Miten erotaan

Jepase

Terve. Elikkäs tilanne on tämä: asun avopuolisoni kanssa yhteisessä omistusasunnossa ja meillä on yhteinen lapsi. Suhde on sillä mallilla että avopuoliso etsii itselleen kokoajan uutta puolisoa, muttei kuitenkaan halua erota. Aina kun asian ottaa puheeksi alkaa hän huutamaan eikä suostu puhumaan aiheesta. Elikkäs miten tätä lähtä nyt purkamaan? Miten saada puoliso tajuamaan että ei voida olla enää olla yhdessä?

7

387

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määä

Etsi uusi asunto, muutat sinne ja sitten laitat asunnon myyntiin tai puolisos ostaa sun osuuden ja maksaa sulle siis puolet. Jos sillä ei ole rahaa ostaa sun puolikasta asunnosta niin sitten myytte asunnon. Helpottaa asiaa jos ette ole naimisissa.

• okei2

Avioerossa maksetaan toinen ulos yhteisestä asunnosta..Avoero on eri juttu. siinä ei toisen omaisuuteen kajota,muuten katsotaan omat tavarat ja häivytään. Eikun omaa asuntoa etsimään.

• mek

Avoerossakin makstaan toinen ulos jos asunto on moelmpien nimissä ja jos siitä on velkaa niin vehennetään velat asunnon arvosta ja se nettovarallisuus puoliksi. Jos kumpikaan ei pysty ottamaan velkojaan itselleen ja maksamaan toista ulos asunnosta niin silloin se myydään ja makstaan velat pois ja se mitää jaetaan puoliski jos omistussuhde on 50/50. Alkuperaisessa kirjoutuksessa heillä on yhteinen omsitusasunto. Muuten avoerossa omaisuus on sen kenen nimissä se on.

• Jepase

No mutta vaikuttakoo se huoltajuusasioihin jos lähden yhtäkkiä??

• jepase

Joo mua ei kiinnosta nuo asuntoauto ku tiedän miten ne menee. Mutta miten tuo lapsen kanssa... Puoliso aikoo pitää huolen että en tuu lastani näkemään ku kerran kk

• justiissa

Käyt hakemassa sossun kautta kaikki lapsen tapaamiset jne virallisesti paperille niin ei oo enää sanomista! On sulla oikeus siihen ku oot sen isä!

• Asunto on myös sinun. Etsi uusi asunto, ja voit palata tapaamaan lapsiasi aina kun haluat, niin kauan kun asunto on yhteisessä omistuksessa. Kun asunnosta on hankittu eroon, pitää löytää jokin kompromissi tapaamisille. Jos kompromissia ei löydy, niin laki apuun. Asunnosta saamillasi rahoilla on varaa käräjöidä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1214
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      810
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      804
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      750
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      659
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      652
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      652
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      617
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50