ja miksi?
itse rakastan Kallio-Vallila-Sörnäinen akselia..
kaikista rennointa ja boheemeinta seutua ja tyylikkäintä omalla kauniin rujolla ja romanttisella tavallaan..
paras kaupunginosa?
47
7682
Vastaukset
- deanna
..ja parhaimmat miehet siellä..
- mustaenkeli
ehottomasti.
Rehellinen, kaunis, rujo, mukava, läheinen, turvallinen, rakas.- Lumilapio
Itse asun pohjosessa, Tapaninkylässä, mutta mieli halajaa keskustaan. Töölö on ehdottomasti paras paikka. Aivan keskustan vieressä. Lyhyt matka katsomaan futista, lätkää ja konsertteja. Urheilukatu rocks.
- Liisa
Lumilapio kirjoitti:
Itse asun pohjosessa, Tapaninkylässä, mutta mieli halajaa keskustaan. Töölö on ehdottomasti paras paikka. Aivan keskustan vieressä. Lyhyt matka katsomaan futista, lätkää ja konsertteja. Urheilukatu rocks.
Hakaniemi on ihan ykkönen..lyhyt matka kallionn (joka on toiseksi paras) ja keskustan, mutta kuitenkin hyvä kotisa rauhallinen tunnelma..toisin kuin kalliossa joka muuten on ehkä bättre..
- .....
Liisa kirjoitti:
Hakaniemi on ihan ykkönen..lyhyt matka kallionn (joka on toiseksi paras) ja keskustan, mutta kuitenkin hyvä kotisa rauhallinen tunnelma..toisin kuin kalliossa joka muuten on ehkä bättre..
Hakaniemi (=Siltasaari) ON osa Kalliota.
- asdfgh
Kyllä meikäläinen rakastaa Kalliota täydestä sydämestään. Hakaniemikin on tosi jees.
Töölö taas sitten on ihan karsea. Siellä ei vaan jotenkin ole mitään, ei ihmisiä eikä baareja ja kaikki tiet menevät ihan omituisesti, pelkkiä yksisuuntaisia. Kerran kun eksyy Töölöön autolla ei välttämättä pääse enää pois! :) - paras
On ehkä vaikeaa määritellä parasta aluetta, kun eri ihmisillä on erilaiset tarpeet ja mieltymykset. Jos pelkästään asuntomarkkinoita katsoo niin neliöhinnat ovat korkeimmat alueella Eira-Ullanlinna-Kaivopuisto-Kaartinkaupunki.
Alue on kyllä ainakin itselleni otollinen: meri lähellä, keskustaan lyhyt matka, rauhallista, ei sosiaalista asumista, kauniita taloja, tiivistä ja kaupunkimaista, hyvät palvelut, siistiä väkeä, ravintolat hyvät, upeat puistot.
Miinuksena tulee muualla asuvien melkoinen arvostelu asuinpaikan perusteella, vrt. Helsinki - muu Suomi, tosin sillä perusteella että muiden alueiden kritiikkiä ei meiltäpäin paljon lähde, ei ole mitään syytä mollata muita. Aika usein kuulee ihmetteleviä kommentteja kun kertoo asuvansa Etelä-Helsingissä, tyyliin "kauhean kallista".
Laskin että jo kymmenessä vuodessa kahden auton ylläpito, ajankäyttö työmatkaliikenteessä ja liikenneonnettomuuksien riski tuo asumisen kustannukset vähintään tasoihin. - minnuu
ja mitä mieltä alkuperäinen Helsinkiläinen on mm. Kannelmäestä? Ja entä sitten muualta muuttanut? Miten sijoittuu Pitäjänmäki ja Haaga,
Oulunkylä?
Kivoja paikkoina ovat mielestäni Töölö, kaivopuiston seutu, Vanhakaupunki.- ogelista
En ole alkuperäinen Helsinkiläinen, vain vähän aikaa täällä asunut. Oulunkylä on ihan kiva paikka. Muistuttaa keskustaltaan kovasti tavallista Suomalaista pikkukylän raittia, mutta on kivasti keskellä kaikkea. Junalla pääsee joka paikkaan ja myös autolla kätevästi esim. Vantaalle josta löytyy isommat liikkeet. Lisäksi Lahden väylälle pääsee nopsasti, jos ja kun tahtoo kotiseuduille. :) Itse halusin alkujaan Kallio-Sörnäinen alueelle, mutta ensimmäisessä kiireessä löytyikin iso ja edullinen kämppä täältä Ogelista, enkä nyt heti ole lähemmäs keskustaa lähdössä. Hiljaista ja rauhallista, hyvät lenkkimaastot ja tuo rata tossa vieressä.
- "Päästäkää minut pois ...
Asun itse Kalliossa mutta ei vois vähempää enää kiinnostaa koko alue. Mutta jos ajattelee että mihin seuraavaksi muuttais,niin ei kyllä tuu mieleen juuri mitään. Ehkä
- Kallio on viemäri
Asuin itse kolme vuotta Kalliossa, lähellä Sörnäisten metroasemaa. Jos tykkää aloittaa aamunsa aina pomppimalla yrjölätäköiden ja sammuneiden yli kadulla ja väistellä pitkin päivää narkkareiden hyökkäyksiä, Kallio on kyllä tosi pop.
Ihmetyttää näiden Kallion puolustajien puheenvuorot, niissä on vähän selittämisen makua. Kertokaapas miksi Kallion-Hakaniemen seudun asuntojen neliöhinnat on huomattavan halpoja suht keskeiseen sijaintiin nähden? Siksi että Kallio on aluetta jolle päädytään (paremman asunnon puutteessa, rahapulassa) eikä hakeuduta. Kyllä alueesta kertoo jotain se että joka toinen liike on kaljakuppila. Mitään ryysyläisromantiikkaa en siellä näe, ainoastaan rumuutta.
Viisaistuin itse ja muutin ensin Punavuoreen, Viiskulmaan ja nyt aivan ydinkeskustaan, Ruttopuiston kupeeseen. Eipä ole kaduttanut hetkeäkään. Viimeinen niitti oli kun joku narkkari riehui oveni takana (erehtyi ovesta, yritti päästä sisään) ja heitti sitten tämän verisen kokinveitsen postiluukustani sisälle. Enpä voi suositella tuota kaupunginosaa muille kuin niille joilla ei tosiaan ole parempaan varaa. - Vapautunut
Samat sanat. Haittoja on enemmän kuin hyötyjä,ja kulmakunta on sosiaalisesti hyllyvällä pohjalla.
Toisaalta KELA, fatta ja/tai kassa maksaa mikäpä siinä heillä olla köllötellessä. En palaa ikinä.
Vanhat tutut Kulosaari-Töölö-Munkkiniemi kivoja! - asdfgh
Kallio on viemäri kirjoitti:
Asuin itse kolme vuotta Kalliossa, lähellä Sörnäisten metroasemaa. Jos tykkää aloittaa aamunsa aina pomppimalla yrjölätäköiden ja sammuneiden yli kadulla ja väistellä pitkin päivää narkkareiden hyökkäyksiä, Kallio on kyllä tosi pop.
Ihmetyttää näiden Kallion puolustajien puheenvuorot, niissä on vähän selittämisen makua. Kertokaapas miksi Kallion-Hakaniemen seudun asuntojen neliöhinnat on huomattavan halpoja suht keskeiseen sijaintiin nähden? Siksi että Kallio on aluetta jolle päädytään (paremman asunnon puutteessa, rahapulassa) eikä hakeuduta. Kyllä alueesta kertoo jotain se että joka toinen liike on kaljakuppila. Mitään ryysyläisromantiikkaa en siellä näe, ainoastaan rumuutta.
Viisaistuin itse ja muutin ensin Punavuoreen, Viiskulmaan ja nyt aivan ydinkeskustaan, Ruttopuiston kupeeseen. Eipä ole kaduttanut hetkeäkään. Viimeinen niitti oli kun joku narkkari riehui oveni takana (erehtyi ovesta, yritti päästä sisään) ja heitti sitten tämän verisen kokinveitsen postiluukustani sisälle. Enpä voi suositella tuota kaupunginosaa muille kuin niille joilla ei tosiaan ole parempaan varaa.no jokainen kallion asukki tietää että jos haluaa levottoman ympäristön niin pitää muuttaa sörnäisten metroaseman lähelle. ei sitä voi edes mielestäni laskea kallioksi.. mutta samapa tuo, se on surkein paikka kalliossa/kallion läheisyydessä ja jos sinne on muuttanut niin itseään voi syyttää. ;)
kallion parhaita paikkoja on torkkelinmäki ja kirkon läheisyys. niin kaunista ja rauhallista, fiilis on vaan uskomattoman hyvä.
ja tuo että kallioon muutetaan sen takia ettei ole rahaa asua muualla ei pidä paikkaansa. helsingissä voi toki asua huomattavasti halvemmalla. suurin osa täällä asuvista haluaa asua juuri täällä, ja on valmis maksamaan siitä kovaakin hintaa.
mutta kirjoittaja on siinä mielessä oikeassa että hän ei viihtynyt, ja moni muukaan ei varmasti viihdy. jos olet esim. "hienostelija" tai yliherkkä ei kallio varmasti sovi sinulle. kallio sopii vain tietyntyyppisille, elämää rakastaville ja avoimille ihmisille. - el Boner
Kallio on viemäri kirjoitti:
Viisaistuin itse ja muutin ensin Punavuoreen, Viiskulmaan ja nyt aivan ydinkeskustaan, Ruttopuiston kupeeseen. Eipä ole kaduttanut hetkeäkään. Viimeinen niitti oli kun joku narkkari riehui oveni takana (erehtyi ovesta, yritti päästä sisään) ja heitti sitten tämän verisen kokinveitsen postiluukustani sisälle. Enpä voi suositella tuota kaupunginosaa muille kuin niille joilla ei tosiaan ole parempaan varaa.Asuin itse lähes 10v ja mua jatkuvasti ihmetytti Kallion puolustajien puheenvuorot.
Ihmettelin tuota aikani ennenkuin keksin mistä se johtuu. Katsos ne jotka eniten puhuvat Kallion olevan loisto paikka asua, eivät ole siellä ikinä asuneetkaan. Eli kyseessä on nämä turistit, jotka huuli pyöreänä ihmettelevät tätä "ah niin boheemia ilmapiiriä".
Onhan se jännää istua Pankissa ja fiilistellä kun täällä on niin paljon avoimempi meininki kuin keskustassa.
Avoimempi? Hah, jengi on kokoajan vaan niin plekseissä, dokaavat sosiaalihuollon tiliä ja itkevät kun rahat ei riitä...
Samanlaista meininkiä voi todistaa joka ainoassa lähiössä, josta löytyy ostari ja baari.
Tämä meininki vetää turisteja puoleensa kuin p**ka kärpäsiä. Mikäs siinä, mutta turha väittää että Kalliossa olisi mukava asua (ellei ylettömän paljon diggaile spurguista, nisteistä ja muusta p**kasakista).
Yksi huono puoli turisteissa on. He humaltuvat (halvan bissen lisäksi) tuosta vapauden ilmapiiristä siinä määrin, että kuvittelevat kaiken olevan sallittua. Siinä sitten unohtuu laki, järjestys ja hyvät käytöstavat :(
Nykyään kuulun itsekin näihin turisteihin, joskin osaan käyttäytyä. Toisinaan on mukava käydä vanhoilla kulmilla, Väiskin saunassa kylpemässä ja ehkä parilla huurteisella saunan jälkeen... Kotikaupunginosaa Kalliosta minulle ei kuitenkaan enään ikinä tule.
Miksi? En halua asua slummissa vapaaehtoisesti.
Been there, done that, and i have scars to prove it!
- 10+
heha :>
- dille
kontula (itä-helsinki)
- Urkki007
Munkkisaari, Munkkivuori ja Munkkiranta, niinkuin kunnon nunnan tuleekin ajatella.
Eira, Kaisaniemi ja Kloovi!- Niin?
Niin?
- kallion häiriköt
Sanotaan nyt vanhana kalliolaisena, että ainut asia, mikä Kalliossa häiritsee, on äidin ja isän helmoista muualta maasta muuttaneet lapsukaiset, jotka yrittävät olla niin stadilaista, niin stadilaista että ... heille ei tunnu olevan selvää se, miten kaupungissa asutaan.
- monen polven kalliolainen
Korjaus edelliseen: Menivät otsikko ja nimimerkki sekaisin.
- ammma
monen polven kalliolainen kirjoitti:
Korjaus edelliseen: Menivät otsikko ja nimimerkki sekaisin.
Löysin unelmieni asunnon hesarin ja flemarin kulmasta ja nyt vituttaa, niille räkäkulmille en halua muuttaa. Mutta ullakkokämpppä ja niin ihana. Mieluiten asuisin karhupuiston kupeessa tai torkkelissa. Tällähetkellä asun Kinaporinkadulla "Harjussa" ja on suht rauhallista. Miinuspuoli että jos haluan päästä nopeasti johonkin, joudun menemään piritorin kautta. Onko jollain kokemusta hesarin ja flemarin kulmassa asumisesta? onko oikeasti niiin rauhatonta? etelämmäs helsinkiä en halua, vihaan esim. punavuorta. tulee jotenkin riittämätön olo jos iskee vanhan hatun reuhkan päähän ja menee meikittä ja vapaa-ajan vaatteissa lähikauppaan.
- Ippe122
ammma kirjoitti:
Löysin unelmieni asunnon hesarin ja flemarin kulmasta ja nyt vituttaa, niille räkäkulmille en halua muuttaa. Mutta ullakkokämpppä ja niin ihana. Mieluiten asuisin karhupuiston kupeessa tai torkkelissa. Tällähetkellä asun Kinaporinkadulla "Harjussa" ja on suht rauhallista. Miinuspuoli että jos haluan päästä nopeasti johonkin, joudun menemään piritorin kautta. Onko jollain kokemusta hesarin ja flemarin kulmassa asumisesta? onko oikeasti niiin rauhatonta? etelämmäs helsinkiä en halua, vihaan esim. punavuorta. tulee jotenkin riittämätön olo jos iskee vanhan hatun reuhkan päähän ja menee meikittä ja vapaa-ajan vaatteissa lähikauppaan.
Itse asun juurikin hesarin ja flemarin kulmassa, kyllä noita helvetin narkkareita riittää ja sekopäitä! Karjuvia juoppoja ja kaikenmaailman rikollisia!
Onko se hienoa sitten, siitä jokainen päättäköön itse! Mua vituttaa tuo perus kusen ja paskan haju mikä tässä kokoajan leijailee! - nnhggyyy6654556
Ippe122 kirjoitti:
Itse asun juurikin hesarin ja flemarin kulmassa, kyllä noita helvetin narkkareita riittää ja sekopäitä! Karjuvia juoppoja ja kaikenmaailman rikollisia!
Onko se hienoa sitten, siitä jokainen päättäköön itse! Mua vituttaa tuo perus kusen ja paskan haju mikä tässä kokoajan leijailee!jos ei stadi kelpaa, muuta kontulaan tai siltamäkeen tai myllypuroon. On nekin Helsingissa. ;)
- Kukin tyylillään
nnhggyyy6654556 kirjoitti:
jos ei stadi kelpaa, muuta kontulaan tai siltamäkeen tai myllypuroon. On nekin Helsingissa. ;)
Tai vielä tarkemmin ihan suoraan maalle.
Miksi muuttaa kaupungin sisällä getosta gettoon, kun maalla saa täkäläisen yksiön hinnalla KUNNON TALON OHELLA VIELÄ PAREMMAN ELÄMÄNLAADUN.
Joten avaimet ovat sinulla, hyvä lukija-
- tsau tasau
Asun Harjupuiston vieressä kivassa asunnossani ylhäällä, ei häiritse oikein mikään, ratikat kuuluu mutta ei ne minua häiritse.
Asuntoni on kuin linnun pesä, turvallinen ja keskellä kaikkee.
Täällä on elämää ja tykkään tästä rosoisuudesta ja vauhdista. Kiva asua.
Mutta tätähän aluetta koko Kallliota aiotaan kunnostaa.- tärkeeeetä
Kallio onkin yksi komeimmista osiat stadia!
Ulkonäöllä on väliä. - eitai345
tärkeeeetä kirjoitti:
Kallio onkin yksi komeimmista osiat stadia!
Ulkonäöllä on väliä.samoin!
Pitääolla särmää
komeaa katseltavaa, ei neukkua!
Väriä nostalgiaa, perspektiiviä, jotain
rosoisuutta, ei tylsää viimeistä huutoa olevaa rumaa!
Nuorekasta vanhaa, siinä yhdistelmässä on sitä jotain, mitä kaipaa! - hapatee``
eitai345 kirjoitti:
samoin!
Pitääolla särmää
komeaa katseltavaa, ei neukkua!
Väriä nostalgiaa, perspektiiviä, jotain
rosoisuutta, ei tylsää viimeistä huutoa olevaa rumaa!
Nuorekasta vanhaa, siinä yhdistelmässä on sitä jotain, mitä kaipaa!Kallio on ainoota oikeaa stadia!
kunnon kaupunkia!tykkään
- Laajislainen
Laajasalo. Parasta on tietenkin tuo vihreys-ja jossain määrin myös hiljaisuus, vaikken maaseudun rauhaa silleen kaipaakaan enää 17 Helsinki-vuoden jälkeen...
- ..............
Alppila
- Oulunkylä 4ever
Oulunkylä rules! Junalla tosiaan pääsee keskustaan 10:ssä minuutissa,ja lähellä on terveysasema,työväentalo,kirjasto,pankki kaupat. Pikkukosken uimaranta vieressä. Bussi 550:lla pääsee itään sekä länteen. Selloonkin kestää alle 30 min. Lenkkipolkujakin löytyy. Rauhallinen alue. Olen ERITTÄIN tyytyväinen.
- ddd
siltamäki-tapulikaupunki
- jfjgfjf
Kaikki Etelä- ja Länsi-Helsingissä olevat alueet, jotka ovat Kehä1:n alapuolella ovat todella jees
- ExBMW
Muutin itse 3 vuotta sitten Heinolasta takatöölöön, urheilukadulle lähes Urheilukadun/Lääkärinkadun risteystä. Voin sanoa, etten ole katunut hetkeäkään.Kotiovelta alle 100 metriä keskuspuistoon ja kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Säästöä tulee, kun ei tarvitse autoa enään. Ratikalla pääsee keskustaan, jos sinne nyt joskus (kerran kuussa) on asiaa ja töihin pääsee lähijunalla.
- Örinä-ääliöt
Mikä tahansa missä ei tarvitse katsella/kuunnella perussuomalaisia puliukkoja.
- Allukruh
Vuosaari paras. Eikä täällä ole mitään "Gallubistejä" Tuntuu Kalliossa olevan vain sivistymätöntä väkeä.
- PARAS ON TÄSSÄ!
Pikku-Huopalahti. Taloja on monen värisiä ja eri näköisiä muotoisia. Merenlahti ja rantapuistot mukavia kesällä. Keskuspuiston ulkoilumaastot vieressä. Sporalla keskustaan vartissa (bussilla 10min). PARAS JEE!!!
- Kumpula parhain..
Myös Käpylä ja Vallila, jossain määrin myös Alppila. Kumpula on kylämäinen yhteisö jollaista toista ei stadista löydy.
Itse en myöskään ymmärrä Kallion hehkuttamista. Porukka kimpolee kiukkusena ympäriinsä ja korjaa pahaa oloansa vetämällä raivo kuosit. Henkilökohtaisesti mua ei ihmisten kuosittaminen haittaa, mutta joku roti siinä käytöksessä vois olla.
Asun Sörnäisissä Pääskylänrinteellä (kurvi) ja jos jostain mainitsemistani alueista vapautuis kohtuuhintainen asunto, muuttaisin sinne riemusta kiljuen... tai no tällä hetkellä mikä tahansa normaali paikka kävis.
Nyt joudun kuuntelemaan v*ttua ja p*rkeleitä ym. sekoilua/tappelua päivittäin tuolta pihalta, kun säädöt on menny pieleen ja pahaa oloa ei saa pois. Käytävässä haisee kusi ja yrjö. Käytävät ajoittain veren peitossa kun asioita on selvitelty sisätiloissa. Naapurin pelkäävät toisiaan, eikä törmätessä uskalleta katsoa silmiin, saati sitten tervehtiä. Asukkaiden vaihtuvuus suurta, mutta öinen rauhattomuus säilyy.
Näin 5v. asumisen jälkeen olen huomannut, että Sörnäinen on mutttanut myös minuakin. Kun näkee kokoajan surullisia ja masentuneita ihmisiä, tulee itsekin surulliseksi ja masentuneeksi.
Toivottavasti uusi kämppä löytyy, olen saanu jo tarpeeksi ison annoksen Sörnäistä yhteen elämään..- Ei onnela
Käpylässä vaan tahtoo se vapaa kasvatus (l. kasvatuksen puute) kukkia ja elämöinti sen mukaista. Taivaskalliollakin voisivat kasvattaa lapsensa olemaan kivittämättä toisten autoja. Vai ovatko pikkuhuligaaninne jo kasvaneet typerimmän ajan ohi?
- Länsi-Pakila
Asuin monta vuotta sinkkuna Kalliossa eri puolella sekä Viiskulmassa jossain välissä, tykkäsin.
Kun tuli lapsia ja minusta kasvoi "aikuinen", ostimme talon Pakilasta.
Pakila-Paloheinä -alue on ihan ehdoton tässä elämän vaiheessa. - Gallub
ja miksi?
itse rakastan Kallio-Vallila-Sörnäinen akselia..
kaikista rennointa ja boheemeinta seutua ja tyylikkäintä omalla kauniin rujolla ja romanttisella tavallaan..- Georke
Slummi mikä slummi.
- alppilalainen
Alppila. Rauhallinen ja idyllinen alue, hyvät yhteydet, sporat kulkee, Kallion baarit kävelymatkan päässä mutta ei liikaa juoppoja ördäämässä kaduilla.
- ei yhtä
ei voi laittaa yhtä kaupunginosaa parhaimmaksi.
Riippuu mitä haluaa ja mitä arvostaa!
Lisäksi sitä arvostaa eri asiota erilaisissa elämäntilanteissa.
Arvostaako merta?
Metsiä, lenkkipolkuja?
Tykkääkö kerrostaloista vai väljemmästä?
Kulkuyhteydet?
Onko keskustalla merkitystä?
Alueen maine, muut ihmiset siellä, sosiaalinenluokka jne
mutta sehän Helsingissä on parasta että kaikkea löytyy!Joo, no niinhän se on että kaikkea löytyy ja ihmisillä omat mielipiteensä ja arvostuksensa. Mutta kyselyn pointti taisi olla se, että mikä juuri SUN mielestäsi on paras kaupunginosa ja mitä SINÄ arvostat juuri tässä elämäntilanteessasi? Nyt vastasit vaan tollasta yleispätevää paskaa joka on kaikille itsestäänselvää.
- pikkukylä kasvatti
Etu-Kallio: ei kaupungin kämppiä ja juopoilla ei varaa asua. (totta, muttei tärkeää)
Nautin naapureista, joille ei tittelisi ja koulutuksesi ole tärkein - vaan ollaan avarakatseisia kaikkeen suuntaan. En tarvitse autoa, halli ja kaupat lähellä, , turvallista pimeällä kun aina joku liikenteessä, ...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999