Kävin eräällä korjaamolla vaihdattamassa jarrupalat.
Kysyin kauanko menee, sanoivat että puolisen tuntia, voit odottaa täällä.
Katselin touhua lasin takaa, ja meininki oli äärimmäisen verkkaista ja huoletonta.
Operaatiossa meni lopulta lähes tunti, ja sinä aikana tapahtui seuraavaa:
-Autonkorjaaja kävi kaksi (2) kertaa kahvilla.
-Autonkorjaaja poltti kolme (3) tupakkaa
-Autonkorjaaja notkui puhelimessa kolmeen (3) otteeseen, yhteensä n 20 min.
-Itse huoltotoimenpiteeseen Herra autonkorjaaja uhrasi n. 15 minuuttia kallista aikaansa koko aikana.
Lasku tuli kuitenkin tunnin työstä osista, ja pienen vittuiIun jälkeen vastaanotin laskun sihteeriltä pitkin hampain. Asiakaspalaute seurasi perästä.
Miksi autonkorjaus maksaa maltaita? Tässä syy!
64
3038
Vastaukset
- jjfjjfjgkfjjfjfkfld
No minimilaskutus on kuitenkin tunti, joten etpä mitään hävinnyt. Suomessa duunari saa niin huonoa palkkaa, että rehkimään ei kannata alkaa.
Laskutushinnat o kyllä hyviä, mutta moni vetää välistä ja duunarille jää vain jämät. Ei se paljoa motivoi.
Ja se on valinnanvapaus itse päättää missä huollattaa. Onhan niitäkin, jotka pimeästi tekevät ja hommalle sovitaan kiinteä hinta, kesti mitä kesti.- iagtfrdsezhtg
En tiedä miten teilläpäin on mutta minimi on täällä puolituntia. Mulle vaihdettiin pakoputket loppu pätkä, noin puolet siitä mitä auton alla ja toinen etuiskari.
Lasku oli pienempi kuin pelkäsin. Tämä ihan bensa-aseman yhteydessä olevalla korjaamolla.
Ammattimiehen ei noissakaan hommissa kannata tehdä töitä muille.
Oma verstas ja reilu meininki niin tienaa varsin hyvin. Sellaisella olen käyttänyt tuon edullisen jälkeen koska edullisempi. Esim vetonivelet vaihtoi alle satasen. - Näin se menee
Kun on töitä tekevinnään voi ruokpöydässäkin olla syövinnään.
- Ette kuulkaa
iagtfrdsezhtg kirjoitti:
En tiedä miten teilläpäin on mutta minimi on täällä puolituntia. Mulle vaihdettiin pakoputket loppu pätkä, noin puolet siitä mitä auton alla ja toinen etuiskari.
Lasku oli pienempi kuin pelkäsin. Tämä ihan bensa-aseman yhteydessä olevalla korjaamolla.
Ammattimiehen ei noissakaan hommissa kannata tehdä töitä muille.
Oma verstas ja reilu meininki niin tienaa varsin hyvin. Sellaisella olen käyttänyt tuon edullisen jälkeen koska edullisempi. Esim vetonivelet vaihtoi alle satasen.arvaakaan, mitä maksaa vanhan Sitikan hydrauliikan korjauttaminen Vehon pajalla... Se vie konkurssiin.
Ette kuulkaa kirjoitti:
arvaakaan, mitä maksaa vanhan Sitikan hydrauliikan korjauttaminen Vehon pajalla... Se vie konkurssiin.
Vanhan sitikan korjauttaminen on halpaa, tampereella France-Moteur
liikkeessä. Palvelu on ollut hyvää, ainakin meikäläiselle.
Paljon ei ole auto edes tarvinnut. Osat on halpoja vanhaan xantiaan
ja auto on miellyttävä ajella ja toimintavarma, eikä se ruostu helpolla.
Miks päästät hydraulikkasi huonoon kuntoon. Hydrauliputket on halpoja ja samoin jousipallot, lisäks niiden vaihtamien on helppo toimenpide.
Mikäli olet rikkonut hydrauliikka pumpun huonojen iskareiden kanssa niin ketä voi syyttää.
Pumppu on suht tyyris. Lisäksi jos hydrauliikka on tuttua siinä on
aksiaali pumppu (revolveri tyylinen) joka on toimintavarma, mikäli se vain saa jokatilanteessa öljyä, eikä pääse käymään kuivana.
Hydraulikka on kaikkien kaivinkoneiden yms käyttävoimana, ja se jos mikä on toimintavarmaa, muut mekaniset viat on asia erikseen.- Mitäs läksit..nii-i!
Ette kuulkaa kirjoitti:
arvaakaan, mitä maksaa vanhan Sitikan hydrauliikan korjauttaminen Vehon pajalla... Se vie konkurssiin.
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=4799
- *************
Mitenkähän on.Onko se nyt asiakkaan syy,jos sak on neuvotellut huonot palkat autonkorjaajille ?
- Sinähän se
meredius kirjoitti:
Vanhan sitikan korjauttaminen on halpaa, tampereella France-Moteur
liikkeessä. Palvelu on ollut hyvää, ainakin meikäläiselle.
Paljon ei ole auto edes tarvinnut. Osat on halpoja vanhaan xantiaan
ja auto on miellyttävä ajella ja toimintavarma, eikä se ruostu helpolla.
Miks päästät hydraulikkasi huonoon kuntoon. Hydrauliputket on halpoja ja samoin jousipallot, lisäks niiden vaihtamien on helppo toimenpide.
Mikäli olet rikkonut hydrauliikka pumpun huonojen iskareiden kanssa niin ketä voi syyttää.
Pumppu on suht tyyris. Lisäksi jos hydrauliikka on tuttua siinä on
aksiaali pumppu (revolveri tyylinen) joka on toimintavarma, mikäli se vain saa jokatilanteessa öljyä, eikä pääse käymään kuivana.
Hydraulikka on kaikkien kaivinkoneiden yms käyttävoimana, ja se jos mikä on toimintavarmaa, muut mekaniset viat on asia erikseen.varsin perke-leellinen syyttelijä olet! Minulla oli aikoinaan neljä vuotta vanha Xantia, jonka ostin käytettynä Veholta, joten aivan satavarmasti se oli joku muu kuin minä, nimittäin edellinen omistaja, joka päästi hydrauliikan huonoon kuntoon! Hydrauliikka hajosi rapiat puoli vuotta ajettuani, eli auto oli silloin alle viisivuotias. Iskareissa ei vikaa ollut, joten älässaatana rupea syyttelemään! Kehtaisivat Vehon konnat edes pitää myynnissä autoa, joka oli hajoamisvalmis jo alle viisivuotiaana, ja samat tyypit rokottivat 3000 markkaa hydrauliikan korjaamisesta. Kaissä ymmärrät, kuka on syyllinen: Veho?
- tsädäm
Voi poika parat. Tuo kaikki on PIENTÄ! Merkkiliikkeessä käytetään tarvikeosia, korjataan kuusi kertaa samaa vikaa (yhdestä maksoin, kaikki muu takuuseen). Ihan turha sanoa ettei minulle tule kuluja. Työpäivä pitää ottaa vapaata, 140 km suuntaansa ajoa = päivä menee. Turha sanoa että miksi et käytä lähempänä, kun on LÄHIN. Merkkiliikkeessä asennetaan vääriä osia. Merkkiliikkeessä sitä sun tätä. Ihan turha luulla että vien sinne enään. Yritän vain päästä erilleen. Ei tahdo onnistua kun ei saa autoa kuntoon niin että se kestäisi asennetuilta osiltaan ns. normaalin kestoiän.
- duunarin palaute
Suomessa on niin huonot palkat suhteessa hintatasoon, eli siinä syy. Ei kuule motivoi rehkiä töissä ja ei auta rikkaan porvarin kuin maksaa. Varsinkin kun itse ei osaa tehdä vaihtaa niin jarrupaloja.
- Kyllä.
************* kirjoitti:
Mitenkähän on.Onko se nyt asiakkaan syy,jos sak on neuvotellut huonot palkat autonkorjaajille ?
Meillä Tampereen Ford-liikkeessä ASIAKAS ON AINA MULUKKU!
- Mikset vaihd ite?
jarrupaloje vaihto on helpoimpii hommii,vaihtaa parkkipaikal eri sit uusia jotain jarruputkia.
- Nin se on
Samanlaista työntekoa se on muillakin työpaikoilla. Todellista työntekoa on alle puolet ajasta ja ehkä hyvä niin. Jos ollaan liukuhihnalla niin siinä voimat loppuu nopeasti.
Suomalaisen kuluttajan ongelma on siinä että miikään ei saisi maksaa mitään. Palkat ja sivukulut ovat korkeat tässä yhteiskunnassa joten ihan halvalla ei pääse mitenkään. Ostan itsekin tavarat netin kautta, korjaan autoa itse jonkin verran tai viimeksi korjauttaessani ei kuittia tullut. Seuraavan auton huollot aion teettää Virossa vuotuisella viinanhakureissulla.
Suomen ongelma on riippuvuus vientiteollisuudesta, työttömyys ja suuri passiiviväestön määrä. Kun kaksi ja puoli miljoona työtätekevää elättää kolme miljoonaa muuta niin eipä ihme että verot ja maksut ovat korkeat.- Se suurin
ongelma suomessa on kuitenkin moraalin puute. Veroja kierretään niin paljon kuin vain voidaan. Ja kuta rikkaampi ja isompi yritys sen helpompi se on ja sitä jopa suositaan valtiovallan taholta. Kikkailemalla konserniavustuksilla voi saada sievoiset summat piiloon verottajalta.
Jos kaikki, niin pikkunilkit kuin isorikkaat ja heidän yrityksensä maksaisivat veronsa kuten vielä niinkin myöhään kuin 80-luvulla oli tapana, suomella ei olisi mitään ongelmia valtiontalouden velkaantumisen kanssa. - bjfjjdkdffjjfkfllf
Työtähän tehdään juuri niin paljon kuin palkkaa maksetaan, ei tippaakaan yli!
Norjan palkoilla kehtaa koko työajan tehdä töitä, suomessa vähän vajaat puolet työajasta työntekoon on aika kohtuullinen tahti. - Emmää tiärä
Mistäs mää viä säästän?
Viinanhakureisuja en tartte,nuuskaa en vedä ja tekarit suussa ei vaari hualtoo jonka autolle teen itte. - Logus
Se suurin kirjoitti:
ongelma suomessa on kuitenkin moraalin puute. Veroja kierretään niin paljon kuin vain voidaan. Ja kuta rikkaampi ja isompi yritys sen helpompi se on ja sitä jopa suositaan valtiovallan taholta. Kikkailemalla konserniavustuksilla voi saada sievoiset summat piiloon verottajalta.
Jos kaikki, niin pikkunilkit kuin isorikkaat ja heidän yrityksensä maksaisivat veronsa kuten vielä niinkin myöhään kuin 80-luvulla oli tapana, suomella ei olisi mitään ongelmia valtiontalouden velkaantumisen kanssa."Jos kaikki, niin pikkunilkit kuin isorikkaat ja heidän yrityksensä maksaisivat veronsa kuten vielä niinkin myöhään kuin 80-luvulla oli tapana, suomella ei olisi mitään ongelmia valtiontalouden velkaantumisen kanssa. "
Suurin yksittäinen kuluerä tässä maassa ovat alkoholihaitat, ja jos näin ei olisi, Suomella ei olisi mitään ongelmia valtiontalouden velkaantumisen kanssa.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630
- Kerro vielä
erään korjaamon nimi.
- Roskaa!
* puhelimessa 20 min
* 2 x tupakkatauko = 10 min. (tupakka palaa 5 min.)
* 2 x kahvitauko = 10 min.
_______________________
* pelkät tauot 40 min
itse työ 15 min.
= 55 min.
Ei sovi antamaasi aikaraamiin, eli valehtelet.- Unohdin vielä
sen kolmannen tupakan, eli 5 min. lisää!
- Yks unohtu
Laskutustietojen antamiseen hyvnännäköiselle sihteerikölle meni 5 min. => yht 60 min.
- TAIS KORJAAJA LÖYTYÄ
pilkunviilaaja,pilkunnussija !
- ota näistä selvää
No volvon vasen sähköllä toimiva ikkuna ei toiminut. Kysyin korjaushintaa muutamalta korjaamolta mm. volvojen edustajilta.
Kysyin myös Biliasta(volvo) herttoniemestä siellä hinta oli alle 50% kalleimmasta. Vein Biliaan ja toteutunut kustannus oli edelleen alle 50% kalleimmasta arviosta.
Kannattaa toisinaan käyttää auton edustusliikettä. - hhaha
Kannattaa vaihtaa itse jos ei ole tyytyväinen toisen työhön. asentaja tuskin veloitukseen on vaikuttanut tässäkään tapauksesa.
- Edullista on
Ja jos ei itse osaa niin vie Viroon, heti on paljon halvempaa. Nykyään huollatan auton Virossa. Vastaavassa merkkiliikkessä Virossa todella paljon edullisempaa kuin Suomessa ja tekevät myös mitä sanovat, en vaihtaisi.
- Vieläkin ihmeissään
Edullista on kirjoitti:
Ja jos ei itse osaa niin vie Viroon, heti on paljon halvempaa. Nykyään huollatan auton Virossa. Vastaavassa merkkiliikkessä Virossa todella paljon edullisempaa kuin Suomessa ja tekevät myös mitä sanovat, en vaihtaisi.
Ja jopa Ruotsissa halvempaa. Kävin aikoinaan lomareissulla pohjois Ruotsissa vaihdattamassa puhjenneen pakoputken Saabiin ja olin letnää persielleni kun näin laskun. Se oli töineen kaikkineen alle puolet siitä mitä olin vastikään ennen lähtöä Suomessa kysellyt. Kolme-neljä ukkoa hääräsi asian kimpussa eikä aikaa tuhraantunut nimeksikään ja asia saatiin viidessä minuutissa alulle siitä hetkestä kun eka kertaa eläissäni saavuin korjaamolle.
Onko Suomenmaassa jotain mätää? - pilkkahintaan
Edullista on kirjoitti:
Ja jos ei itse osaa niin vie Viroon, heti on paljon halvempaa. Nykyään huollatan auton Virossa. Vastaavassa merkkiliikkessä Virossa todella paljon edullisempaa kuin Suomessa ja tekevät myös mitä sanovat, en vaihtaisi.
Mersun osia kannattaa hakea Saksasta. Putosin selälleni kun vaihdatin lasinpyyhkijät siellä!
- Toki on
Vieläkin ihmeissään kirjoitti:
Ja jopa Ruotsissa halvempaa. Kävin aikoinaan lomareissulla pohjois Ruotsissa vaihdattamassa puhjenneen pakoputken Saabiin ja olin letnää persielleni kun näin laskun. Se oli töineen kaikkineen alle puolet siitä mitä olin vastikään ennen lähtöä Suomessa kysellyt. Kolme-neljä ukkoa hääräsi asian kimpussa eikä aikaa tuhraantunut nimeksikään ja asia saatiin viidessä minuutissa alulle siitä hetkestä kun eka kertaa eläissäni saavuin korjaamolle.
Onko Suomenmaassa jotain mätää?"Onko Suomenmaassa jotain mätää? "
On toki, mm. kaltaisesi veronkiertäjät joiden mielestä verot kuuluu valtion maksettaviksi. Ei niitä montaa kaltaistasi tarvita jotka autonsa huollattaa ulkomaillla, niin johan on yksi ukko taas kotimaassa sossun luukulla. Kantakaa vastuunne idiootit. - kjxjjffjflrkjgclclf
Vieläkin ihmeissään kirjoitti:
Ja jopa Ruotsissa halvempaa. Kävin aikoinaan lomareissulla pohjois Ruotsissa vaihdattamassa puhjenneen pakoputken Saabiin ja olin letnää persielleni kun näin laskun. Se oli töineen kaikkineen alle puolet siitä mitä olin vastikään ennen lähtöä Suomessa kysellyt. Kolme-neljä ukkoa hääräsi asian kimpussa eikä aikaa tuhraantunut nimeksikään ja asia saatiin viidessä minuutissa alulle siitä hetkestä kun eka kertaa eläissäni saavuin korjaamolle.
Onko Suomenmaassa jotain mätää?No ruotsissa kaikki on halvempaa. Viimeksi kävin hammaslääkärissä, niin maksoi vähemmän kuin suomessa julkisen puolen "ilmainen"..
Paluumatkalla haaparannalta auto täyteen juomia ja ruokia. Sekä nuuskaa se sallittu määrä. Tai saattoi siinä vähän enemmänkin olla.. - EUonHienoAsia
pilkkahintaan kirjoitti:
Mersun osia kannattaa hakea Saksasta. Putosin selälleni kun vaihdatin lasinpyyhkijät siellä!
Toivottavasti et loukannut itseäsi ja joutunut sairaalaan.
Vakavasti ottaen varaosia voi tilata netin välityksellä ja tietyt osat on helppo vaihtaa jos tietää mikä on vikana. Edullisella vikakoodin lukulaitteella pääsee alkuun ja netistä löytyy korjausvinkkejä.
Autokorjaamoja kannattaa toki kilpailuttaa ja merkkihuolto ei yleensä koskaan ole halvin vaihtoehto. Useimmiten toki paras osaaminen löytyy sieltä.
Omalla kohdalla Audin vaihdelaatikko hajosi noin 60000 kilometrin jälkeen. Merkkihuolto tarjosi korjausta 6000 euron hintaan. Ei merkkihuolto hankki käytetyn laatikon ja laittoi vaihdelaatikon paikalle 2500 euron hintaan.
Hieno homma on Viron läheisyys kun auton voi edullisesti huollattaa siellä suomalaista hintatasoa edullisemmin. - halvalla
kjxjjffjflrkjgclclf kirjoitti:
No ruotsissa kaikki on halvempaa. Viimeksi kävin hammaslääkärissä, niin maksoi vähemmän kuin suomessa julkisen puolen "ilmainen"..
Paluumatkalla haaparannalta auto täyteen juomia ja ruokia. Sekä nuuskaa se sallittu määrä. Tai saattoi siinä vähän enemmänkin olla....ja se matka sinne Ruotsiin olikin sitten ilmainen vai...
Käsittämätöntä että kannattaa työllistää kaikkia muita kuin suomalaisia!
- VeroparatiisitKiinni
Yksityisautoilu on ylikorostettua, sitä joutaakin karsia.
Työväestölle maksetaan niin surkeita palkkoja, ettei todellakaan kannata rehkiä. - ei ikinä enää
Itse lensin selälleni laskun määrästä kun huollatin eräässä merkkiliikkeesä autoani Konalassa.
- at3
Kysykääpä ihmiset ensin korjaamoista että onko laskutus 15min/30min tai 1h syklitys! Hintaerot tuleekin juuri tästä eli säästöä tulee kunhan kyselee eri paikoista ja välttämättä merkkiliike ei ole kallein.
- Hullu maksaa liikaa
Itse sovin hinnan etukäteen, niin ei tule ylläreitä.
- hinta arviota
tai kysyy etu käteen arviota normi huollosta.
- Tuo on yleistä
Tuo on kovin yleistä että liikkeet kusettaa asiakkaita minkä kerkiävät. Hinnat nousevat ja palvelu sen kuin vain huononee. Ei mikään ihme kun firmat kaatuu ja työttomiä tulee myös lisää. Käsittämätöntä että MOL / TE-Keskuksen mielestä näitä vilunki firmoja tulisi tukea työllisyystuin ja sun muilla toimilla. Hullua kun se on!.
- vaihtuu
Ei se noin ole joka liikkeessä.Kyllä aloittajan mainitsemat työntekijät lähtevät firmasta tavalla tai toisella.Se on yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laki ja vapaan kilpailun tulos että hommat vähenee jos naapuri laskuttaa samasta työstä vähemmän.
Sama se on remppafirmoissakin jotka tekevät esimerkiksi vakuutusyhtiöille ettei se jatkuva ylihinnoittelu tule toimimaan kun nopeampiakin yrityksiä löytyy.Saman ovat huomanneet isännöitsijätkin ettei se firman hyvä maine ole ikuista jos työntekijöihin pesityy noita hyvillä puhelahjoilla varustettuja työntekijöitä. - sipuli ilman pihviä
Sensijaan että itket täällä keskustelupalstalla jälkikäteen niin olisit vaikka vaihtanut itse ne vitun jarrupalat, ei tarvisi itkeä kahvitauoista tai hinnasta.
- Kommunistit laiskoja
Tyypillinen kommunisti töissä. Se siinä maksaa.
- -kommentti-
Etpä itsekään varmaan täydellä tykitä koko työaikaasi aina, miksi autonkorjaajankaan pitäisi? Mutta tuohon että onko ihan viisasta vaihdattaa jarrupaloja kun sen voi tehdä itsekin? Ja toisekseen jos niitä vaihdattelee niin kalleintahan se on vaihdatella yksi kerrallaan, olisit vaihdattanut kaikkiin pyöriin kerralla ja levyt myös niin menisi pitkään ilman pellleilyjä. Joku kolme vuotta sitten hain biltemasta palat ja levyt jokaiseen pyörään, olisiko maksanut yhteensä reilun 200e ja vaihdoin itse kaikki, eipä ole tarvinnut katsastuksissakaan käydä kuin näyttämässä ja voi sanoa että kannatti.
- Laiska paskaduunari
Tyypillinen laiska loispummiduunari, joka tarvitsisi turpaansa.
- Har har har
Ikävä kyllä sovinisti audimies vaan ei voi tehdä muutakuin maksaa lasku.
- wernerska
Jarrupalat kannattaa vaihdattaa muiden huolto töiden yhteydessä ne menee siinä samalla muiden töiden ohessa.
- Merkkiliike on paras
Kumpi nyt aloittajaa enemmän kiukuttaa, sekö että aikaa kului luvattua enemmän vai että maksoit tunnista? Jos merkkiliikkeessä käytät autoasi niin laskutettava aika katsotaan tehtaan järjestelmästä. Tällöin ei ole loppusummaan mitään merkitystä tekeekö asentaja esim tässä tapauksessa jarruhommaa 10min vai 2tuntia se summa on molemmissa tapauksissa sentilleen sama.. Jos taasen käytät pärnäsen merkkivapaata korjaamoa, niin sano ensi kerralla ettet tarvitse kuittia työstä.. Voi olla että säätät muutaman euron lisää... Tilaa vielä itse osat ulkomailta niin jää muutama kolikko lisää taskunpohjalle...
- persaukiselle kallis
menkää naapurin korjaajaa häiritseen illalla ja sen autonosturille vähän vilkaseen niin saat halvalla,sitten kun naapuri pyytää 10e niin niin sehän on kallista,saatana mitä apinoita.ostakaa oma nosturi niin saatte nostella ihan niin paljon kun huvittaa romujanne.
- köyhä
Suomi kallis maa sillä ahneet vetää välistä. Ahneus vain tuppaa kääntyä itseään vastaan. Korjaamovelotus 50e vähintään tunnilta ja varaosien hinnat pilvissä vertaa mihin maahan tahansa. Pienikin korjaus sen 300e. Tällä touhulla enemmän ja enemmän romuja liikenteessä.
- Lottovoittajienmaa
No pelkästään duunarin palkkoihin ja sivukuluihin menee 60€/tunti, tuskin edes riittää, kun lasketaan vielä tohon sairas/pekkas/pyhä/loma-päivät. Sitten kun se vielä pitää noita omia taukoja, niin älkää nyt enää ihmetelkö, miksi kaikki maksaa ihan helevetisti.
Kun tuntiliksan kertoo kolmella, niin se on se summa, minkä työnantaja maksaa.
- tukku raahaa
maaseudun pikku korjaamot pääsee 40-50e tunti mutta merkki huollot nyppää jo lähen 100e tunti.
- Naapuri vaihtoi
autoonsa jarrupaloja.
Tulipa sitten mätky pimeästä bisneksestä.
Paljoa en virkailijalle soittaessa värittänyt. - dodgeri
Kas kun ei ole peräti kielletty oman auton korjaamista, koska sehän on tietysti riski kun maallikko tekee jotakin, joka vaikuttaa yleiseen tieliikenneturvallisuuteen.
Mutta koska on katsastus, niin samahan se kuka on laittanut, jos läpäisee tarkastuksen.
Tuskin pystyn enää 1993-mallin Chryslerini jälkeen autoa PITÄMÄÄN (vaikka saisi sen maksettuakin); ne ovat niin monimutkaisia korjata nuo 2000-luvun kulkimet ,että alta poies....:(- Audi Man
Omaa autoani olen korjannut tarkoituksella saada se myyntikelpoiseen kuntoon. Tavoite on että ainakin sata kilometriä on moottorin vikavalo poissa päältä. Onneksi vikakoodit on helppo nollata edullisella laitteella ja tällä tavalla katsastuskin meni läpi heittämällä.....
- ekassu
Useammalla autokorjaamolla on ohjelma, joka antaa kullekkin työlle veloitusajan. Ns. nyrkkipajoilla sovitaan suullisesti mitä maksaa. Jos olit saanut arvion 1/2 tuntia ja sait tunnin laskun ja vieläpä näit että homaan ei todellakaan mennyt kuin sen 15 min niin aivan syystä siinä jo hermostuu. No asiakkaat äänestää jaloillaan ja tuttavapiirissä jutut leviää oli, varsinkin huonoa palvelua manataan kaikille tutuille.
- Audi Man
On niitä hyviäkin paikkoja joissa auton saa kuntoon järkevällä hinnalla.
Audihuolloista voin suositella MJFixausta ihan oikeasti.
- pellet
huomaa kun kädettömät valittaa ja ei pysy työkalut-ole kokemusta.älkää valitelko hintoja ja en ole koskaan korjaamoa käyttänyt kun osaa tehdä ihan itse.
mies vm -56 - toivottavasti kestää
minun auton osat maksoivat 200 eur...lasku 980 eur!
- "mummeli""
Sitikkakorjaamolla 2 äijää vaihtoi sulaketta 15 min. lasku 80 euroa, 5 euron osasta.
Huoltoon vuoroa odotellassani kunntelin, kun 2 muuta naista haukkuivat paikkaa kusetuspaikaksi. Minkäs teet, kun on ainoa merkkikorjaamo paikkakunnalla.
Sulakkeet on vaihtuneet muualla ja muutkin korjaukset, mutta joskus on pakko mennä sinne kusetuspaikkaan.- sdfsdfgsdfsdfg
Miksi ne sulakkeet autossasi palavat, ja ilmeisesti aika usein? Jotain vikaa sähköissä varmaan.
- nkdkkdkdldldkdkjd
Miksi sen pitäisi olla merkkikorjaamo? Itse vien autoni sellaiseen paikkaan, jossa se korjataan. Sulakkeen vaihto ei ole korjausta. Se olisi, että ratkaistaisiin ongelma miksi sulake on palanut ja korjattaisiin ettei pala uudestaan.
- usko pois
Kuule ei ne isolla palkallakaan olet tee oikeita töitä noinkaan paljoa. Miksi siis normaali duunarinkaan pitäisi?
- K-yrpä
Kuulkaa! töihin/röihin iiso termari kaffea mukaan ja joka tunti kaffi "tunti" ollaan maksavinaan palkkaa,niin ollaan tekevinämme töitäkin :) Rauh ruah haaa.. mikäkö mättää?? saatanan lampaat,ku annatte nussia ihtiänne persauksiin ja sitte huuetaan ettei saa huorata :D HAAAA haaaaa
- tarkkana
Joo, ottakaapa selvää kun viette autonne vaikka jakohihnan vaihtoon niin tuleeko se kiristäjä myös vaihdettua, laskussa se ainakin näkyy varmasti!!
- mersu A
Autoilu kallista mutten halua luopua, helpottaa elämää. toukokuussa autoiluun meni kaikkine korjauskuluineen, huoltoineen, vuoden vakuutuksineen yli 2000e. auto 15v vanha ja välillä jättää tielle, toivottavasti toimiii taas kauan....
- Late Lapista.
Olipas asentaja varsinainen salamasanteri jos vaihtoi jarrupalat 15 minuutissa ! Takuulla oli viidentähden asentaja !
Late Lapista. SSSS Ry!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450