Fiilikset koiraa kohtaan kadoksissa

Mikä auttaa

Eli otin koiran sen ollessa luovutusikäinen.
Ensihetkestä asti olemme olleet "erottamattomat".
Koirasta tuli minulle todella rakas ja tärkeä.

Koiran tultua noin 7 kk ikään sen käytös alkoi muuttua, tuli ilmeisesti murrosikään.
Olin kyllä tietoinen, että koirallakin on murrosikä, mutta en odottanut sellaista käytöstä.
Koira alkoi murista ja haukkua minulle, näykkäsikin pari kertaa.
Yritti myös tulla eteeni, etten pääsisi liikkumaan jne.
Kun selvisin järkytyksestä ja tsemppasin itseäni sain koiran palautettua takaisin paikalleen ja käytös on nyt normaalia.

Koko tämän vaiheen jälkeen minulta meni jotenkin fiilikset koiraa kohtaan, en tunne enää samanlaista kiintymystä sitä kohtaan kuin ennen ja se kyllä harmittaa.
En enää ikävöi sitä ja sen kanssa harrastaminen tuntuu pakkopullalta eikä enää mukavalta.

Onko mitään tehtävissä että saisin suhteen taas hyväksi?

6

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei siinä oikein muu

auta kuin että pistät tavoitteet itsellesi ja alat kasvattaa koiraasi sellaiseksi kuin sen haluat. Jotenkin tuntuu että et oikein mieltänyt koiraa ottaessasi että kasvatus aloitetaan heti eikä vasta murrosiässä. Lienet juuri saanut palautuksen aikaan ja nyt ihmettelet miten tästä eteenpäin? No tästä alkaa se koulutus. Kun koirasi ehtii kolmevuotiaaksi se luultavasti on viimeistään jo oikeasti aikuinen eikä koe tarpeelliseksi asettaa sinua kyseenalaiseksi. Jos siihen saakka kestät, niin se helpottaa ja kuta vanhemmaksi tulee, sen suuremmaksi tulee rakkautenne ja luottamuksenne toisiinne.

• Unhola

Tunteesi ovat varmaankin jäähtyneet, koska koira käytöksellään aiheutti sinulle kovan pettymyksen. Luulit sen olevan toisenlainen.
      Hyväksy koirasi sellaisena kuin se on. Avaa silmäsi, katso peiliin, hae selitys tapahtuneelle.
      Koirasi on opettanut sinulle jotain, ota oppi vastaan. Kehityt vielä hyväksi koirankäsittelijäksi, kaikille tulee joskus takaiskujakin. Jatka koulutusta ja yhteistyötä, suhde kyllä korjautuu aikanaan.
      Älä hae koiralta ihmissuhdetta, se on eläin ja toimii eläimen tavoin.

• xcxcxv

Olen varma, että provosoit koiraasi jotenkin. Vika ei ole koskaan koirassa vaan aina omistajassa.

• Mikä auttaa

Kuten sanoin tilanne on jo korjaantunut ja koira käyttäytyy hyvin, kunnioittaa minua.
      Varmaan olin juurikin pettynyt jollain tapaa koiraan,
      Enkä mitään ihmissuhdetta yritä korvata koiralla, mutta kyllä se tärkeä minulle on sitä en kiellä!!

• Inkkkku64

Tulipa mieleeni, että kyseessä saattaa olla myös ihan klassinen "ihastuminen". Tiedäthän, kun innostuu uudesta harrastuksesta ihan tosissaan, tai ihastuu uuteen ihmiseen, josta ei malttaisi olla hetkeäkään erossa. Vajaa vuosi, eikä voi ymmärtää, miksi käytti aikaansa niin tylsään harrastukseen tai mikä pahempaa, ihmettelee tosissaan, mitä oikein näki tuossa toisessa ihmisessä, entisessä kumppanissa, joka ei enää kiinnosta tippaakaan. Siis ensihuuma on ohi.
      Onneksi koirasta voi taas oppia pitämään, kun vaan myöntää, että tätä halusin ja tätä sain, tästä tulee vielä jotain hienoa ja hyvää, kunhan vähän uhraan aikaani ja päätän orientoitua asiaan sen vaatimalla tavalla. Tsemppiä!

• Hyvin sanottu, "häämatka" on ohi, nyt alkaa arki ja työ. Koiraan rakennetaan suhdetta tästä eteenpäin, ja jossain vaiheessa löytää sitten uudenlaisen yhteyden tuohon työpariin. Sanon "työpariin", koska se tulee parhaiten mielestäni tekemisen kautta, jolloin oppii sekä tuntemaan koiran toisella tapaa, että tekemään sen kanssa jotain muuta yhteistyössä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3607
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      64
      3232
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2533
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe