Kuinka Moni Lukioon ?

Kuinka moni aikoo lukioon ?
kertokaa opiskelu suunnitelmistanne.

16

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mra

... aion mennä sellaiseen jossa on ammattikoulu ja lukio samassa.Onneksi on viellä pari vuottaa aikaa päättää.

• Sabriina-teininoita

Ehdottomasti aijon käydä lukion...
      Ja tahtoisin opeksi,laulajaksi tai näyttelijäksi!:)

• minä

alotin just lukion, ja on oikeesti tosi kivaa. eikä niitä kannata kuunnella, jotka tulee sanoo, et on tosi vaikeeta ja rankkaa. ei se oikeesti oo.

• joo

1. Lukio ei valmista mihinkään ammattiin.
        2. Ainoa pohjoismaissa jossa käytäntö on tämmöinen ihmeellinen. Ei järkeä.
        3. 3 vuotta yleissivisystä joo...
        4. Lukioon menossa ei voi sanoa syyksi ettei tiedä mitä tulevaisuudelta haluaa...kasvakoon siis aikuiseksi.
        5. Tehkää oikea ratkaisu elämänne kannalta mikä se sitten ikinä onkaan.

• Tyttö
        joo kirjoitti:

1. Lukio ei valmista mihinkään ammattiin.
        2. Ainoa pohjoismaissa jossa käytäntö on tämmöinen ihmeellinen. Ei järkeä.
        3. 3 vuotta yleissivisystä joo...
        4. Lukioon menossa ei voi sanoa syyksi ettei tiedä mitä tulevaisuudelta haluaa...kasvakoon siis aikuiseksi.
        5. Tehkää oikea ratkaisu elämänne kannalta mikä se sitten ikinä onkaan.

Lukio lyhentää tulevia opintoja, sekä joihinkin opintoihin ei pääse, jos ei ole käynyt lukiota.

Itsekkin olen sitä mieltä, et lukio on loppujenlopus aika turha, mutta samalla kannattaa lukea jokin tutkinto itselleen.

• Bash

Heh heh, oota vaan ku sul alkaa toka ja kolmas vuos niin kyl se hymy rupee hyytyy. Ekal luokal kerrataan vanhoi juttui, eikä kellään joka on saanu yläasteen päästötodistuksen pitäs ollakkaan niis mitään ongelmii. Jos meinaa saada hyvät paperit niin kyl siel töitä pitää tehä, huonot paperit saa lööbaamallakin mut why bother kun ei nii huonoil papereil mitään tee. Et ne jotka meinaa lähtee ihan läpäl kokeilee lukioo niin tervetuloa, teidän ansiostanne gaussin käyrät kallistuvat mulle edulliseen suuntaan. :)

• joo
        Bash kirjoitti:

Heh heh, oota vaan ku sul alkaa toka ja kolmas vuos niin kyl se hymy rupee hyytyy. Ekal luokal kerrataan vanhoi juttui, eikä kellään joka on saanu yläasteen päästötodistuksen pitäs ollakkaan niis mitään ongelmii. Jos meinaa saada hyvät paperit niin kyl siel töitä pitää tehä, huonot paperit saa lööbaamallakin mut why bother kun ei nii huonoil papereil mitään tee. Et ne jotka meinaa lähtee ihan läpäl kokeilee lukioo niin tervetuloa, teidän ansiostanne gaussin käyrät kallistuvat mulle edulliseen suuntaan. :)

siis mä en haluis lukioon mut tavallaa pakotetaan sinne vaikken haluis kaikki sanoo vaan et oo mittään työmies ainesta ite haluisin kyl amiksee

• mie!!!

minä ainakaan!!!
      Muuten kyllä menisin, mutta ko oon jo valmiiks päättäny mille alalle meen ja siihen ei tarvi lukiota.
      Ei lukio oo mun käsityksen mukaan mikään huono vaihtoehto, ei tosiaankaan,mutta itse en sitä tarvitse :)

• lakka

No mä menin lukioon, koska mulla ei ollu MITÄÄN tietoa minne ammatti-alalle hakisin. Ajattelin kans kaksoistutkintoa, mut sehän siin just oli etten mä osannu valita mitään tiettyä juttua. Joten menin lukioon, ja nyt yhden jakson jälkeen en ainakaan vielä oo sitä katunu mitenkään. :)

• Sara

Joo,lukioon tuli mentyä. Se on vaan aina ollut selvää et meen, joten miksikäs sitä harkitsemaankaan. Eikä kyl koskaa oo ollu hajuukaa minne muualle sitä sit haluis edes...
      Koulussa on aina mennyt hyvin, peruskoulun päättötodistuksessaki lukuaineitten keskiarvo oli 8.7 Et ihan hyvät edellytyksetkin oli mennä.
      Hiukan on välillä tuntunut liian raskaalta nää lukio-opiskelut,varsinkin tuo eka koeviikko mikä meni. Mut siitä on nyt selvitty ja sen verran opin että läksyjä vois hiukka enemmä ruveta lukee, ni ei tuu paniikki kokeisii valmistautuessa. Tais vähän laiskistuu ton menneen kesän aikana. Jotenki oon huomannu et ysillä jotkut numerot tuli aika helposti revästyä, vaikkei paljoa töitä tehnytkään niiden eteen. Nyt ei auta muu kun paiskii töitä et saa pidettyä keskiverron lukio-opiskelian linjaa opintomenestyksessä...

• sovia

tietty lukioon jos haluaa niinkun hyvän ammatin josta tienaa,mut mä aattelin mennä 16-vuotiaana collegeen USA:aan ja muuttaa lopulta jatko-opiskeleen UK:iin tai USA:aan.oon nyt kyl vasta 8.luokalla et vielä ehtii miettiin tulevaa:D

• taitaa

taitaa olla niin että jonpikumpi vanhemmistasi on tämän idean takana, mutta muista että menetätä kaikki Suomessa saamasi kaverit vuosiksi ja sehän vasta onkin kivaa.

• essi

kyllä, sinne olisi tarkoitus mennä, kun ei oikein tiedä mikä minusta tulee isona, niin tuskinpa siitä lukiosta ainakaan haittaa ole. keski-arvo tulee oleen päättötodistuksessa jotain ysin pintaan, niin kyllä se on sinänsä ihan järkevä ratkaisu.
      Aiemmin oon ajatellu toimittajan (radio- tv- lehti- tai ulkomailla) uraa, mut sitten on tullut opettajan ammatti, että ei nyt sitten tiedä. Mutta lukio on selvästi seuraava askel pk:n jälkeen.

• möö

Ajattelin kyl mennä lukioon, mut en oo ihan varma mihin sellaseen. Varmaankin taidelukioon...
      Oon kyl pitkään halunnu jonkinlaiseksi suunitteliaksi, mut siitäkään en oo viel varma.
      Pitäs munkin sitä ruveta miettii ku oon jo 9 luokal. Tulee vielä paniikki. :)

• Warhalla

Eipä tässä oikein muutakaan vaihtoehtoa ole. Pakko sinne lukioon on mennä. Ajattelin käydä parissa vuodessa, sen verran kiire pois tältä nykyiseltä paikkakunnalta on.
      Isona musta tulee valokuvaaja tai psykologi tai joku siltä väliltä.
      No, ehkä se kolme vuotta on vielä kituutettava kuitenkin, että saa kunnolliset paperit...

• BlackCat666

Minä ainakin...parempia suunnitelmia ei ole kun mikään ei osaa kiinnostaa...
      Elikkäs lukioon ja pitkälle matikalle [melkein erehdyin jopa paljastamaan pitäväni tuosta oppiaineesta]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe