minulla pari vuotta sitten alkoi iso pelko haihin.. tiedän että uima-altaassa tai suomen järvissä ei voi olla haita, mutta en pysty mennä sinne.. joten vältän kaikkea uimiseen liittyvää.. Ja jos rohkaannun ja menen uimaan ainoa asia mitä pystyn miettimään on haihin tai isoihin kaloihin, 'meripetoihin' liittyviä asioita...
onko kellään samanlaista juttua ja mikä voisi auttaa? Ennen pystyin (pari vuotta sitten n. 2011) mennä uimaan jopa punaiseenmereen, jossa on haita..
kiitos jos autatte :)
en pysty mennä veteen tai uimaan :/
6
119
Vastaukset
- myös pelokas
mua ei pelota uida uima-altaas,mut ku uin järves nii pelkään et joku iso kala tarttuu jalkaan.yleensä sit yritän aatella järkevästi:eihän se kala ny uskalla oikeesti tulla puremaan,paremmin se menee karkuun,tai sit yritän unohtaa pelon ja jatkaa uimista
Auttaisko, jos sinulla olisi kaveri siinä ihan vieressä. Vaikka istuisitte siinä vedessä yhdessä. Tuntuisiko yhtään turvallisemmalta.
- niin.
aivan
- 13+20=?
Itse mietin välillä samoja asioita. En tiedä mistä pelko valkohaihin on tullut, kun ei haileffat (jaws, deep blue sea etc) ole pahasti pelottanut. Hait kiehtoo todella paljon, usein tulee haidokkareitakin katsottua, mutta onhan nuo pelottavia otuksia. Itse en ole uinut pariin vuoteen oman kehon häpeän vuoksi, mutta muistan kun hypittiin laiturilta ja tuli ajatus mieleen että "mitäs jos tuolta tulisikin kita vastaan?" yleensä se ajatus on haihtunut kun on muitakin ollut vedessä ja "mahdollisuudet" että sut juuri napattaisi on pienemmät :D mutta tuola aikaisemmin oli hyviä neuvoja, ota kaveri mukaan tai kavereita. Ei ne hauetkaan ihmisiä puraise kuin vahingossa, eikä nekään mitään vahvoja ole että vetäisivät mukanaan. Kannattaa katsoa Bethany Hamiltonista kertova elokuva Surfs up (?). Se on ihan tositapahtuma elokuva ja nykyään Bethany surffaa edelleen eikä anna minkään estää itseään!
- 13+20=33
Anteeksi, leffa onkin Soul Surfer!
Aika erikoista, tai en ny tiiä... voihan noista leffoista yms jäädä jtn traumoja. Itekin varmaan miettisin että onko siellä jotain iilimatoja tms outoa hiekassa/mudassa... Mutta mulla ei oo ollu minkään näköstä tarvetta tai intoa uida muutenkaa moneen vuoteen, en näe siinä hirveesti pointtia. Enkä voi ymmärtää ihmisiä jotka viettää kaiket päivät jossain rannalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499