Eli kumpi on se parempi tapa: Ensin laturi kiinni pistorasiaan ja sitten kännykkään vaiko ensin kännykkään ja sitten pistorasiaan? itse olen elänyt siinä uskossa, että ensin pistorasiaan on kännykälle parempi.
Ensin laturi seinään vai kännykkään?
11
4325
Vastaukset
Eiköhän se ole ihan sama. Ei ole ainakaan S3 malliin tullut ongelmia vaikka olen laittanut molemmilla tavoilla.
- akkumees
älyphone 20.4.2014 14:27
"Eli kumpi on se parempi tapa: Ensin laturi kiinni pistorasiaan ja sitten kännykkään vaiko ensin kännykkään ja sitten pistorasiaan? itse olen elänyt siinä uskossa, että ensin pistorasiaan on kännykälle parempi."
Joo, Nokia Lumia 520 luurin ohjeissa on neuvona: "Kytke ensin laturi pistorasiaan ja sitten laturin kaapeli mikro-USB-liitin puhelimeen"
Kun taas ZTE Blade Q luurin latausohje kehottaa kytkemään mikro USB-liittimen
puhelimeen ja sitten laturi pistorasiaan.
Autojen ja traktoreiden akkuja vuosikymmeniä verkkovirralla latailleena muistan
ikiaikaisen ohjeen kytkeä latauskaapelit ensin akkuun ja vasta sitten latauslaite verkkovirtaan. Eli näin toimien vältettiin turha kipinöinti kun akku räjähtäessään
on melkoinen pommi.
Itse kyllä kytken puhelimen lataukseen ihan miten sattuu, vaikka selkäytimestä
usein tulee käsky kytkeä laturi viimeksi pistorasiaan ja latauksen loputtua
irroittaa laturi ensin pistorasiasta.
Ensin tietysti pistorasiaan eikä sitä laturia sitten sieltä oteta pois. On paljon helpompi ladata kännykkää, kun laturi on valmiiksi seinässä.
Itse otan laturin pois aina latauksen jälkeen. Siitä on tullut eräänlainen tapa vaikke se sähköä säästäkään paljoakaan.
- aikoihin eletty
okaro 21.4.2014 02:07
"Ensin tietysti pistorasiaan eikä sitä laturia sitten sieltä oteta pois. On paljon helpompi ladata kännykkää, kun laturi on valmiiksi seinässä"
Tiiä sitten mikä oikea tapa on mutta kyllä ihmetyttää, että vasta tänä talvena
Oulussa on kehitetty paloturvallinen puhelimen laturi joka osaa akun täyttyessä
katkaista virran.
Itse kyllä pitäny useinkin luuria koko yön latauksessa kun luullut,
että lataus loppuu kun akku on täysi.
Eipä ois uskonu kuinka tyhmiä puhelimen valmistajat ovat olleet.
http://m.kaleva.fi/teemat/digi/oulussa-kehitettiin-paloturvallinen-kannykkalaturi/660094/
- ahqq
Nokia ohjeistaa laittamaan laturin ensin seinään, sitten kännykkään. Irroitus ensin kännykästä. Tämä johtuu muistaakseni siitä, että (ainakin joskus ennen vanhaan oli) on pienen pieni mahdollisuus sille, että laturi saattaa antaa pienen virtapiikin kun se laitetaan seinään tai irroitetaan seinästä.
Samsung ohjeistaa laittamaan laturin ensin kännykkään, sitten seinään. Irroitus ensin kännykästä.
--
Sähkönsäästöä "oleellisempi" (lue: kahdesta pienestä se vähän isompi) asia laturin irroittamisessa seinästä silloin, kun sitä ei tarvita, lienee turvallisuusnäkökohta: onpahan yksi sähkölaite eli potentiaalinen vaaranaiheuttaja vähemmän kiinni sähköverkossa.- turha sitä on irrotella
"onpahan yksi sähkölaite eli potentiaalinen vaaranaiheuttaja vähemmän kiinni sähköverkossa"
Uskomatonta että joku voi pelätä jotain laturia. Seinässä sen pitää olla kokoajan niin saa nopeesti lataukseen. En oo kertaakaan irrottanu seinästä ekankaan älypuhelimen laturia (4 vuotta yöpöydän vieressä) ja sillä samalla latautuu nykyinenki puhelin.
Vuodesta 1997 aina oon pitäny puhelimen laturin pistorasiassa enkä oo sitä turhaan irrotellu. Sähkölaskut on pieniä eikä mitään ongelmia ole ollut koskaan.
- kynsille
Luulisi jo Nokian hallitsevan turvallisen laturin tekemisen,
mutta kissan viikset.
http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2014/04/17/nokia-varoittaa-sahkoiskusta-lopeta-taman-laturin-kaytto/20145567/66 - Anonyymi
Samsungin Galaxy A8 ilmoitti sähköviasta kun kytkin sen laturin ensin verkkovirtaan. Kun kytkin sitten ohjeen mukaan ensin mikro USB (C) liittimen koneeseen ja sitten laturin verkkoon, vika hävisi.
- Anonyymi
Viime vuodet ensin laturi puhelimeen sitten seinään ja pois päinvastoin. Laturia ei jätetä seinään roikkumaan kun lataus valmis vain naiset sen tekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981562Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231298- 531077
- 72975
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893- 58893
- 106882
- 45879
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82820