Taas mainostettiin kirkkohäitä

hjkhps

Eipä siinä mitään saahan kirkko niitä mainostaa, kun tekisi sen ihan omia avuin ja omalla kustannuksellaan, mutta ei siitä ole kauaa kun mediassa viimeksi huudeltiin että kirkkoa varaamaan jos kesällä kirkossa haluaa naimisiin, on kuulemma jo ajat loppumaasa. Miksi?

No tietenkin siksi että kaikki haluaa vihille muutamassa Helsingin suosikkikirkossa. Jos kaikki kirkot kelpais niin ei olis pulaa ajoista.

On se kumma että pitää mainostaa kirkkohäitä. Jos ne ei muuten mieleen tule niin eipä mene kirkolla hyvin.

Mutta se on kumma että median pitää kaikki kirkon mainokset toistaa. Kukaan ei ilmeisesti lue kirkon omia aviiseja ja nettisivuja.

Alkukesästä jo tällainen samanlainen kesäkikkohäämainos lnaseerattiin kirkon toimesta, ja media söi kirkon kädestä, söi sen syötin koukkuineen päivineen ja nyt taas, kirkon nöyrä palveluja YLE etunenässä.

Eikä sielläkään ainoastaan kirkon omissa, sille ilmaisisssa, runsaissa lähetyksissä YLE Radio1:ssä, vaan esim. Radio Suomessa, kirkonkätyritoimittajien toimesta. Siellä toistetaan kuin kaikuu kaikki kirkon mainostiedotteet.

4

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • djt

Ainaki Hgissä vähemmistö häistä kirkkohäitä ja osuus pienenee koko ajan. Silti kirkko mainostaa kirkkohäiden suosiota. Tai pikemminkin juuri siksi. Hädissään.

Juhannushäät on jo harvinaiset, ainakin Hgissä, varmasti muuallakin laskusuunnassa. Vieraat jäis tulemati, et' ei mee kesälomasunnitelmat pilalle.

Se on huvittavaa että kirkko aina repii pelihousunsa jos vapareiden tiedote joskus menee läpi mediassa, mutta unohtaa helposti kuinka sen kaikki tiedotteet/mainokset menee sellaisenaan läpi lähes koko mediakentässä.

• tyhmä perinne

Itse en taas ymmärrä miksi ihmiset menevät kirkossa naimisiin. Onko suomalaiset ihan oikeasti niin pelkuria porukkaa, että nämä kirkkohäät pidetään, jottei vaan vahingossakaan poiketa massasta? Voi ei mitäköhän ne muutkin oikein meistä ajattelee, jos mentäisiin naimisiin sen puun alla, jossa nähtiin ensimmäistä kertaa eikä maistraatin vihkiä sanoisikaan sitä papin Jeesuslitanniaa vaan vihkikaavan voisi ihan itse valita sitä tahtomista lukuunottamatta ihan sanansta sanaan itse (!)... Voisi mummo nyt kyllä pahoittaa mielensä niin kovasti! Suomalaiset kirkot eivät ole edes erityisen kauniita tai tunnelmallisia rakennuksina eivätkä mitenkään muistorikkaita paikkoja oman parisuhteeni näkökulmasta.

• Lehdistön, etenkin naisten lehtien, pitäisi ottaa näyttävämmin esille jokakeväisissä ja kesäisissä hääjutuissaan muut kuin kirkkohäät. Kirkkohäät on vielä normi, jota työnnetään esille jokapaikassa kun häistä tehdään juttuja, joten siitä muodostuu se oletusasetus, josta häiden suunnittelussa lähdetään liikkeelle.

Enemmän vaihtoehtoisia vihkipaikkoja ja rituaaleja näkyviin, niin tilanne voi muuttua hyvinkin nopeasti.

• sghsgf

Pride-kulkueen järjestäytymisen, (Senaatintorilla), aikaan oli viereisessä Tuomiokirkossa (hetero-, mitkäs muutkaan)kirkkohäät.

Siitä olisi saanut loistavaa laajaa ilmakuvaa, jossa Senaatintori täynnänsä sateenkaariväkeä, ja kirkkohäät pienessä sivuosassa "homoparaatin" laidalla.

Ei tainnut hääpari/kirkko tietää että samana hetkenä on Pride-kulkue, niin aikaisin se kirkko varmaa on varattu. En toki tiedä, enkä edes oleta kumpaankaan suuntaan, miten e.m.hääpari Pride-tapahtumaan suhtautuu/suhtautui.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      92
      3392
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3097
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2604
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2393
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2046
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      39
      1614
    Aihe