Hei.
Rv 24 3.
Miten saa tästä eteenpäin liikkua?
Saako punnertaa naisten punnerruksella?
Saako olla hooverissa?
Saako tehdä lantion nostoa tai linkkuveistä?
Sivutaivutukset? Penkkipunnerrus?
Raskausajan liikunta :)
8
364
Vastaukset
- se riippuu kaikesta
Jos olet ollut urheilullinen ennen raskautta, niin voit huoletta jatkaa liikkumista ihan loppuun asti. On joitakin suosituksia vatsalihasten yms suhteen, mutta kaiken paras mittari on sinä itse. Voit tehdä kaikkea niin pitkään kun susta tuntuu hyvältä. Sitten kun vatsa on tiellä, ahdistaa, supistaa, ei tunnu hyvältä niin se liike pitää lopettaa ja jatkaa sitten uudelleen vasta synnytyksen (vatsalihaksia ehdottomasti vasta sitten kun jälkitarkastus on takana ja vatsalihaksiin tullut kolo parantunut)
Muista kuunnella kehoasi ja sen viestejä, mitkään suositukset ei ole niin hyviä mittareita kuin sinä itse. Kyllähän se joku mamma tuossa jonkinaikaa sitten kävi maratonilla muutama tunti ennen synnytystä, että meitä on moneen junaan. Jos sinulla on hyvä kunto jo valmiiksi, niin saatat pystyä liikkumaan pidempään kuin huonokuntoisemmat. Toisaalta taas jotkut ovat sinun viikoillasi jo vuodelevoss ettei synnytyskäynnisty oli heillä kuinka hyvä kunto tahansa.- ..tellMe..
Vai että maratoni :o
No mulla ei ihan semmonen ole tähtäimessä.. :)
Liikunnallinen olen ollu aina ja lihaskunto harjotuksia tehny säännöllisesti :) Lähinnä halusin tietoa niistä EI MISSÄÄN NIMESSÄ liikkeistä sekä sitten niistä SAA tehä liikkeistä. Netistä vähän lueskelinkin ja sain jotakin tietoa :)
Pitää siis jatkaa samaan malliin ja kuulostella miltä tämä keho tuntuu :) Kiitos sulle :)
- kuten ennenkin
Mä hölkkäsin ja kävin salilla/ pumpissa (pienillä painoilla) jne. loppuun saakka. Toki tiettyjen liikkeiden, kuten suorien vatsalihasten, teko jäi jossakin välissä pois :) Ja vastusta toki tosiaan pienensin, varsinkin loppua kohden. Mutta muutoin ihan tuntemusten mukaan. Ja koska kevyt hölkkä tuntui mukavalta loppuun saakka ja pari maratonia vedetty ennen raskautta niin, ihan hyvin olisin kuvitellut vetäväni maratonin loppuraskaudessa keveyesti hölkäten viiteen/ kuuteen tuntiin :D
- ..tellMe..
No suoria vatsoja en pysty mäkään tekemään. Siis istumaan nousulla. Mutta staattista pitoa pystyisin. Eikös sen kuuluisi käydä noihin syvempiin..?
Hieno kuulla että on ihmisiä jotka on pystyny viime metreille asti juoksemaan ja vaikka sinne maratonille, minä kun en semmosia ees ajatellu ennen raskauttakaan :D
Ei näillä vaivoilla :)
Oon ite rv24 6 ja jatkoin salilla käymistä vasta 2vkoa sitten(viimeks käyny ennen raskautta)koska alussa oli pahoinvointia ja en ole sittemmin kerennytkään/jaksanut. Nyt teen kevyitä sarjoja käsille ja vähän jaloillekin. Kunhan ei mitään repiviä liikkeitä ainakaan tee! Ja vatsoja en tee ollenkaan.. syviä koitan ettiä aina kotonakin ollessa :D Ja sivutaivutuksia. Mutta tosissaan rauhallisella meiningillä. En ite ainakaa uskalla etes riskeerata mitään.. tulee ihan hyvä mieli kun käy etes jotain vemputtelemsassa siellä :D Ja sitten lisäksi kävelylenkeejä. Selkä on itsellä välillä niin kipeä,että ei välillä oikein kykene mitään tekemään. Mutta oman tuntemuksen mukaan, niinku yllä jo on siitä puhuttu :) Mukavaa loppuraskautta!
- ..tellMe..
Mulla tulee päivittäin ainakin 2lenkkiä tommosen karvakorvan kanssa. Joten liikuntaa onneksi kyllä tulee. Oon koittanu myös tehä sivutaivutuksia, jalannostoa (että sais näihin kasvaviin reisiin jonkun tolkun) ja sitten supermiestä kevennettynä.
Mitenkäs niitä syviä vatsoja voi kaivella kotona ilman reeniä? Kertokaa ihmeessä mullekkin. Vai ihan vaan tuo napa selkärankaan systeemi? :) Mahtavaa loppuraskautta sinullekki.. Aika samoilla viikoilla taidetaan mennä ;) - vinkkejä
..tellMe.. kirjoitti:
Mulla tulee päivittäin ainakin 2lenkkiä tommosen karvakorvan kanssa. Joten liikuntaa onneksi kyllä tulee. Oon koittanu myös tehä sivutaivutuksia, jalannostoa (että sais näihin kasvaviin reisiin jonkun tolkun) ja sitten supermiestä kevennettynä.
Mitenkäs niitä syviä vatsoja voi kaivella kotona ilman reeniä? Kertokaa ihmeessä mullekkin. Vai ihan vaan tuo napa selkärankaan systeemi? :) Mahtavaa loppuraskautta sinullekki.. Aika samoilla viikoilla taidetaan mennä ;)Fysioterapeutti opetti syvien lihasten etsintään sellasen keinon,että kun vedät henkeä ja sit puhallat ulos,niin tavallaan jännität samalla "liukuvasti" alavatsaa..en tiiä onnistuinko kertomaan yhtään etes sinne päin,miten tää pitäs tehä,mutta myös napaa selkärankaan.. se on vaa vähä hankalaa saaha selkärankaan päinkään,jostain kumman syystä :D
Ja sit syviin lihaksiinhan on muitakii keinoja jumpata.. esim.nytkun kyljellään on parempi maata kun selällään, niin kyljellään lattialla ja polvet vähän koukussa,nostaa päälimmäistä polvea(varpaat pidetään lattiassa)ja aukaistaan sillee reisiä..samalla jännittää vatsaa..ja tätä liikettä hitaasti ja hartaasti :D
Tällasia mulle ainaki opetettu..
- lepäilijä
Jouduin lopettamaan salilla käymisen jo ennen viikkoa 20, muistaakseni. Supistuksia tuli todella pienestä, enkä kyllä saanut mitään iloakaan irti pienillä vastuksilla tekemisestä. Lopulta myös kävely alkoi käydä mahdottomaksi, pystyn tehdä alle kilometrin lenkkejä, näin on ollut viikosta 26 asti. Myös töistä jouduin jäämään pois 1,5kk ennen äitiyslomaa, seisomatyö jossa paljon nostoja ja vähän taukoja. Olin ajatellut, että liikkuisin ja tekisin kaiken normaalisti koko raskauden ajan, kuten naistenlehdissä aina annetaan ymmärtää. Omalla kohdalla se ei kuitenkaan onnistunut, vaikka olinkin ollut hyvin aktiivinen ennen raskautta. Painoa ei onneksi ole paljoa kertynyt, mutta kunto n tietysti laskenut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506763Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742932Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981261- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371110- 721012
- 223917