Millä ohjelmalla aloittelija voisi siivota koneensa? Käyttiksenä on Win Xp Pro.
Eli onko olemassa jotain ohjelmaa joka siivoaisi turhat tiedostot koneelta (temp tiedostot ja ohjelmien jäämät) ?
Muutoin olen käyttänyt Ad-Aware SE:tä ja F-securen tuotteita. Kyselemiäni "siivous" ohjelmia en ole uskaltanut itse ominpäin koittaa, koska uskon että niillä saa myös vahinkoa aikaan...
Käyttiksen siivoaminen
11
1254
Vastaukset
- suos.
Suosittelen seuraavaa:
1. Tyhjennä selaimesi sivuhistoria esim. IE Tools/internet option/general ja history
2. Tyhjennä TEMP kansiosi
3. Järjestä levyasemat uudelleen Programs/Accessories/System tools...
4. Puhdista rekisteri esim. regcleaner, registry mechanic, registry cleaner tms. ohjelmalla
5. eheytä vielä levy disk fragmenterilla
6. aja adware ja spywareohjelmat
7. tyhjennä tarvittaessa vanhat logitiedostot
Niin eiköhän kone nopeudu ainakin puolella. En suosittele oikein minkään sortin siivousohjelmia, sillä ne voivat hävittää joitakin tärkeitä tiedostoja.- Pekka
>4. Puhdista rekisteri esim. regcleaner<
>En suosittele oikein minkään sortin siivousohjelmia<
Pikkuisen on tuossa ristiriitaa, ekana suosittelet rekisterinpuhdistusohjelmaa ja sitten et kuitenkaan suosittele sitä?????????
Tässä minun mielipide:
Olen käyttänyt eri rekisterinpuhdistusohjelmia useita vuosia eikä ole ikinä ollut mitään hämminkiä vaan päinvastoin, niiden avulla olen saanut koneesta pois sellaisia merkintöjä joita ei muuten löytynyt.
Kun käyttää rekisterinpuhdistusohjelmia niin ne tekevät poistoista varmuuskopion jolloin poistetut merkinnät saa tarvittaessa takaisin (en ole kyllä ikinä tarvinnut käyttää).
On paljon vaarallisempaa mennä rekisteriä muokkaamaan windowsin omalla RegEdit-ohjelmalla kuin käyttämällä sitä varten tehtyjä ohjelmia. Pekka kirjoitti:
>4. Puhdista rekisteri esim. regcleaner<
>En suosittele oikein minkään sortin siivousohjelmia<
Pikkuisen on tuossa ristiriitaa, ekana suosittelet rekisterinpuhdistusohjelmaa ja sitten et kuitenkaan suosittele sitä?????????
Tässä minun mielipide:
Olen käyttänyt eri rekisterinpuhdistusohjelmia useita vuosia eikä ole ikinä ollut mitään hämminkiä vaan päinvastoin, niiden avulla olen saanut koneesta pois sellaisia merkintöjä joita ei muuten löytynyt.
Kun käyttää rekisterinpuhdistusohjelmia niin ne tekevät poistoista varmuuskopion jolloin poistetut merkinnät saa tarvittaessa takaisin (en ole kyllä ikinä tarvinnut käyttää).
On paljon vaarallisempaa mennä rekisteriä muokkaamaan windowsin omalla RegEdit-ohjelmalla kuin käyttämällä sitä varten tehtyjä ohjelmia.Kaveri poisti jonkun homman rekisteristä ja netti ei viäläkään toimi kunnolla. Tehny jo varmaan kaiken mahdollisen. Ja tais tehä just tolla regcleanerilla tai jollai.
- pässi
lammas-jr kirjoitti:
Kaveri poisti jonkun homman rekisteristä ja netti ei viäläkään toimi kunnolla. Tehny jo varmaan kaiken mahdollisen. Ja tais tehä just tolla regcleanerilla tai jollai.
" Ja tais tehä just tolla regcleanerilla tai jollai."
Just joo, tai jollai tai tälläi... Taas joku "tietää", mistä puhuu.
- Peltsi
Aloittelijalle voisi olla helppokäyttöinen ja suomenkielinen rekisterinpuhdistusohjelma nimeltään:
Easy Cleaner v.2.06.373
HUOM!
Jos käytät WinXP:tä ja käytät EasyCleaner-ohjelmaa niin tarkista että versio on 2.0.369 tai uudempi, koska vanhemmat versiot aiheuttavat ongelmia WinXP:ssä (mm. Ohje ja tuki –toiminto ei toimi).
Uusin versio on tällä hetkellä 2.0.6.373.
Ohjelma löytyy esim. tuolta:
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleans.htm
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/muut_ilmaisohjelmat.htm
HUOM!
Duplikaatteja ei ohjelmalla kannata poistaa koska seurauksena voi olla koneen sekoaminen. - ohje
Tämä kannattaa tehdä joka kerran aina ennen selaimen sulkemista:
>Työkalut
>Internet-asetukset
>Poista Evästeet
>Ok (pikku-ikkunaan)
>Poista tiedostot, laita ruksi, Poista kaikki off-line sisältö, kohdan eteen
>Ok (pikku-ikkunaan)
>Ok
Voit myös muuttaa nämä asetukset niin tekee tuon automaattisesti aina kun siljet selaimesi:
Tämä asetus kannattaa muuttaa pysyvästi:
Avaa Internet Explorer
>Työkalut
>Internet-asetukset
>Lisäasetukset, laita ruksi, Tyhjennä Väliaikaiset Internet-tiedostot Tempporary-internet files-kansiosta kun selain suljetaan.
Laita myös Ruksi, Älä tallenna salattuja sivuja levylle, kohdan eteen
>Ok - ohje
Jätä IE huilaamaan. Muissa selaimissa toi hoituu haluttaessa yhdellä valinnalla (Clear All).
- Pringles
http://www.xs4all.nl/~mp2004/ Tuolta saat tuollaisen ohjelman, jolla saat siivottua koneen. Pieni (198 kB) mutta hyvä!!
- Siivoja
http://www.xs4all.nl/~mp2004/ Tuolta tollainen pikku ohjelma, jolla luulis olevan apua sulle ja muillekkin.
Onko kokemuksia kyseisestä ohjelmasta? onko turvallinen käyttää?
- Siivoja
Ville kirjoitti:
Onko kokemuksia kyseisestä ohjelmasta? onko turvallinen käyttää?
Juu,sori viestini tuli pariin otteeseen, mutta olen ollut todella tyytyväinen ko. ohjelmaan. Tapanani on ollut aina ennen koneen sulkemista ajaa toi ohjelma läpi (scannaus & poisto kestää n.10-20s.). Eipä tarvitse erikseen käydä tyhjentelemään eri ohjelmien jäänteitä, kun pari napin painallusta tekee sen puolestasi. Ohjelmassa on rasti ruutun valikko minkä ohjelman jäänteet/turhat tiedostot haluat poistaa ja ne jää seuraavaan kertaan muistiin. Ja on turvallinen, ei ole kaatunut tai muutakaan tuhoa/haittaa aiheuttanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450