Voiko kissalle syöttää ohran versoa? Kuinka usein kissa syö ruohoa yleensä? Miten nopeasti oksennus tulee ruohon syönnin jälkeen?
Kertokaa pari asiaa
9
122
Vastaukset
- kissan ruoho-ohra
Kissat voi syödä ohran versoa ja ruohoa halutessaan.
Omani ei ole välttämättä oksentaneet ollenkaan.
Mielihalussa syödä vihreää on eroja ja jos vihreää ei ole ollut tarjolla joku on
syönyt kukan lehtiä, tai ainakin pureskellut ne.
Anna syödä jos itse tahtoo. Jo maatiaiskissat kotonani noin 30 v sitten söi luonnossa ruohoa halutessaan - Ruohonsyöjä
Okei kiitos vastauksesta! Itselläni on kaupunkiasunnossa lähes kokonaan sisäkissa, silloin tällöin valjaissa käytän ulkona.. Hyvin näkyy maistuvan ohra meidän herralle =)
- suvikatti
kasvatan kauraa ikkunalla ja kissa käy joka aamu sitä syömässä, harvemmin päivällä. Oksentelua en ole havainnut kertaakaan. Luulisin että sama ohrankin kanssa
- nähty tämä
Miukuille kelpaa ruusulta lehdet, kun vatsassa kiertää vimmatusti. Olo helpottuu tuntien päästä.
- pentin eno
meidän pentti vetää leskenlehden kukkia mahan täyteen joka päivä, ei oksentele niitä lainkaan.
- onnellinen miuku
Joidenkin kukkien kukat kelpaavat kisujen ruuansulatukseen. Tämä ei päde lehtivihreisiin; klorofylli aikaansaa oksentamisen. Monet kasvit ovat myrkyllisiä kokonaan. Pidä kissasi poissa huonekasveista.
- hmmmmmmm
Mun kissa syö ulkona ruohoo aikas paljon muttei yleensä oksenna. Pitäiskö lehtivihreän aina oksettaa? Ruohoa näkyy joskus ulosteessa, muttei aina.
- poikkeus on sääntö
kakassa ruohoa, en ole nähnyt, melkein ikinä. Huomannut kissojen aina yrjöövän ruohot, elleivät heti, niin ruoholäjä on jollain aikavälillä lattialla, sohvalla, sängyllä, lepotuolilla, ruokapöydällä, missä vain minne kissa osaa ja saa mennä.
- Ei oksennusta
Ruohon ei pitäisi saada kissaa oksentamaan, päinvastoin. Se auttaa karvapalloja sulamaan sen verran, että ne tulevat ulosteen mukana ulos, jotta kissan ei tarvitse oksentaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329