Tervehdys.

Tosi aloittelija :/

4

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdahdfbv

Riippuu linnusta. Kotkasta ja joutsenesta saa monellakin objektiivilla ruuduntäyteisen, mutta hippiäisestä ei millään 20 metriin.
      Kinokameralla on kuva-ala käytettäessä 400 mm:n telettä 180 cm vaakasuoraan. ja 120 pystysuoraan vaakaruudussa.Kotka mahtuu, mutta jousen saa pikkasen kumartua.
      800 millisellä tilanne on 90*60 cm. Ei vieläkään puhettä pikkulinnuista.

• Siis NX

Valovoimainen 300mm ja 2x telekonvertteri saattais olla käyttökelpoinen vaihtoehto

• Lintujakin on montaa kokoa ja sekin vaikuttaa kuvaatko varpusen kokoluokkaa vai metson tai strusin!

Jos on malttia ja jaksaa pysyä kohdallaan niin sopivalla houkuttimella (ruoka) voi linnun saada aika lähellekin jolloin 300 mm on tarpeeksi.

Jos pikseleitä on riittävästi niin kuvaa voi jälkikäteenkin "zoomata" esim. 20Mpix -> 10Mpix kuvaksi joka riittää vielä moneen mutta noin suurinpiirtein tuplaa millit.

• kgjjqfnb

Tuo digitaalinen zoomaaminen on vain monille niin toivottoman vaikeaa.
        Jos 20 MPikselin kuvasta meinaa kohteen saada kaksinkertaisen kokoiseksi ruudussa jää jäljelle vain tarkalleen 5 Megapikseliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60