Tulevaisuuden pulmia...

Kumpi? Vai kumpikin?

Mulla on kaks kania, ja ajattelin isona hankkia myös yhden kanin joka tulisi tämän opiskelijan "koira". Siis ostettais pienenä ja oltais sen kans paljo ja lennettäis yhdessä kotiin ja sais olla vapaana aina! Muutenki ois nii ihanaa

3

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka vaan

Lentelist mistä? Ulkomailta ei niin vain lennetä elikon kanssa, eikä taida kotimaanlennollakaan lemmikki päästä kuin rahtiruumaan. Sitä sohvalla löhöilyä ja läksyjen tekoa voit kokeilla nykyisten kaniesi kanss, samoin sitä vapaana pitämistä, eli alat kesyttää ja opettaa niitä kanejasi. Aloita siirtämällä sähköjohdot kania korkeammalle muutenkin tekemällä huoneesta kaniturvallisen.
      En ole koskaan tavannut kania joka haluaisi makailla sohvalla ja lukea blokeja. Kanit haluavat pomppia, jyrsiä, kaivella ja loikkia sinne tänne ja viettää lepohetkensa turvallisessa pesäkopissa tai mukavasti korkeammalla kopin katolla loikoillen. Yksin! Kanihan on saaliseliän ja ihmisenkokoinen vieruskaveri häiritsee vaaran havainnointia ja ihmisen nopeat liikkeet vastaa kanin vaintoissa hyökkäävää petoa.
      (en ole varma, hahmottaako kani ihmisen kokonaan yhdeksi yksilöksi, vain onko kanille käsi yksi olento ja jalka toinen olento ja naama kolmas)
      Sheltistä ei ole sohvakaveriksi, ei ennekuin olet enste vetänyt kymppikilsan lenkin tai riehunut tunnin agility-kentällä. sillä sheltti haluaa TOUHUTA, löhöilykaveriksi sopii parhaiten pehmolelu tai ikäloppu koira/ kissa joka viettää viimeisiä kuukausiaan mieluiten lepäillen

• Ei kani nyt ihan noin höntti olento ole. Aivan varmasti se erottaa yksilöiksi niin ihmisen, muut lemmikit kuin lajitoverinsakin -sosiaalinen eläin kun on. En tiedä millaisia kanikokemuksia sulla sitten on, jos niiden ainoa tunne sua kohtaan on ollut pelko. Mun kani ainakin on niin sosiaalinen että tulee mielellään just sinne missä ihmiset on, ja makailee vieressä puolikin tuntia jos saa silityksiä vastapalvelukseksi.

Koiran liikunnantarpeesta akka vaan puhuu asiaa, seuraa koirasta toki on, mut löhöeläimeksi mieluummin vaikka kissa. Entä rotat? Rotta on sosiaalisuudeltaan kuin pieni koira jota ei tarvitse viedä ulos, ja etenkin vanhemmat urokset on myös aika laiskoja köllöttelijöitä. Naaraat ja poikaset ennemmin juoksentelee ympäriinsä kuin istuu sohvaseurana, mutta jos on turvallinen huone, voi itse datailla, ja rotat ulkoiluttaa samalla itsensä ja käy sylissä pörräämässä. Kannattaa tutustua!

• Kumpi? Vai kumpikin?

Siis tottakai me touhuttais vaika mitä! En mä nyt niin laiska oo mitä kuvittelette. Mä varmasti jaksaisin sen kans touhuta vaikka mitä ja tietenki antaa sen ittekki touhuta. Oon aika yksinäinen niin tykkäisin sellasesta joka olis mun pettämätön kaveri, kunnes kuolema meidät erottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5100
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      511
      1660
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe