Onko kellään tietoa, missä voisi päästä tutustumaan tähän lajiin? Mulla on parsonrusselinterrieri ja laji kiinnostaisi, vaikka en metsästäkään itse.
Olen harrastanut aikaisemmin niin erilaisia rotuja, että en oikein tiedä, mistä lähteä edes kyselemään näistä metsästyskoiralajeista. Asustellaan Ypäjällä ja koira on innokas uimari.
Vesiriistakoe/harjoitukset
2
182
Vastaukset
- jhxv
Yritäpäs ensin päästä vaikka johonkin taipumuskokeeseen kuten itse kävin juuri viime viikonloppuna ja ihan ns. pystymetsästä sinne menin kun ei ollut mitään kokemusta kyseisestä kokeesta, koirani on portugalin vesikoira ja osallistuin erään spanielikerhon järjestämään kokeeseen, etusijalla oli tietysti spanielit ja kerhon jäsenten koirat mutta mukaan mahtui onneksi. Koe meni hyväksyttävästi läpi!!
Oli ihan mielenkiintoinen kokemus. Kirjoita vaikka googleen koirien taipumuskoe niin siitä voit aloittaa, koe ei ole kovin vaikea jos vaan koiralla on vähänkin riistaviettiä.
Koetta voi harjoitella itsenäisesti koiran kanssa, vesiosuus on ehkä helpoin jos koira tykkää vedestä ja hakea esim keppejä uimalla. Kokeesta tarkemmat tiedot kyllä löydät netistä.
Viikonloppuna oli kokeessa myös sellaisia koiria ja koirien omistajia/ohjaajia joitka eivät metsästä.
Kaivele netistä jokunen paikallinen koirakerho ja ala kyselemään niin pääset alkuun, kyllä ne yleensä avuliaasti neuvovat mistä kannattaa kysellä jos eivät itse tiedä.- Titinalle
Voiko muka taipumuskokeeseen osallistua terrierin kanssa? Olen käsittänyt, että ne on noutajille ja spanieleille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657