Ponin osto

Poni tyttö

Saan ehkä ponin ja löysin kivan ponin joka on 120cm korkea ja itse olen noin. 140cm pitkä. Olisiko se poni minulle sopiva?
Mitä kaikkea tarvitsen aluksi kun saan ponin? Tiedän ,että: satula,suitset,satulahuopa,suojat,pintelit,harjat jne.

1

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet ilmeisesti vielä kasvuikäinen, joten 120cm poni tulee jäämään auttamatta pieneksi. Etsi mieluummin n. 140cm tai isompaa ponia, niin pystyt todennäköisesti ratsastamaan sillä vielä aikuisenakin. Toki jos haluat ajaa tai touhuta kaikkea muuta, niin sitten tietysti käy pikkuponikin, mutta jos ratsua etsit, ei kannata ostaa noin pientä.

Etukäteen ei kannata hankkia kovin paljon tavaraa ennen kuin näet mitä kaikkea poni oikeasti tarvitsee ja minkä kokoisena. Jos esim satulan ostaa etukäteen, se ei välttämättä sovikaan hevoselle.
      Myöskään suojia ja pinteleitä ei kannata hankkia etukäteen, ellei tiedä, että hevonen niitä tarvitsee. Eipä niistä haittaakaan ole vaikka ne hankkisikin, mutta itse pyrin välttelemään turhia ostoksia.

Harjat ja ensiaputarvikkeet voi ja kannattaa hankkia, riimu ja naru tulevat hevosen mukana, suitset ja loimen voi hommata kun tietää minkä kokoiset niiden pitää olla (ellei tule hevosen mukana), ja satula sitten kun hevonen on tullut, niin sitä voi sovittaa niin että saa kerralla hyvän. Loppuja tarvikkeita voi hommailla tarpeen mukaan ajan mittaan. Ai joo, suolakivi kannattaa hankkia ellei talli tarjoa sitä, samoin vesi- ja ruokakipot, jotka tosin ovat yleensä tallin puolesta.

Oma lukunsa on jos hevonen tulee kotitalliin, mutta oletan tässä, että kyse on yleisestä tallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      127
      3565
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1473
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe