Karvapalloni on alkanut lenkeillä tarkkailla ympäristöstä kaikkia rasahduksia ja risahduksia siltä varalta, että siellä piileskelee joku uhka. Mielellään se kanssa tilaisuuden tullen alkaa suojella minua ja karkottaa niitä mörköjä. Millähän tämmöisen saa loppumaan?
Koira alkaa pälyillä ympäristöä
7
115
Vastaukset
- 10+8
Olet vaan rauhallinen ja välinpitämätön. Sanot koirallesi että "annahan olla...". Aika auttaa tuossakin ongelmassa, kun itse et asetu ajan esteeksi.
Juu ole itse rauhallinen, mutta puutu ajoissa. Ole itse tilanteen herrana, koiraa kannattaa kieltää jo niistä risauksien kyttäilystä ennenkuin koira ottaa enempää kierroksia. Hae koiraan kontaktia, vaadi menemään eteenpäin tai seuraamaan, mutta varo kehumasta silloin kun koira on vielä "kyttäystilassa", muuten vain vahvistat tuota käytöstä.
Jos koira kyttäilee nyt jo, niin mitä se on sitten loppukesästä kun joka vattupusikossa on marjanpoimja...- pelkoako
Täällä samantyyppisiä ongelmia, tämän ympäristön kyyläämisen lisäksi meillä myös vastaantulevat ihmiset saavat koiran kyttäämään. Kyseessä 2-vuotias kodinvaihtaja-narttu. "Normaalin-näköisille" ihmisille jää vain siihen kyttäämiseen, mutta jos vastaantulijalla on huppu päässä tai vaikkapa tuijottaa koiraa niin alkaa järjetön karvat pystyssä rähjääminen. En tiedä olisiko edellisessä kodissa pahoinpidelty kun tuntuu pelkäävän tuntemattomia Kenellään hyviä neuvoja? :)
- Myös
sama juttu sinulle kuin edellisellekin. Olet vaan itse rauhallinen, et piittaa turhista sekoiluista sen enempää kuin että pyydät koiran vierelle ja tarvittaessa otat luoksesi, mutta huomaamattomasti ja ajoissa, sekä jo paljon ennen kuin koirasi huomaa tulijaa, sen huppua, tai tuijotusta. Muutoinkin puhu koirallesi paljon ulkoillessanne ja ole kaikissa tilanteissa rauhallinen, niin saat luottamuksen nopeasti kasvamaan ja tuo kyyläys ja rähjäys jää ajan kanssa huomaamatta pois. Älä odota nopeita tuloksia varsinkaan jos koirasi on kaltoinkohdeltu edellisessä paikassa.
- ap.
Mun koira ottaa vapaudet tehdä mitä lystää silloin, kun sille puhuu lenkillä.
- 9+3
Omistajan tehtävä on rajoittaa niitä vapauksia ja opettaa koiralle luvalliset jutut. Käytä erilaisia sävyjä puheessasi erilaisiin tilanteisiin. Ajan kanssa opit mitkä toimii missäkin tilanteessa.
- pelkoako
Kiitos asiallisista vastauksista, tämän kodinvaihtajan kanssa saattaa toimiakin. Kävelee aika usein häntä aivan alhaalla, mutta kehuessa koiraa muuttuu selvästi iloisemmaksi mikäli näköpiirissä ei ole pelottavia häiriöitä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361