Kamerassa on asetukset valkotasapainoille mutta miten käsin säädetään valkotasapaino. Siis harmaakortlla ja onko kuvan laadulla merkitystä jos valkotasapaino ei ole täysin kohdallaan, kuvankäsittelyssähän voidaan sitä korjata.
valkotasapainon säätö
2
289
Vastaukset
Nikon rungoilla se WB:n PRE asento antaa säätää valkotasapainon harmaakortilla tai kuten minä aika ajoin valkoisella A4 arkilla. Kannattaa laittaa käsintarkennukseen koska harvoin saa tarkentamaan puhtaaseen paperiin.
Siellä on useampi muistipaikka joten nuo asettelut voi tehdä etukäteen jos joutuu vaihtelevaan keinovaloon.- L-n
RAW-kuvissa kameran valkotasapainon säädöillä ei ole merkitystä.
Valkotasapaion säätö on kuvankasittelyn yksinkertaisin työvaihe.
Jos valkotasapaino on jpegissä paljon väärin niin kuvasta puuttuvaa värisävyä ei voi palauttaa oikeaksi (usein mm purppurasävyt).
Väärä valkotasapaino saattaa vaikuttaa myös kuvan dynamiikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657