Karelia medianomi etukäteistehtävä 2014

hAKIa

"Etukäteistehtävän sisältö ja ohjeet: Rakenna itsellesi media-alan rakennuspalikoista kuvitteellinen "leikkimökki", jossa pääset kehittämään osaamistasi ja luovuuttasi. Kirjoita ja kuvita. Palauta teksti puhtaaksikirjoitettuna ja tulostettuna valintakokeeseen. Kaikkien tuotosten tulee mahtua A3-kirjekuoreen, jonka tuot mukanasi valintakokeeseen.

Arvioinnissa kiinnitämme eritystä huomioita omakohtaisuuteen ja yleiseen media-alan tuntemukseen."

Mitököhän tuolla oikein haetaan? Pitäisikö piirtää jonkunlainen kuva tai kirjoittaa kuvaus tuosta leikkimäkistä?

36

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hakija myös

Perseestä..

• turhauttaa

Juu ei mitään hajua mitä tuossa haetaan! Turhauttavaa...

• leikkimökki

Taidampa rakentaa niille leikkimökin kerran sitä haluavat. Minkäköhän värinen sen pitää olla?

• nninskii

Haha itse olen just tätä samaa tuskaillut et mitä ihmettä tuo voi tarkottaa?

• kmfewqkj9i

Unohda koko homma.

• Out of ideas

Joo itsekkin oon miettiny tässä pari päivää, että minkälaista tuotosta tollaseen tehtävänantoon voisi alkaa väsäämään....

• ---

Onkos joku löytänyt jo tälle jonkun ratkaisun?

• sdsfsf

Ne haluaa et sä teet leikkimökkiä muistuttavan kaaviokuvan, joka koostuu media-alan osista ja sit niis palikoissa on tekstiä. Tarkoitus on tuottaa infografiikkaa muistuttava tekele.

• doug adams

Eipä ihme ettei medianomit työllisty. Mihin tuollaista tarvitaan? Ihan lainausmerkeissä tuo kuvitteellinen leikkimökki. Mitäpä jos nikkaroisit ihan oikean ja koko pääsykoejengi menisi sinne sisään? Eikö siellä silloin olisi media-alan palikoita sisällä? Ainakin kuvitteellisia.

• arghh

Selkeät ohjeet olisivat ihan jees mutta ei, ei tietenkään, annetaan tulevien medianomien turhautua...

• hämmentynyt

Tänään aloin itsekkin miettimään enemmän ennakkotehtävää, kun olin alitajunnassani sitä pyöritellyt jo pidemmän aikaan... Tämän täytyy olla kyllä aika laajasti arvioitava työ, sillä ohjeet ovat epäselvät ja ohjeen voi ymmärtää eritavoilla . Sana kuvittaminenkin on jo itsessään sana, joka voi olla maalaamista, piirtämistä, valokuvaamista... Ei ne voi vaatia ainakaan noilla ohjeilla jotain tiettyä ja samaa, mitä kaikki tekisivät D: Mutta ehkäpä LUOVUUS on tässä testissä!

• Luojan kiitos en ole ainoa tästä turhautunut ihminen...

• SpordeHappen

Infografiikkaa haetaan, mutta kun en tiedä mitä nämä media-alan rakennuspalikat voisivat olla...

• nevilla

Joo-o, edellistä kompaten onneksi en ole ainut joka tämän kanssa taistelee. :D
      Viimeisen ~parin viikon aikana olen ns. tullut hulluksi useampaankin otteeseen, kun on väännetty sekä itkua että naurua tämän suhteen... ois kyllä sinällään hauska tietää, kuka tämän tehtävän takana on. Tosiaan varmaan tulee olemaan aika kirjavia tuotoksia. Onnea vaan kaikille hakijoille. Keskiviikkoa odotellessa...

• SpordeHappen

Näinpä. Itse taidan raapustaa jotain somesta, printtimediasta yms. eri "rakennuspalikoista".

• diglett

semmosta

• paniikki1

Alkaa pikkuhuljaa aika käymää vähiin ja tuntuu nyt siltä että ymmärsin tehtävän väärin.

• kirjekuori?

Onks sen muute pakko olla A3 kirjekuori?

• paniikki12

"Rakenna itsellesi media-alan rakennuspalikoista kuvitteellinen "leikkimökki", jossa pääset kehittämään osaamistasi ja luovuuttasi."

Minä ainakin loin ihan kirjaimellisesti leikkimökin missä pääset kehittämään osaamistani ja luovuuttani. XD Saa nahä feilaako se.

• 14+11

Edelleen ei yhtään mitään.. ARGH
      Kun tietäis edes noi media-alan rakennuspalikat.. siinä ois alku

• nönönö

AV-ala
        kuvaus
        leikkaus
        käsikirjoittaminen
        tuottaminen
        äänittäminen ja äänisuunnittelu
        graafinen suunnittelu
        3D-visualisointi
        kulttuurituottaminen
        radio- ja TV-journalismi
        lehtijournalismi
        verkkoviestintä ja uusmedia
        yhteisöviestintä
        mainonnan suunnittelu

rupee tost kehittelee niit rakennuspalikoita

• 14+11
        nönönö kirjoitti:

AV-ala
        kuvaus
        leikkaus
        käsikirjoittaminen
        tuottaminen
        äänittäminen ja äänisuunnittelu
        graafinen suunnittelu
        3D-visualisointi
        kulttuurituottaminen
        radio- ja TV-journalismi
        lehtijournalismi
        verkkoviestintä ja uusmedia
        yhteisöviestintä
        mainonnan suunnittelu

rupee tost kehittelee niit rakennuspalikoita

Hämmentää tyhmää vielä enemmän:( Jos medianomin ala on todella tätä, ehkei se olekkaan minua varten.

Tarkentavana kysyisin, ovatko nuo siis rakennuspalikoita? Vai noiden yhteiset rakennuspalikat vrt jos lähtisi miettimään talon rakennusta, siinä on perustukset, lattia, seinät, katto, tukevat seinät ja muuten vaan seinät.

Pitääkö media-alastakin irrotella oikeasti rakennuspalikat, tyyliin kulmakivenä suunnitelma ja kattona lopputulos, kaikki muu sen välillä sitten jotain muuta? Mistään ei löydy "media-alan rakennuspalikoita", on varsin turhauttavaa yrittää tehdä tehtävää, jossa pyydetään käyttämään apunaan hölynpölyä, jota ei ole konkreettisesti edes olemassa.

Selkokieliset ohjeet kun saisi (kyllä, luovuutta voi testava, vaikka ohjeistettu tietäisikin mitä nyt suunnilleen pyydetään) niin kyllähän sitä tekisi mitä vain, mutta..

Kiitos kuitenkin nönönö!

• lennu32

vittu mitä paskaa

• Lennu32

Lennu on todella vihainen

• wohohou

Siinä on teille ensimmäinen asiakaskeissi. Asiakas pyytäny teiltä x:ää ja te sen hänelle toteutatte =D=D

• Vantaanyö

Tää on iha iisi juttu. Tehkää vaikka varasto missä on kaikki nää mitä tähä lajiin tarvii.

• Kiitti vaan vitusti

Tätä tehdessä on kyllä soinut monta kertaa mm. :

-Jorma Kovanen - Lutkuta
      -Kuristaja - Vuosisadan rakkaustarina
      - Tommy Tabermann - Kiitti vitusti

• jooopa

Enpä tiiä onko tehtävä tehty edes sinnepäin, mutta piirsinpä kuitenkin hienon leikkimökin! Jaoin leikkimökin eri rakennuspalikoihin; perustukset, lattia, seinät, katto ja sit niihin pistin jotain tyyliin: av-ala, verkkomedia, yrittäjyys jne. :)

Mökin lisäks kirjoitin kymmenen sivuisen stoorin, missä käsiteltiin jokasta rakennuspalikkaa omakohtaisesti, eli lähinnä mitä osaan ja missä on kehitettävää.

Ite en kyllä sisäistäny tehtävänannossa kohtaa: "jossa pääset kehittämään osaamistasi ja luovuuttasi". Ei vaan jummarra.

Toivottavasti saa edes säälipisteitä, vaivaa kuitenkin nähty jonkin verran. :D

• ----

Ei mulla vaan mee jakeluun, en kyllä ajatellut mitään 10-sivuista stooria noista "media-alan rakennuspalikoista" kirjoittaa, siis täytyykö niissä kirjoittaa oma näkemys noista palikoista vaiko jotain faktatietoo? Mulla ei selkiydy tää tehtävä yhtään, lieköhän oon ees oikealle alalle hakenut. (Epäilen suuresti...) Mutta mennään nyt sitten vaikka failaamaan koko paska :-D

• Juuuu-u

Mä vaan piirsin leikkimökin sisältä eri paloja joihin sit nimesin noita rakennuspalikoita.. Tosin mun rakennuspalikat on tyyliin "motivaatio" "oppiminen" "viestintä" jne. ja sit niihin sopivia ns. leluja. Esim motivaatiossa on semmonen keksipurkki (meillä oli kun olin pikkunen), jonka etiketissä lukee sit mitä motivaatio on ja miten sitä voi parantaa...

Kun lukee noita muitten tekemisiä, tulee semmonen fiilis että tais mennä päin helevettiä koko paska :-----D

• ---

Mä tein vaan etusivulle leikkimökin jonka sisään laitoin ne palikat, joissa luki kaikki noi mitä nimimerkki nönönö luetteli. Sitten kirjoitin jokaisesta eri palikasta jotain shaissea, muutaman sivun mittaisen jutun sain aikaiseksi. Meni miten meni, se on nyt tehty ja se on pääasia. :-D Mutta mustakin tuntuu nyt noita muiden tekeleistä lueskellessa että oon kussut tän homman ja pahasti. :-D

• Derppa
    • Slee7

SAAATANA ku ei tästä tuu mitään, no yhtä vaikeeta se on kaikilla!

• Petri Varis

Ei oo ku JOOKKERI VITTU!

• hakijakans

Noh, miten teillä meni?

• hakijakans

Eikö kukaan halua kertoa? :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      6057
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      626
      2462
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1070
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      334
      1061
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1020
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      975
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      925
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228