäs niin väännän rautalangasta analogian:
        Minä (siis minä, et sinä) ajan autollani liukkaalla kelillä reipasta ylinopeutta. Sinä lähdet sakusi kanssa suojatietä ylittämään, koska olen vasta noin 100 metrin päässä. Mutta nopeuteni on niin kova, että vaikka laitan jarrut pohjaan niin ajan ylitsenne. Ja sitten sanon: eihän kukaan älykäs ihminen lähde suojatietä ylittämään liukkaalla kelillä kun kuulee kulman takaa mottorin ärjyntää ja näkee yhdenkin auton tulevan sinne päin. Voi, voi, oma syysi kun jäit alle.

• sakun kanssa herkkää
        Älykäs? kirjoitti:

Edes normaalilla järjellä varustettu ihminen ei voi ajatella noin. Vain vinksahtanut "minä-minä-minä" ihminen!

Minä (siis minä, et sinä) ajan autollani liukkaalla kelillä reipasta ylinopeutta. Sinä lähdet sakusi kanssa suojatietä ylittämään, koska olen vasta noin 100 metrin päässä. Mutta nopeuteni on niin kova, että vaikka laitan jarrut pohjaan niin ajan ylitsenne. Ja sitten sanon: eihän kukaan älykäs ihminen lähde suojatietä ylittämään liukkaalla kelillä kun kuulee kulman takaa mottorin ärjyntää ja näkee yhdenkin auton tulevan sinne päin. Voi, voi, oma syysi kun jäit alle.

Veikkaan erittäin vahvasti olevani älykkäämpi kuin tämä doghater. Ei tarvita edes perusteluita. Väitän myös olevani kovempaa tekoa kuin tämä inisijä. Minulla sentään on pikkulapsena sattunut häiriintyneen koiran puraisu jonka jälkeen en edelleenkään panikoitunut tai alkanut inistä vaan näin asiat järjellisesti, kyseessä oli tuttavan luonnehäiriöinen koira ja omaa syytäni olin halunnut koiraa silittää, vaikka koiraan ei voinut luottaa. Otin vastuun.
        Eläinkielellä puhutaan "kovista hermoista" vs heikoista hermoista, kovapäinen pystyy selviytymään ja pääsemään yli kielteisistä kokemuksista hyvin. Joten pyri kohti miehekkäämpää linjaa ja asioiden suhteutuksia. Tai sitten elämässäsi ei ole tapahtunut mitään eli olet vielä kovin kokematon jolppi yläasteelta tai korkeakoulun kynnykseltä ja purat jotain fiksaatiota koira-trollaukseen. Siinä tapauksessa mene kuntosalille ja pura turhautumia siellä, elämä sitten opettaa lisää. Siperia ja silleen.

Liikenteessä voi olla myös älykkäästi, älykäs pystyy arvioimaan aika hyvin miltä näyttää etanan vauhdilla tulevan kaara ja miltä ylinopeusajajan.

Mutta analogiasi ei toimi siinä ratkaisevassa suhteessa että eläimen ja ihmisen kohtaamisessa on kyse vuorovaikutussuhteesta, kun taas auton ja ihmisen "kohtaamisessa" näin ei ole. Tämän varmaan käsität.

Lopeta eläinvihasi ja ininä, luulet näemmä olevasi älykkö, joten koeta edes sitten älyn kautta ajatella asioita eri lailla.

• olet idiootti
        sakun kanssa herkkää kirjoitti:

Veikkaan erittäin vahvasti olevani älykkäämpi kuin tämä doghater. Ei tarvita edes perusteluita. Väitän myös olevani kovempaa tekoa kuin tämä inisijä. Minulla sentään on pikkulapsena sattunut häiriintyneen koiran puraisu jonka jälkeen en edelleenkään panikoitunut tai alkanut inistä vaan näin asiat järjellisesti, kyseessä oli tuttavan luonnehäiriöinen koira ja omaa syytäni olin halunnut koiraa silittää, vaikka koiraan ei voinut luottaa. Otin vastuun.
        Eläinkielellä puhutaan "kovista hermoista" vs heikoista hermoista, kovapäinen pystyy selviytymään ja pääsemään yli kielteisistä kokemuksista hyvin. Joten pyri kohti miehekkäämpää linjaa ja asioiden suhteutuksia. Tai sitten elämässäsi ei ole tapahtunut mitään eli olet vielä kovin kokematon jolppi yläasteelta tai korkeakoulun kynnykseltä ja purat jotain fiksaatiota koira-trollaukseen. Siinä tapauksessa mene kuntosalille ja pura turhautumia siellä, elämä sitten opettaa lisää. Siperia ja silleen.

Liikenteessä voi olla myös älykkäästi, älykäs pystyy arvioimaan aika hyvin miltä näyttää etanan vauhdilla tulevan kaara ja miltä ylinopeusajajan.

Mutta analogiasi ei toimi siinä ratkaisevassa suhteessa että eläimen ja ihmisen kohtaamisessa on kyse vuorovaikutussuhteesta, kun taas auton ja ihmisen "kohtaamisessa" näin ei ole. Tämän varmaan käsität.

Lopeta eläinvihasi ja ininä, luulet näemmä olevasi älykkö, joten koeta edes sitten älyn kautta ajatella asioita eri lailla.

Ei toisten tarvitse opetella tulkitsemaan rakkien käyttäytymistä, omistajien on pidettävä rakkinsa hallinnassa joka tilanteessa. Jos ei siihen kykene, ei pidä niitä rakkeja myöskään kuljettaa julkisella paikalla.

• sakun kanssa herkkää
        olet idiootti kirjoitti:

Ei toisten tarvitse opetella tulkitsemaan rakkien käyttäytymistä, omistajien on pidettävä rakkinsa hallinnassa joka tilanteessa. Jos ei siihen kykene, ei pidä niitä rakkeja myöskään kuljettaa julkisella paikalla.

Muistuttaisin että sinulla tässä on se pelko-ongelma, joka purkautuu häiriökäytöksenä netissä. Joten kannattaisiko keskittyä sinun oman ongelmasi hoitoon eikä inistä kaiken maailman yksittäistapauksista joita jossain käynyt. Yhtä hyvin voisit olla peloissasi IHMISISTÄ, paremmallakin ja järjellisemmällä syyllä ja suhteutuksella, sen sijaan olet paniikeissa elämistä. Joten jos olet niin fobioissa eläimistä, voisit hoitaa fobiaasi sen sijaan että menet itsessäsi entistä enemmän sykkyrälle ja vaadit trollauksin kaikenlaisia byrokraattisia muutoksia, mielelläsi varmaan kieltöäisit kaikki eläimet maailmasta jotta SINUN olosi olisi 100% turvallinen. Jossain klikkaa ja pahasti, kun et pysty suhteutuksiin. Elämässä on kaikenlaista muuta vaaraa kuin eläimissä, on ihme ettet ole vielä tätä kokenut taikka ymmärtänyt.
        Jos olisit älykäs ja miehekäs, koettaisit saada pelkosi hallintaan itse etkä leikkisi pikkubyrokraattia, joka koettaa kieltää kaikki elöimet maapallolta unohtaen itsekin olevansa eläin. Keskity nyt ITSESI hoitoon hyvä miehen alku. Ei ole yhtään seksikästä tuollainen hermostunut jäpikkä. Ei kuule yhtään, jotain ymmärrystä ja kypsyyttä..... Mene pelkoja päin äläkä karkuun, perehdy eläimiin ja tosiaan kohtaa pelkosi, se on miehistä se ja buddhamainen asenne, coolius. Keep it cool.

• Älyvapaita juttuja
        Älykäs? kirjoitti:

Olet ääliöiden ääliö. Tuon kun teet niin sinähän siinä syyllinen olet ja sinut tuomitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, ylinopeudesta, kuoleman tai vammantuottamuksesta. Tien ylittäjä saa korkeintaan nuhtelut tien ylittämisestä vaaran lähestyessä. Mutta joo, niinkuin sanottu, sinua on moni älykkäämpi, itsehän tuota pashaa tänne kirjoittelet ;) todellä tyhmä olet, älykkyydestä ei tietoakaan.

• Älykäs?

Muistuttaisin että sinulla tässä on se pelko-ongelma, joka purkautuu häiriökäytöksenä netissä. Joten kannattaisiko keskittyä sinun oman ongelmasi hoitoon eikä inistä kaiken maailman yksittäistapauksista joita jossain käynyt. Yhtä hyvin voisit olla peloissasi IHMISISTÄ, paremmallakin ja järjellisemmällä syyllä ja suhteutuksella, sen sijaan olet paniikeissa elämistä. Joten jos olet niin fobioissa eläimistä, voisit hoitaa fobiaasi sen sijaan että menet itsessäsi entistä enemmän sykkyrälle ja vaadit trollauksin kaikenlaisia byrokraattisia muutoksia, mielelläsi varmaan kieltöäisit kaikki eläimet maailmasta jotta SINUN olosi olisi 100% turvallinen. Jossain klikkaa ja pahasti, kun et pysty suhteutuksiin. Elämässä on kaikenlaista muuta vaaraa kuin eläimissä, on ihme ettet ole vielä tätä kokenut taikka ymmärtänyt.
        Jos olisit älykäs ja miehekäs, koettaisit saada pelkosi hallintaan itse etkä leikkisi pikkubyrokraattia, joka koettaa kieltää kaikki elöimet maapallolta unohtaen itsekin olevansa eläin. Keskity nyt ITSESI hoitoon hyvä miehen alku. Ei ole yhtään seksikästä tuollainen hermostunut jäpikkä. Ei kuule yhtään, jotain ymmärrystä ja kypsyyttä..... Mene pelkoja päin äläkä karkuun, perehdy eläimiin ja tosiaan kohtaa pelkosi, se on miehistä se ja buddhamainen asenne, coolius. Keep it cool.

Minä en pelkää niitä koiria vaan kaltaisiasi vinksahtaneita minä- minä koiran omistajia.

Oletko mahdollisesti sen tuomitun pitbull naisen aviomies, ystävä tms? Ainakin ajatusmaailmasi on samanlainen.

• pahaa ei saa pois
        Älykäs? kirjoitti:

Minä en pelkää niitä koiria vaan kaltaisiasi vinksahtaneita minä- minä koiran omistajia.

Oletko mahdollisesti sen tuomitun pitbull naisen aviomies, ystävä tms? Ainakin ajatusmaailmasi on samanlainen.

Ei tuossa ressukassa ole miestä nimeksikään. Inisee ja vinkuu kuin vinkulelu. "hirveitä bakteereja koirassa rakit pitää hävittää!!11" Enpä ole ennen noin munatonta miestä tavannut. Onneksi tytöt ymmärtää välttää tuollaista. Varmaan hakkaisi kumppaninsa eläimet hengiltä, kuten niitä tapauksia onkin jo ollut.

• jepjepulis

Joo-o kyllähän täällä yleistetään että koiranomistajat on kaikki kusipäitä.
        Mutta myös koiranomistajat täällä yleistävät että jokainen joka kommentoi jtn kielteistä koiriin liittyen olisi koirien vihaaja.

Ja mielestäni harvoin nuo kommentit ovat edes yleistämistä. Vaan syystäkin moni ajattelee että taas joku vastuuntunnoton koiranomistaja. en minä ainakaan ota noita kommentteja niin että joku ajattelisi että kaikki koiranomistajat ovat vastuuntunnottomia kusipäitä, vaan puhutaan vain niistä vastuuntunnottomista kusipää koiranomistajista.

Eikä monikaan täällä kommentoiva ole tarkoittanut että kaikki koirista negatiivisesti kommentoineet olisivat koiravihaajia vaan puhutaan niistä jotka ovat koiranvihaajia.

Itse olen koiran omistaja. Enkä ole koskaan loukkaantunut kun joku vihaa vastuuntunnottomia koiranomistajia. Ja itse vihaan koiravihaajia, mutta en niitä jotka moittivat huonoista koiranomistajista, sillä sitä teen itsekkin.

Minä vihaan myös vastuuntunnottomia koiranomistajia, ja haluaisin heistä itsekkin eroon...

JneJne...
        Älkää nyt hyvät ihmiset ottako joka kommenttia yleistyksenä!
        Jotkut meistä on hyviä koiran omistajia, jotkut huonoja koiranomistajia, jotkut koiravihaajia, jotkut tiettyjen rotujen vihaajia, jotkut vastuuntunnomien koiranomistajien vihaajia, jotkut vihaavat koiravihaajia, jotkut vihaavat rotuvihaajia.
        Ja sitten meitä on noiden asioiden yhdistelmiä.
        Itse olen hyvä koiranomistaja, joka vihaa vastuuntunnomia koiranomistajia ja koiravihaajia, ja pidän hyvistä koiranomistajista ja sellaisista jotka vihaavat vastuuntunnottomia koiranomistajia

• dog hater

Buddhamainen asenne?? HAHHHAAAHHAA!! Vidu mitä schaissee, ikävä että sulla on saku.

• olet mätämuna

Nikille sakun kanssa herkkää. Olet niitä tyypillisiä mummojen potkijoita joille uhri on aina syyllinen.

Jatka samaa rataa niin rakkisi päätyy piikille kunhan se on ensin repinyt jonkun ihmisen sairaalakuntoon ja elinikäisille vammoille. Tulee se tosin käymään sinunkin rahapussisi päälle ja hyvä niin, oikein hyvä. Kun sitten kävisikin niin, että menisi koko omaisuus, jos sinulla mitään onkaan, niiden korvausten maksamiseen.

• joopajoo111

Nonni, sielä on taas joku "paris hilton" oikeudessa rahojen perässä vaan....kuhan säikähtäny ja haluu vaa korvauksia...

Eiköhän se ihmiset niin on että ihmiset niitä koiria kuitenki enemmän elämässä rääkkää ja kiduttaa kun että eläimet ihmisiä. Sitä paitsi, eläimet on aina koulutettavissa.

Kyllä suomi on niin perseellään näissä jutuissa....Säälittävä teko on jos lopettavat koirat, ottaisivat kerranki haastee vastaa ja kouluttaisivat koirat eikä aina helpoimman kautta. naurettavaa touhua.

• Mitenniin yhteiskunnan pitäisi verorahoilla ottaa lisää vastuuta ja kouluttaa kaikki rakkihullujen hullut koirat yhteiskuntakelpoisiksi?

Ai niin. tämähän on holhousyhteiskunta,eikä uusavuttomat osaa ottaa vastuuta omista teoistaan. Verohin tarvitaankin sitten roima korotus, kun koiria on kohta/jo 700 000, ja niistä 70% on vääränlaislla omistajilla...

• soston

"Sitä paitsi, eläimet on aina koulutettavissa. "

Itseasiassa ei ole. Kaikki eläinten ominaisuudet eivät ole koulutuskysymyksiä ja voivat pompsahtaa todella ikävällä tavalla esiin yllättävästikkin, koulutuksesta huolimatta tai sitten juuri siksi. Asiat eivät ole mustavalkoisia.

Lopetus on aivan oikea vaihtoehto tällaisessa tapauksessa, jos koirilla on taipumusta repiä ihmisiä sairaalakuntoon, niin ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä ottaa riskiä, että jonkun turvallisuus olisi taas vaarassa, kun se koulutus ei tuota ominaisuutta koirista kuitenkaan poista. Parempi kaikille osapuolille että koirat lopetetaan.

• käppänän emäntä

1. kolmen koiran omistajan mielestä uhri oli idiootti.
      2. minä en päästä koiraani ihmisten luo, vaikka kantaisivat grillattua kanaa
      3. minun koirani ei pure, jos ei minun päälle joku tule.
      4. ihmiset saavat ottaa koiranpentunsa syliin, eikä siihen mene muut koirat hyppimään eikä puremaan.
      5. tervepäinen koira ei pentua pure, eikä sen omistajaa.

• isoisoäiti

Tästäkin aloituksesta joku koitti vielä vastalausetta kehitellä, mutta se on aivan turhaa.
        Tapahtumat ovat mitä ovat ja eikös sillä naikkosella ollut enemmänkin niitä koiria, oli jopa kokenut koiraihminen ja silti näin tapahtui, siinä ei ole mitään puolusteltavaa.

Edes uutta kotia noille ei kannata haeskella, ei kun saunan taakse ja sillä hyvä.

• soston

"5. tervepäinen koira ei pentua pure, eikä sen omistajaa."

Ja tääs näitä urbaanilegendoja.

Kyllä tervepäinen koira voi vaikka tappaa pennun. Koirilla ei ole mitään moraalia niinkuin meillä ihmisillä, että missään tilanteessa lajitoveria ei saisi tappaa (tai purra).

Joten, toinen koira voi tappaa myös pennun (ja jotku koirat etenkin sen vieraan pennun) jos tulee kiistaa esim. resursseista. Ruoka, omistaja, oma reviiri.

Tervepäinen koira ei kovin HELPOSTI lähde toista koiraa tappamaan, kyllä se ensin varottaa ja uhkaa ja eleillään käskee toista poistumaan ja jos menee nahinaksi, ei siinäkään ensimmäisenä veri lennä eikä tule reikääkään, sekin on vain osoitus voimasta ja hallitsevuudesta. Ensisijaisesti koira pyrkii käyttämään samoja karkoitusignaaleja myös lajitovereihin, mitä se käyttää ihmisiin.

Pennun kohdalla se, että pureeko toinen koira, riippuu vähän pennustakin ja sen aikuisen koiran kärsivällisyydestä pentuja kohtaan. Jos pentu ei usko kun aikuinen ärähtää ja kieltää riekkumasta, niin aikuinen kyllä voimistaa sitä komennustaan sitä mukaan, tässä vaiheessa ihmisen tulisi puuttua asiaan ja pistää pentu vaikka jäähylle aikuista kiusaamasta, koska sillä aikuisella saattaa loppua keinot kesken. Mutta harvassa on varmasti ne jotka suoriltaan ampaisee tappamaan, ne on niitä koiria joita on vuosisatoja jalostettu siihen, että ne kokevat suurta halua nimenomaan tappaa toisen koiran, tappelevat kuolemaan asti (toisen osapuolen, yleensä). Ei sellaisetkaan koirat sairaita ole, ne tekevät sitä mihin ne on jalostettu: Tappavat toisen koiran ilman varoituksia. Kun ottaa sellaisella taustalla olevan rodun edustajan, niin tuo asia täytyy tiedostaa, se hanipuppeli on jalostettu tappamaan ja se ominaisuus on yhä siellä rakastavan kuoren alla olemassa. Sellainen koira EI ole koirapuistokoira, sellaista koiraa EI pidetä irti ja sellainen koira pidetään kaukana ainakin muista koirista, näköjään myös ihmisistäkin, ainakin vieraista ihmisistä. En sitten tiedä mitä kukaan tekee sellaisella koiralla, jonka kanssa ei voi tehdä muuta kuin tarpoa hihnassa pitkin kyliä, mutta varmaan se luonne on niiin rakastettava omia perheenjäseniä kohtaan, että muuta ei tarvita.

POIKKEUKSENA tähän sääntöön on hyvin saalisviettiset koirat, joilla voi saalisvietti napsahtaa päälle kun se pentu/muu koira vaikka juoksee ja silloin vaistomaisesti ryntää tappamaan. Tällaisia koiria ei pidetä vapaana muiden, varsinkaan pienempien koirien kanssa, ilman kuonokoppaa ja mm. vinttikoiraihmiset on tämän hyvin sisäistäneet ja kuonkoppa on ahkerassa käytössä leikkivillä koirilla.

• 6+4

Onkohan pitbull rescue spainin tuomia koiria taas.... Se järjestöhän toi satoja pittejä suomeen.... Kenellä vaan antoivat koiria ja näitä juttuja on todella paljon joissa niiden kautta tuomat koirat ovat aiheuttaneet vahinkoa. Järjestö ei taida enää toimia, taisivat jäädä kiinni aika monesta jutusta. Hyvin ehtivät tehdä rahaa tällä "rescue" bisneksellään kun mm narkeille ja rikollisille välittivät entisiä tappelukoiria.

• sekasikiösäkissä

Mitäh? En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta toiminnasta. Voi *******, pelkkä raha mielessä! Ei ole ihmisen typeryydellä rajaa!
        Arvatenkin näyttävät niin surullisia kuvia taistelussa kärsineestä koirasta, joka odottaa uutta, huolehtivaa kotia. Sitten joku urpo menee tähän nakkiin ja hankkii koiran, jonka luonteesta ei tiedä yhtikäs mitään. Laitonta taistelutoimintaa harrastavat jalostavat nimenomaan mahdollisimman taistelunhaluisia ja vihaisia koiria, mitä millään seurakoiraluonteella tekisi kehässä? Ja sitten niitä sekasikiöitä tuodaan tänne. Ei riitä sanat kuvaamaan kuinka typerää toimintaa.

• tulee niitä
        sekasikiösäkissä kirjoitti:

Mitäh? En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta toiminnasta. Voi *******, pelkkä raha mielessä! Ei ole ihmisen typeryydellä rajaa!
        Arvatenkin näyttävät niin surullisia kuvia taistelussa kärsineestä koirasta, joka odottaa uutta, huolehtivaa kotia. Sitten joku urpo menee tähän nakkiin ja hankkii koiran, jonka luonteesta ei tiedä yhtikäs mitään. Laitonta taistelutoimintaa harrastavat jalostavat nimenomaan mahdollisimman taistelunhaluisia ja vihaisia koiria, mitä millään seurakoiraluonteella tekisi kehässä? Ja sitten niitä sekasikiöitä tuodaan tänne. Ei riitä sanat kuvaamaan kuinka typerää toimintaa.

Valitettava tosiasia on, että erään koirapuistotuttuni kaverille tuli muutama kuukausi sitten espanjasta pit bull, aikuinen. Eli kyllä niitä tulee ja me kaikki tiedetään mitä koiria ovat, eivät ole mitään koulutettuja kotikoiria.

ps. kyllä tämä koirapuistotutullani on itsellään ollut pit bull ja tiesi tasan tarkkaan minkä koiran tuttunsa otti.

• 56789iojnkml,

Taistelutyyppisiä tai voimakasviettisiä koiria ei saa pitää koskaan irti niin että pääsevät hyökkäämään.Mielellään kuonokopassa, tai valita muu rotu.
      Omistaja saa nostella koiraansa, vauvaansa tai mitä lystää, siihen ei muiden koirien ole lupa tulla pureskelemaan.Tietysti omaansa kuuluu suojella!
      Huolehtikaa niistä hyökkivistä koiristanne, niin etteivät lapasesta lähde.

• yusdtj

Niin,siis huolehtikaa niistä hyökkivistä koiristanne, niin etteivät lapasesta lähde, rodusta riippumatta!

• käppänän emäntä
        yusdtj kirjoitti:

Niin,siis huolehtikaa niistä hyökkivistä koiristanne, niin etteivät lapasesta lähde, rodusta riippumatta!

Parhaani teen, pienen käppänäni kanssa, mutta kerran meinasi puraista erästä älypäätä, onnekseni oma koirani oli lyhyellä jo siinä vaiheessa jaloissani kiinni, kun tämä älypää lähti suoraan juoksemaan kohti. Ja hänen onnekseen ei juossut pahki, koira olisi ottanut kiinni, on näet pieni mutta suojeluvaistoinen. Joo ei lähde lapasesta, ja tässä on syy miksi ajan koirattomat lapset pois koirapuistosta, jos näet sattuvat juoksemaan kohti minua = koira välissä, koira ei tajua ettei se kiljuva ja huitova lapsi aio eikä pysty minulle mitään tekemään.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe