Heitetäänpä tällainen haaste: kerro, mihin alkuvaiheessa ihastuit nykyisessä puolisossasi/kumppanissasi. Tee se vertailematta suomalaisiin (tai minkämaalainen itse satutkaan olemaan) tai aiempiin kumppaneihisi ja ilman ikäviä/loukkaavia kommentteja muiden kirjoituksiin.
En ole järin toiveikas haasteeni suhteen, mutta aloitetaan:
Mä ihastuin mieheni ulkonäössä valloittavaan hymyyn, sointuvaan nauruun, lihaksikkaaseen yläkroppaan (vaikka mies olikin turhan laiha) ja käsiin - kämmenet olivat leveät, mutta sormet olivat kitaristin sormet. Mies oli (ja on) itsevarma, rohkea, kohtelias, reilu, päättäväinen ja elämänasenteeltaan positiivinen. Kiinnitin myös huomiota siihen, kuinka siistinä hän piti itsensä ja kotinsa. Hyvää aviomiesainesta ;)
Katso tarkkaan mihin astut, kehen rakastut :)
14
436
Vastaukset
- Parempi katsoa kuin...
Kannattaa säästää hehkutus ja tulkinnat luonteesta tai sopivuudesta aviomieheksi siihen asti kunnes olette olleet yhdessä miehen lähtömaassa. Siellä ne todelliset arvot paljastuu, mitä oikeasti ajattelee kotitöistä, rooleista yms. Kokemuksesta voin sanoa ettei ne fyysiset ominaisuudet tai vetovoimakaan riitä pitkälle, kun ollaan oikeasti avioliitossa.
- Chom chom
Olet oikeassa, fyysiset ominaisuudet eivät ole avioliiton kestävyyden kannalta tärkein tekijä. Haasteeni koski kuitenkin nimen omaan tuota tutustumisvaihetta - mikä herätti mielenkiinnon, veti puoleensa?
Mieheni todelliset arvot paljastuivat saman katon alla asuessamme jo ennen kuin vierailimme hänen synnyinmaassaan, eivätkä ne matkoista ole muuttuneet. Vierailemme, emmekä asu siellä, koska teimme päätöksen perustaa perhe ja kasvattaa lapset Suomessa.
- kale1
Kovin mielelläni kertoisin chom chomille suhteistani ulkolaisiin naisiin, mutta valitettavasti minulla ei sellaisia ole.
Nykyisestä käytännöstä poiketen minulle ovat riittäneet suomalaiset naiset vaikka omaankin vaativan maun.- ihmettelen vaan
kale1, miksi hengaat palstalla, jos sinulla ei ole monikulttuurisia suhteita nyt eikä ole koskaan ollutkaan? Ei parempaa tekemistä...
- noh heitetään
Luterilaisen työetiikan mukaan suomalainen nainen ei ole materialisti aasialaisen, afrikkalaisen tai itäeurooppalaisen ämmän tavoin. Suomalainen nainen osaa arvostoo itseään pukeutumalla vaatimattomasti. Kymmenen sentin korkokengät tekee naisesta itäeurooppalaisen huorahtavan. Siinäpä ne kaksi puolta miksi pohjoismainen on paras. Nöyryys, ahkeruus ja vaatimattomuus puuttuvat kaikki itäeurooppalaiselta, aasialaiselta, afrikkalaiselta ja eteläeurooppalaiselta.
- hehhehehhe
Vi.ttu et olet ihan pimeä tapaus. Mene nyt pummi etsiin edes töitä itsellesi ja jutellaan sitten vasta etiikasta, mitä sinulla ei kyllä viestisi perusteella ole, puhumattakaan nöyryydestä tai vaatimattomuudesta. Sitävastoin banaanikärpänen olet ahkera surraamaan tällä palstalla kakkimassa aivopierujasi.
- ei vertailla
Aloituksessa pyydettiin olemaan vertailematta, niin josko säästettäis johonkin toiseen paikkaan nää vertailut.
- onnellinen4
Ihastuin avoimuuteen, rehellisyyteen ja huolehtivaisuuteen miehessäni. Hän myös näytti alusta asti ihastumisensa minuun suoraan ja avoimesti halusi halata ja pussata keskellä kaupunkia.
Hän myös käyttäytyy aina kuin herrasmies ja on aina selvinpäin ilman päihteitä. Hän pitää kodin siistinä ja kokkaa. Tunnen itseni aina kuningattareksi hänen seurassaan.- China Dragon
En tiedä ihastuinko vai oliko tuolloinen kokemus jotain haasteellista joka tuli katsoa loppuun asti.
Aasiassa lähes jokainen ihminen on ystävällinen ja ymmärtäväinen. Helppoja lähestyä ja harvoin heiltä saa osakseen kritiikkiä.
Lähtökohtaisesti ihastuin naiseen joka ei halunnut olla tosissaan kanssani monesta eri syystä. Outoa mutta totta. Hän kertoi ettei Suomi ole mikään taivas johon hän haluaisi muuttaa jne.
Ihminen joka ei katso toista ylöspäin vaan on oma itsensä kiehtoo aina. Haasteellisuus voiko tuollaisen ihmisen oikeasti saada omakseen joka kunnioittaa eniten itseään ja sitä mitä on saanut aikaan elämässään omilla ratkaisuillaan on mielenkiintoista. Haluat ihmisen joka on täysin itseriittoinen eikä tarvitse elämäänsä ketään toista ihmistä.
Tietynlainen asemasota kesti kaksi vuotta. Tuona aikana en saanut häntä mielestäni. Olin yksin ja yhdessä monesta eri syystä. Työ oli niistä yksi.
Mihin ihastuin oli naisen itseriittoisuus ja suorasukaisuus joka on harvinaista Aasiassa ja joskus jopa Suomessa.
Elämme yhdessä vaikka hän ei tarvitse minua taloudellisesti. Joskus jopa hävettää se ratkaisu että muutimme Suomeen, maahan jossa ei oikein ole mahdollisuuksia.
- -valkonoita
Kiva aloitus :-)
Aika samoilla linjoilla olen minakin, eli ihastuin juuri tuohon positiiviseen elamanasenteeseen, rohkeuteen, itsevarmuuteen ja ennenkaikkea siihen kohteliaisuuteen ja reiluuteen, mita han aina osoittaa muita kohtaan. Vaikka tuosta ensitapaamisestamme onkin kulunut jo reilusti yli 10 vuotta, muistan tuon tilanteen kuin eilisen päivän.
Olin paikallisessa myymälässä ja yritin kieliongelmista huolimatta selittää asiaani kaupan kiinalaiselle myyjälle kun viereeni pyyhkäisi nainen joka oli enemmän kuin edes päiväunissa olisi osannut uneksia.
Täydellinen vartalo, kauniit kasvot ja seksikäs ääni ja hän tarjoutui tulkiksi selvittämään asiaa.
Mielessäni takoi vain "WAU mikä nainen" ja yritin tehdä vaikka tikusta asiaa ettei tuo seireeni häviäisi yhtä nopeasti kuin oli viereeni tullutkin.
Sitten keksin ehdottaa hänelle että tarjoan hänelle ruuan palkinnoksi avusta ja onneksi hän suostui :).
Ravintolassa sain vielä suostuteltua hänet minulle oppaaksi kaupungille joten näistä ensihetkistä kaikki alkoi.
Lopullinen "WAU" tuli siitä kun huomasin että hän oli myös loistavan huumorintajuinen, ystävällinen ja vahvan itsetunnon omaava nainen, joten se oli menoa heti ensi hetkestä lähtien.
Sanokoot muut mitä tahansa niin ainakin minulla juuri vaimoni ylivertainen kauneus oli se tekijä mikä alun alkaen vaikutti suhteen alkamiseen ja jatkossa hänen luonteensa muut ominaisuutensa aiheuttivat sittemmin rakastumiseen ja edelleen avioliittoon.- Vanha foorumilainen
Hän tuli sattumalta elämääni ja oli tukenani vaikeina aikoina, joten tiesin luotettavaksi ja kohteliaisuuden yms. ominaisuudet. Lopulta sovimme treffeistä ja silloin iskivät ulkoiset ominaisuudet ihastukseen lisäkipinää, (siihen asti olin uskotellut itselleni ettei meistä tulisi "ystäviä kummempaa"), veikeä hymy, tuikkivat silmät ja sopivan lihaksikas. ehkä nämä riittävät, ettei mene luetteloksi ;)
Pian 10v.mittarissa meillä, mutta tuo päivä on myös minulla kirkkaana mielessä. - 4+5
Noh varmaa ensimmäiseksi kiinnoistuin siitä että hän pyysi dokaamaan. Siitä se lähti en silloin pahemmin kiinnittänyt huomiota ulkonäköön, sillä eihän se ole kaikki kaikessa. Jotenki se vaan kehitty siitä vaikka ei suhde tullut aluksi mieleenkään.
- K.<3.S
Yhteinen vapaa-ajan toiminta yhdisti meidät. Tapasimme vapaaehtoistyössämme. Ensitapaamisella kiinnitin huomiota mieheni ulkonäköön. Hän oli komea. Hänellä on mahtava, valloittava hymy. Hän sai minut myös nauramaan. Hän oli kohtelias ja ahkera. Hän on oikea sosiaalinen perhonen. Järjestimme yhdessä pienen iltatapahtuman vapaaehtoisryhmällemme, jonka järjestelyissä vietimme paljon aikaa. Tämän jälkeen podin flunssaa, jonka aikana hän toi ovelleni suklaata, jaffaa yms. Lopullinen hurmaus tapahtui kun mieheni tarjoitui tiskaamaan, voivoteltuani kun en kuumeeltani jaksa itse! Hyvä vinkki sinkku miehille! ;) Parannuttuani menimme ensimmäisille virallisille treffeille ja siitä alkoi yhteiselo.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329