Moi kaikki,
Mulla on käytössä 99 vuoden Ford Focus, 1,4. Ajettuna nyt noin. 80 tkm. Viime aikoina siitä on nyt lähtenyt outo ääni kun lähtee autolla ajamaan. Outo ujellus kun ajaa kahdella/kolmella ekalla vaihteella kun kierrokset nousevat vähän yli kahden tuhannen. Esim. kiihdyttäessä rupeaa ujeltamaan niin vaihtamalla isompaan vaihteeseen ujellus loppuu kunnes kierrokset nousevat taas ja sitten pitääkin vaihtaa jo kolmoselle.
Tämä outo ääni kylläkin loppuu kun on ajanut n. viisi minuuttia. Mahtaisikohan joku tietää mistä viasta on kyse? Joku hihna? Katsastuksesta meni läpi kuukausi sitten heittämällä läpi...
Paljon kiitoksia etukäteen.
Terveisin,
Sauli
Ford Focus, outo ääni
5
2767
Vastaukset
- Voortisti
Kait moniurahihna luistaa. Se yleensä kestää ainakin 100tkm.
- vespa
se niin, että hihna on vaihdettava joka kolmasvuosi ellei tuo kilometrimäärä täyty?
- heimo
vespa kirjoitti:
se niin, että hihna on vaihdettava joka kolmasvuosi ellei tuo kilometrimäärä täyty?
ollut 150tkm tai 10 vuotta.
Oireet viittaavat selkeästi löysällä olevaan tuulettimen hihnaan.
- Focker
Katoppas tätä: http://forum.ffoc.co.uk/forum/viewtopic.php?t=31394
ja
http://forum.ffoc.co.uk/forum/viewtopic.php?t=31843
Eli voipi olla kyseessä tuo "vääränmallinen" idler pulley eli yksi niistä moniurahihnan pyöristä. Pihassa myös yksi fookus pitää samaa ääntä, osat (uusi hihna ja parannettu idler pulley) pitäisi saada alle 50 euron, työ ilmaista jos itse tekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069