Rippijuhlat/lahjat

safari

Mikä on mielestänne sopiva summa rahaa lahjaksi rippilapselle, ei siis omalle lapselle, mutta vaikkapa ystävän lapselle taikka sukulaisen lapselle. Kyse ei nyt siis siitä onko itsellä ns.löysää rahaa, vaan siitä mikä summa on sopiva, ettei vaikuta liian kitsaalta tai liian pröystäilevältä. Tuntuu vain, että nykyisin nuoriso nyrpistää nenäänsä summalle kuin summalle.

3

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seteli kortin väliin

No semmonen seteliraha kortin välissä on hyvä. Yleensä me laitetaan 20 euroa tai läheisemmille ollaan annettu pari kaksikymppistä. Joskus annetaan 50 euroa, jos on lähisukulainen ja tiedetään, että nuori on rahan tarpeessa, kerää itse moporahoja tms. ettei vanhemmat osta sille mopoa suoraan lahjaksi.

En kyllä ole koskaan nähnyt, että nuori olisi nyrpistänyt nenäänsä 10 euron setelillekään. Esim. mummut ja papat antaa usein pienempiä rahoja, jos on pieni eläke. Ei kukaan odota myöskään työttömältä isoa rahaa. Kyllähän pienistäkin rahoista kertyy kunnon summa jos niitä tulee useammalta ihmiseltä.

Annat sen verran kuin itsestä tuntuu sopivalta, tietysti. Enemmän jää rahaa annettavaksi jos et tuhlaa rahaa kalliiseen korttiin tai kukkiin.

• joskus ripille pääss

Olen samoilla linjoilla "seteli kortin väliin" kanssa; se summa mikä itsestä tuntuu hyvälle juuri kyseiseen tilanteeseen on ok. Jos moni antaa rahaa, tulee pienistäkin summista ihan kohtuullinen summa rippilapselle.
      Itse sain aikoinaan 50 - 100 mk (FIM) rahoja rippilahjaksi, mutta kyllä niistäkin ihan mukava summa kertyi - vaikka aika moni antoi lahjan (koruja, täkki ym.); kaikki lahjat oli tarpeen - ja useimmat asiat yhäkin käytössä, vaikka noista juhlista on vierähtänyt jo vuosi jos toinenkin... ;)

• sieluton

Antaa rahaa niin, että kehoittaa nuorta eroamaan kirkosta. Siitä tulee rahaa ja sielunrauha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1201
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      800
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      794
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      740
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      649
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      642
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      642
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      607
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50