Oisko antaa vinkkiä mazda1500 vm. 72 ongelmaan? Eli ongelmana on et saa niin paljon bensaa et kastelee tulpat heti kun yrität käynnistää.. Tämän jälkeen lähtee käymään vain kun lyöt bensaletkun lyttyyn ja starttaat kaasu pohjassa. Kun otat puristimen letkusta pois sammuu taas heti... Kaasari putsattu.. Ja tämä ihmehän on alkuperäsellä sähkösellä bensapumpulla..
Mazda 1500 ONGELMA?
8
300
Vastaukset
- miten käynnistät
Painatko kaasua ja missä asennossa on ryyppy?
- pasi198700
Ihan normaalisti kokeiltu käynnistellä ihan joka tavalla mut ei vaikutusta.. voiskohan tuossa olla automaattinen virran katkaisu pumpulle kun bensan pinta tarpeeksi ylhäällä, joka ei nyt toimi..???? Neulahan sen yleensä säätää.. joku vikahan siellä kun keksis vaan mikä.. =-O
- onko pumppu alk.per.
Taitaa kaasarin uimurin venttiili vuotaa, tai koho puhki. Nakuttako pumppu koko ajan. vai täyttyykö kaasari ja nakutus loppuu?
Ei siinä mitään automaattista virran katkaisua ole, jos uimurin venttiili pitää, niin pumpun jousi ei jaksa painaa bensaa enempää kuin uimurikoho säätää.
Vai oletko vaihtanut pumpun johonkin korkeapaine jytistimeen, joka on tarkoitettu suihkutusmoottoreille? (vaikka sanoit että pumppu on alkuperäinen)- pasi198700
Juu tosiaan vois vika olla tuossa venttiilissä sitten.. Pumppu on tosiaan ihan alkuperäinen. Kohon jo katoinkin ja ehjä oli. Pumppu hidastuu kyllä huomattavasti kun kaasari täyttyy, mut ei täysin muistaakseni pysähdy..(täytyy vielä tarkistaa..) Oiskos siihen venttiiliin jotain vippas konstia vai pitäskö hommata toinen kaasari..?
- NikkiCK92NI
Onko kaasutin Nikki CK92NI ? Neulaa ei ainakaan tuon alla mainitun luettelon sivuilta löytynyt. Kaikkiin muihin kylläkin...
http://adcoach.co.za/Carburettor Kits - Echlin.pdf
Kun otat ko. osan irti ja tarkastelet neulan kartiota, siinä voi olla syvä ympäri kiertävä kuluma. Varmaan vastapuolikin on kulunut. Ja sehän tarkoittaa että polttoaineen pintakaan ei ole kaasarissa oikealla, valmistajan tarkoittamalla korkeudella.
Neula menee syvemmälle istukkaansa jolloin koho jää ylemmäksi, eli mahdollisesti bensan pinta on liian ylhäällä.
Ehkä kohon vartta hieman vääntämällä pintaa voisi muuttaa, mutta vuotavaa venttiiliä se ei korjaa.
Kikka kolmosta ei nyt tule mieleen, uusi venttiili olisi oikea ratkaisu. Mitenkähän Mazda-kerhoista löytyisi apuja?
Esim. http://www.mazdago.net/index.php?board=18.0 - pasi198700
Juu kiitoksia neuvoista pitääpä tutkia tarkemmin kun kerkiän.. :)
- pasi198700
Nyt pelittää mazda taas :-) vika oli tosissaan siinä uimurin venttiilissä joka ei sulkeutunut. Jatkoin neulaa pari milliä pidemmäksi ni nyt sulkeutuu kun koho nousee ylös.. ;-) kiitosja näkemiin ja hyvää kesää!! B-)
- onko pumppu alk.per.
pasi198700 kirjoitti:
Nyt pelittää mazda taas :-) vika oli tosissaan siinä uimurin venttiilissä joka ei sulkeutunut. Jatkoin neulaa pari milliä pidemmäksi ni nyt sulkeutuu kun koho nousee ylös.. ;-) kiitosja näkemiin ja hyvää kesää!! B-)
Hyvä kun korjaantui. Tahtoo vaan olla nuo kaasaripelit jo häviävää luonnonvaraa ja me vanhat autoilijat, niiden kanssa ikämme pelanneet, hävitään täältä samaa tahtia.
Hyvät kesät sinullekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53732
- 60699
- 33692
- 47670