Selkeästi minun pitäisi tämä tietää. Ei nopeella googletuksella löytyny vastausta, ni koitan tätä kautta.
Sotien jälkeen oli kuitenkin pulaa ruuasta ja tarvikkeista, ni tuntuu oudolta ruveta siihen väliin heti jälkikasvua lykkimään. Sama tapahtui sisällissodan jälkeen. Taatusti näin on ollut muuallakin euroopassa sotien jälkeen eikö..?
Onko samaa tapahtunut esim. luonnonkatastrofien jälkeen? Mustan surman jälkeen samanlaista syntyvyyden lisääntymistä oli... myös kaksoissynnytykset olivat varsin yleisiä.
Mistä johtuu suuret ikäluokat???
3
161
Vastaukset
- lisääntyminen
Tutustu edes väestötieteeseen (demografia).
- 14+1
Suuri määrä nuoria miehiä oli ollut rintamalla 3-5 vuotta. Onhan se selvä että sen jälkeen ryhdyttiin perheen perustamiseen vaikka olot eivät olleet hääppöiset; paremmat kuitenkin kuin sota-aikana. Tuohon aikaan aika harvat opiskelivat kansakoulua pitemmälle.
- jhgt35ase2n0
Suomi oli sodan jälkeen vielä melkoinen kehitysmaa ja syntyvyyden säännöstelyä ei harrastettu. Tämän jälkeen tajuttiin että lisääntyminen ei ole pakko eikä ehkäisy syntiä joten sotien jälkeen syntyvyys on laskenut.
Lääketiede ja hygienai oli suurten ikäluokkien aikoihin jo kuitenkin melko kehittynyttä eikä lapsikuolleisuus tai kulkutaudit harventaneet suuria lapsikatraita niin kuin aikaisemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670