Eläinlääkis Britanniassa

opiskelija..

MOI!
Oisko kellään tietoa siitä, et onko englannissa/irlannissa käytännössä yhtä mahdotonta päästä eläinlääkikseen ku suomessa?
Missä yliopistossa/-toissa sitä siellä vois opiskella?
Entä miten muita eläinalan kouluja esim. eläintenhoitaja?
Kauheasti kiinnostas lähteä englantii ja vielä ku pääsis johonki eläinala kouluun ni.... ;)
Kiitti jo etukäteen!!

7

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä ihme Englannissa voi kiinnostaa, sää erittäin inhottava (sateinen) kallis maa, ihmiset konservatiivisia....jne

• Lucy

...ihmiset on rumia, suurin osa puhuu murteita, joista ei saa mitaan tolkkua, joka paikkaan saa jonottaa, kaupungeilla ei nayta olevan minkaanlaisia puhtaanapitolaitoksia, moderni teknologia on lahes tuntematon kasite jne

Terveisin,
        Lucy, kolmatta vuotta manchesterilainen, ja onnellinen sellainen

• Lucy

Moikka, elainlaaketieteita voi Britanniassa opiskella seuraavissa yliopistoissa: Cambridge, Edinburgh, Glasgow, Royal Veterinary College (Lontoo), Bristol, Liverpool. Sisaanpaasyn vaikeudesta ei mitaan kasitysta. Mutta voihan noista elainlaakisten maarasta paatella, etta tuskinpa ainakaan paljoa helpompaa kuin Suomessa... kun onhan taalla hakijoitakin varmaan kymmenen kertaa enemman kuin koti-Suomessa. Noistan realistisin olisi varmasti tuo Liverpool... Lantisen Euroopan slummi ja kurjuuden pesake.

• Reija

Lucy wrote:

"Noistan realistisin olisi varmasti tuo Liverpool... "

Liverpool on hallitseva Uni hevospainotteisuudellaan ja siksi en usko sen olevan "helpoin" mahdollinen paikka päästä sisään.

Ja kuin sulla on nyt noin positiivinen kuva Liverpoolista??? *kummastelee*

Yliopistot katsoo "eniten" personal statementiä, joten panostakaa siihen! Ja olkaa PERSOONALLISIA!

Reija

• Kat

moi,

mä opiskelen ensimmäistä vuotta eläinlääketiedettä Lontoossa, Royal Veterinary Collgessa. Eli ei se nyt ihan mahdotonta ole päästä sisälle...

Täällä yliopistot katsoo todella paljon käytännön kokemusta, jota pitäisi olla monelta alalta ja aika paljon. Mä en tiedä minkä virheen seurauksena mä pääsin tosin sisälle, itselläni oli vain kaksi viikkoa eläinlääkärin kanssa ja sit koiria ja hevosia koko ikä.

Mä en tehnyt suomalaista ylioppilastutkintoa vaan International Baccalaureate -tutkinnon, enkä opiskellut edes Suomessa, eli en osaa sanoa kuinka yliopistot katsoo englanninkielen tason, riittääkö TOEFL etc. Mä siis opiskelin lukiotutkinnon englanniksi.

Toivottavasti tämä vähän selkeytti, ja jos joku vielä vaivaa niin kysy ihmeessä. en tosin tiedä osaanko vastata mut voin kysellä koululta jos jollain ois tietoa :)

tsemppiä,
      kat

• Reija

Kat:

Mitkä oli sun pisteet ja missä maassa asuit? (ihan vaan uteliaisuuttani kyselen) Miltä on opiskelu vaikuttanut?

Olis kiva, jos voisit vastailla vaikka sähköpostiini enemmän.. Kysymyksiä olis vaikka kuinka paljon! ;)

Reija

• Kat
        Reija kirjoitti:

Kat:

Mitkä oli sun pisteet ja missä maassa asuit? (ihan vaan uteliaisuuttani kyselen) Miltä on opiskelu vaikuttanut?

Olis kiva, jos voisit vastailla vaikka sähköpostiini enemmän.. Kysymyksiä olis vaikka kuinka paljon! ;)

Reija

moi Reija,

päätin ihan heti vastata kun sain tuon ilmotusmailin, ettei vaan unohdu.

joo, eli olin United World Collegessa Norjassa kaksi viimeistä lukiovuotta, ja sain IBstä 41 pistettä, kirjotin higherina english a2, kemia ja biologia, ja standardina math methods, human rights, fysiikka ja suomi a1. luin siis seitsemää ainetta, kuten matemaatikot jo laskivatkin. :)

opiskelu on tähän asti ollut enimmäkseen biokemiaa, eka lukukausi kun on cellular molecular and developmental biology. on meillä kuitenkin ollut vähän kontaktia jo eläimiinkin. :) olen ihan hyvin viihtynyt, opiskelu on kivaa, haastavaa mutta ei liian vaikeaa (ainakaan vielä...) en ole katunut tänne lähtemistä, vaikka odotankin joululomaa todella innolla!

mä en tiedä ihan tarkalleen miten nää palstat toimii, että voisinko mä jopa löytää sun mailiosotteen jostain, mutta mä nyt kuitenkin laitan mun mailin tähän, et kirjota jos on jotain lisäkysymyksiä, yritän mielelläni vastata. katakosonen@hotmail.com.

kat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe