Kun ajaa syyspimeässä fillarilla metsätietä, niin tuntuu että menis valtavan lujaa, paljon nopeemmin kun päivällä- mistä johtuu?
Minkä tähden?
9
447
Vastaukset
- jmjmjmmj
Koska pimeällä aaveet antavat sinulle lisäpotkua persuuksille. Tästä syystä voit ajaa melko hurjasti. Jos aaveet ovat homoja, voi vauhti kasvaa vielä huomattavasti
- raksu
Sulla on silloin kiintopisteet lähempänä, joihin nopeuttasi vertaat. Tällöin näyttää, että menisit kovempaa...
Sama kun jos kattelet auton ikkunasta jonnekin pellon toiselle puolelle metsään, niin et huomaa liikkuvasi juuri lainkaan. Mut jos tuijotat tienreunaa, niin meinaa tulla huono olo, ku kaikki vilisee niin nopeasti ohi...- Minä poljen
Jotain tällaista epäilinkin, näköhavainnon kepposta...
Minä poljen kirjoitti:
Jotain tällaista epäilinkin, näköhavainnon kepposta...
Mistä se taas johtuu, että jos on pyörällä liikkeellä liukkaalla talvikelillä, niin pimeällä ei tunnu läheskään niin liukkaalta kuin päivänvalolla?
- Minä poljen
Jäärä kirjoitti:
Mistä se taas johtuu, että jos on pyörällä liikkeellä liukkaalla talvikelillä, niin pimeällä ei tunnu läheskään niin liukkaalta kuin päivänvalolla?
Tämä minuakin vaivannut kysymys ei näemmä saa vastausta, tälläkään kertaa. On ehkä todettava kuten Pertti Jotuni aikoinaa 1960- luvulla Uri Gellerin taivutellessa lusikoita suorassa TV-lähetyksessä: "On asioita joita ihmisjärki ei pysty selittämään!"
- raksu
Minä poljen kirjoitti:
Tämä minuakin vaivannut kysymys ei näemmä saa vastausta, tälläkään kertaa. On ehkä todettava kuten Pertti Jotuni aikoinaa 1960- luvulla Uri Gellerin taivutellessa lusikoita suorassa TV-lähetyksessä: "On asioita joita ihmisjärki ei pysty selittämään!"
Oletko tuo minä poljen?
- raksu
Jäärä kirjoitti:
Ajattele tilannetta, jossa kävelet 20cm leveää puomia pitkin joka on maassa. Eikös olekin helppoa.
Entäs kun se puomi on vaikka 50m korkealla. Onko enää helppoa?
Käveleminen maassa olevaa puomia pitkin on helpompaa, koska on vähemmän aistihavaintoja. Ja mitä et havaitse, et pelkää.
Valoisalla näet liukkauden ja alat varomaan sitä. Hermostut ja teet virheitä. Jos et tiedä, että on liukasta, ajat silloin rennommin ja varmemmin...
Aika helppoja kyssäreitä mun mielestä... oliko lisää? - Minä poljen
raksu kirjoitti:
Ajattele tilannetta, jossa kävelet 20cm leveää puomia pitkin joka on maassa. Eikös olekin helppoa.
Entäs kun se puomi on vaikka 50m korkealla. Onko enää helppoa?
Käveleminen maassa olevaa puomia pitkin on helpompaa, koska on vähemmän aistihavaintoja. Ja mitä et havaitse, et pelkää.
Valoisalla näet liukkauden ja alat varomaan sitä. Hermostut ja teet virheitä. Jos et tiedä, että on liukasta, ajat silloin rennommin ja varmemmin...
Aika helppoja kyssäreitä mun mielestä... oliko lisää?Kannattaako sateessa ajaa kovempaa? Tuntuu siltä että ajoipa saman matkan tihkussa millä nopeudella tahansa, niin aina on vaatteet yhtä märät.
- raksu
Minä poljen kirjoitti:
Kannattaako sateessa ajaa kovempaa? Tuntuu siltä että ajoipa saman matkan tihkussa millä nopeudella tahansa, niin aina on vaatteet yhtä märät.
Joku viisas oli tähän kerran jossakin jo vastannu.
Jos ajat hiljaa, suhun osuu vähemmän pisaroita ajassa delta, mutta sateessa vietetty aika on suurempi. Jolloin pisaroiden kokonaismäärä on X.
Jos ajat lujaa, osuu suhun pisaroita enemmän ajassa delta, mutta sateessaoloaika on lyhyempi. Pisaroiden kokonaismäärä on Y.
Kuinka lähellä X ja Y ovat toisiaan onkin vaikea kymysys...
Jos ajat pisaroiden liikkeen vaakavektorin vauhdilla myötätuuleen, nii silloinhan pisarat osuvat suhun suoraan ylhäältä. Ja samalla kuitenkin etenet nopeammin. Tällöin optimi lienee se, että ajat tuulen nopeudella myötätuleen, niin se on parasta. Mut sitten toki tulee mukaan se, että löytyykö myötätuulen suunnalta sadesuojaa yhtäkaukaa kuin muualta? Ja miten kaukana se saa olla, jotta kauempaan suojaan kannattaa myötätuulessa hakeutua?
Mä käyttäisin sateenvarjoa ja nauttisin sateesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104