vanha koira lopetus koska????

nasse 2001

Meillä 13 v collie. Kuulo ja näkö huonontuneet. Nivelet kankeat ei hyppääenään sohvalle yms. Ruoka ei maistu. Ja nyt on alkanut kuorsaamaan.Lenkille ei suostu lähtemään pihalle tekee vain nopeasti tarpeensa. Koska on oikea aika tehdä tämä suuri päätös??? En olisi valmis luopumaan mutta en halua kiusata koiraakaan.

7

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rilla

Kannattaisi varmaankin selvittää,että mistä se kuorsaaminen johtuu,onko kenties keuhkoissa vaikka jotain kasvaimia tai jotain muuta,joka sen aiheuttaa
      .
      Ja se on kyllä aina vähän huono merkki jos ruoka ei maistu,joten sinun sijassasi käyttäisin koiran eläinlääkärillä tarkastuksessa jossa voitaisiin todeta mikä on koiran kunto ja terveydentila.
      Ja siinä samalla voisi sitten kysyä eläinlääkärin mielipidettä siitä myös onko koiran elämä vielä sen laatuista että sitä voisi vielä jatkaa, vai pitäisikö se jo mahdollisten kipujen vuoksi päästää lepoon,jos koirasi onkin vakavasti sairas ja ei niihin mitään hoitoa pystytä enää antamaan.

Nuo ovat kamalan vaikeita ja raskaita asioita päättää kun sen aika eteen alkaa tulla.Ja itse usein jollain lailla helposti myös ikäänkuin" sokeutuu" vanhenevan koiransa vaivoille eikä näe asioita ihan niin selvästi kuin pitäisi,juuri siksi koska se on niin kamalan surullista se luopuminen, kun se eteen pakostakin lopulta viimein tulee.

Sinulle ja koirallesi kaikkea hyvää ja toivon teille parasta!!

• nasse2001

toi syöminen on koko ikänsä ollut että juoksut yms ovat vaikuttaneet syömiseen, että on voinut olla viikkoja huono syömaan. Mutta parasta varmaan viedä lääkäriin näytille..

• nasse2001 kirjoitti:

toi syöminen on koko ikänsä ollut että juoksut yms ovat vaikuttaneet syömiseen, että on voinut olla viikkoja huono syömaan. Mutta parasta varmaan viedä lääkäriin näytille..

Joo, olisin itekin ehdottanut että käytä tarkistuksessa, sillä se selviää. Muuten elämä on vain vanhenevan koiran kanssa eloa, lenkit pienenevät olemattomiin, ja koiralle riittää ulkoiluksi tuoksujen haistelu pihalla maaten.

• Rilla

Se on totta,että noi juoksut vaikuttavat siihen koiran syömiseen välillä kyllä myös,sillä itselläni on narttu,jolla on taipumusta aina juoksujen jälkeen lievään valeraskauteen ja se aina juoksun loputtua jonkun ajan päästä syö vähän aikaa huonommin kuin normaalisti,mutta se menee ohi ja sen jälkeen kaikki palaa taas entiselleen.Se kai kuluu siihen normaaliin hormoonien toimintaan jollain lailla ,sillä oikeasti pentuja odottavalle nartulle tulee samanlainen vaihe siinä odottaessaan pentuja myös.Mutta juuri tuon kuorsauksen vuoksi kannattaisi varmasti kuitenkin käyttää koirasi tutkittavana niin siellä ne asiat sitten lääkärillä paremmin selviävät kyllä. Toivotaan että olisikin vain joku harmiton juttu,joka olisi hoidettavissa ja saisitte vielä vähän jatkoaikaa olla yhdessä.Tsemppiä!!

• nasse2001

Nyt päästämme hänet paremmille nurmille leikkimään. Ei pysty istumaankaan enään... makaa tai seisoo. Mutta kova halu leikkiä jonka jälk takapää tärisee ja kova huohotus. suru kova

• nasse2001 kirjoitti:

Nyt päästämme hänet paremmille nurmille leikkimään. Ei pysty istumaankaan enään... makaa tai seisoo. Mutta kova halu leikkiä jonka jälk takapää tärisee ja kova huohotus. suru kova

Tsemppiä. Joskus se on tehtävä, mutta parempi ajoissa ja koira vielä hyvällä vaikka kroppa pettää.

Joistain klinikoista eläinlääkärin saa kotiin tuollaisissa tilanteissa.

• 17 v koira

Meidän koiramme eli lähes 17 vuotiaaksi. Oli koko ikänsä terve. Pallien poisto oli ainoa kerta kun kävimme eläinlääkärillä. Pikkuhiljaa koiran vointi huononi mutta itse emme sitä nähneet kun se tapahtui niin hitaasti. Ei se enää kuullut hyvin, ei päässyt hyppäämään sänkyyn, makoili vain kuten vanhat tekee. Kipuja ei ollut paitsi joskus kuulin yöllä pientä ulinaa, olisiko unta nähnyt tai jotain. Yhtenä päivänä kun olimme koko päivän poissa niin koira oli sillä välin lähtenyt taivaaseen. Se kuoli luonnollisen kuoleman ja surutyömme oli niin helppo vaikka se oli niin rakas. Olikohan sillä vaikutusta sillä meillä kaikilla oli niin onnellinen olo siitä että se kuoli itse. Ei jäänyt mitään jossittelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe