Terve!
Tarkoitus olisi aloittaa yritystoimintaa ja pistää toiminimi pystyyn. Huomasin kuitenkin, että mieleinen toiminimi näkyy jo kaupparekisterissä, mutta ko. yrittäjä on tehnyt konkurssin reilu 6 vuotta sitten.
Onko tämä toiminimi nyt siis vapaasti rekisteröitävissä uudelleen vai tuleeko lähettämäni lappuset patentti -ja rekisterihallituksesta bumerangina takaisin?
Konkurssiin haetun toiminimen uudelleenrekisteröinti
4
185
Vastaukset
- lökököl
Onko järkeä edes yrittää rekisteröidä konkurssin tehnyttä toiminimeä? Siitä ei seuraa kuin vaikeuksia, kun alat hankkia tavaraa ym. Varsinkin jos toimiala on sama,
- Tahvo
Toimiala olisi täysin eri. Samoin Y-tunnus tietenkin vaihtuu, joten tuskin siitä omalla toimialallani haittaa olisi. Lähinnä olisin kaivannut tietoa siitä, että onko konkurssiin haettu toiminimi tosiaan vapaata riistaa vai jollain tavalla jäädytetty.
- ei ole vapaata riist
Ei ole vapaata riistaa, sinun tulee olla yhteydessä toiminimen haltijaan. Hän/ tai yritys/ konkurssipesän valvoja voi luovuttaa sen käyttöösi ilmaiseksi tai pientä korvausta vastaan.
- Tahvo
Selvä homma. Kiitos asiallisesta vastauksesta. Lienee siis vain helpompaa miettiä toinen toiminimi tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602844
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 802216
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408