AirHelp aloitti Suomessa - myöhästymiskorvausten hakeminen

fly high

AirHelp aloitti Suomessa - myöhästymiskorvausten hakeminen lentoyhtiöiltä helpommaksi
07.07.2014
AirHelp-palvelu auttaa lentomatkustajia saamaan heille kuuluvat korvaukset lentoyhtiöiltä. Vuosittain noin 200 000 suomalaista lentomatkustajaa menettää satoja euroja korvauksina lentomyöhästymisistä, lentojen peruutuksista ja ylivarauksista johtuen. Korvauksiin oikeutetuista matkustajista vain 0,5 prosenttia hakee korvauksia lentoyhtiöiltä.

AirHelpin ilmainen mobiilisovellus ja online-palvelu pyytää lennon tiedot sekä valtakirjan ja hoitaa sen jälkeen matkustajan korvausvaatimuksen lentoyhtiöltä.

"Korvausta voi saada jo kolmen tunnin lennonmyöhästymisestä. On hyvin yleistä, että kuluttajat eivät tiedä EU-asetuksesta, jonka nojalla voi vaatia jopa 250 – 600 EUR korvauksia", sanoo AirHelp Nordicin toimitusjohtaja Thomas Lööw.

"Säännöt ovat kuluttajille monimutkaisia ja kaikki lentoyhtiöt eivät ole halukkaita maksamaan asiakkailleen korvauksia. Korvausvaatimukset voi jättää AirHelpin hoidettavaksi ilmaiseksi ja palvelu maksaa vasta silloin kun lentoyhtiöltä saadaan korvaus".

Lineup_jono_1AirHelpin kautta korvauksia hakeva matkustaja saa 75 % korvauksesta ja AirHelp provisiona 25 % (sis. ALV). Online-korvauspalvelulla matkustajien mahdollisuudet saada korvauksia kasvavat jopa 90 %.

AirHelp on käsitellyt jo 35 000 tapausta ja auttaa lentomatkustajia päivittäin saamaan heille kuuluvia korvauksia myös oikeudessa.

AirHelpillä on käytössään maailman suurin lentotietokanta myöhästyneistä ja peruutetuista lennoista. Palvelusta ei lähde lentoyhtiöille turhia korvausvaatimuksia ja vaatimukset perustuvat oikeisiin tietoihin myöhästymisistä tai peruutuksista.

Kuluttajat voivat tehdä korvausvaatimuksensa jopa kolmen vuoden viiveellä. AirHelp tarkistaa kaikissa tapauksissa etukäteen ovatko ne oikeutettuja korvaukseen vai ei, ja vie tarvittaessa tapaukset myös oikeuteen.

AirHelp-online palvelu

Myös EU:lla on lentomatkustajille oma passenger rights -mobiilisovellus, josta oikeudet selviävät nopeasti ja helposti. Se on julkaistu ensimmäisen kerran jo vuonna 2012.

Ohjelmisto on käytettävissä Applen iPhonella ja iPadilla, Googlen Androidilla, RIM:n BlackBerryllä ja Microsoftin Windows Phone 7:lla. Oikeuksista kerrotaan 22 eri kielellä.

Lataa EU:n lentomatkustajan oikeudet

22

1180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+16
      • matkustajan oikeudet

        Euroopan unioni on päivittänyt suosittua matkustajan oikeudet -sovellustaan käynnissä olevalle kesälomakaudelle. EU:n vuonna 2012 ensimmäisen kerran julkaisema mobiilisovellus sisältää matkustajien oikeudet lentoliikenteen lisäksi myös raide-, bussi- ja vesiliikenteessä. Omaa sovellustaan matkustajille tarjoaa myös Euroopan kuluttajakeskus ECC.

        "Kuinka monet meistä ovat kummastelleet olemmeko oikeutettuja korvaukseen tai jonkinlaiseen apuun kohdatessamme ongelmia matkallamme valitusta liikennevälineestä riippumatta", sanoo liikenneasioista vastaava komission varapuheenjohtaja Siim Kallas.

        EU_pax_rights_logo"Monet eurooppalaismatkustajat eivät edes tiedä kuinka ja mistä he saavat apua. Oikeus tietoon on yksi matkustajan perusoikeus. Mobiilisovellus selvittää oikeuksien osalta kaiken yksityiskohtaisesti 25 eri kielellä ja missä matkustaja ikinä tarvitseekaan".


    • airnohelp?

      Onko joku saanut korvauksia tuon Airhelpin avulla?

      • väinö27v

        En oo kuullu et kukaan ois saanu korvausfyrkkaa suomessa tuon firman avulla. Huijareta?


      • ECC
        väinö27v kirjoitti:

        En oo kuullu et kukaan ois saanu korvausfyrkkaa suomessa tuon firman avulla. Huijareta?

        Mihin tota airhelppiä tarvitaan kun jokainen voi täytellä suomenkielellä ECC sivuilla kaavakkeen ja jäädä odottelemaan sieltä päätöstä.


      • kokemusta
        väinö27v kirjoitti:

        En oo kuullu et kukaan ois saanu korvausfyrkkaa suomessa tuon firman avulla. Huijareta?

        Itselleni laittoivat kuukausi sitten viestiä että korvaushakemukseni on hyväksytty ja olen ensimmäisiä Suomessa kenelle he maksavat korvauksia. Saa nähdä millon rahat saapuu tilille


      • Haenko korvausta
        kokemusta kirjoitti:

        Itselleni laittoivat kuukausi sitten viestiä että korvaushakemukseni on hyväksytty ja olen ensimmäisiä Suomessa kenelle he maksavat korvauksia. Saa nähdä millon rahat saapuu tilille

        Oletko saanut mitään? Annoit heille valtakirjan? Voivatko he pitää koko korvauksen ja unohtaa Sinut ?
        Minulla Norwegian lähtö Tukholmasta Fort Lauderdaleen lähti 12 tuntia myöhässä 20.11.


      • Anonyymi

    • Airhelp??

      olitko mukana ryanair lennolla fr 2562 17.10.14 tampere - malaga , joka oli 12 h myöhässä. miten olette toiminut korvaus asiassa ! ?? ois kiva kuulla kommettejanne.

    • santtu 1975

      Tuli eilennä laitettua AirHELP:n avustuksella korvauspyyntö Kesäkuussa olleesta Norwegianin Bangkok - Oslo koneen 15h. myöhästymisestä (lopulta olin perillä Helsingissä 23h. myöhässä alkuperäisestä aikataulusta),
      Saas nähdä miten käy korvausten kanssa...

      • santtu-1975

        Pitkään se kesti (puolitoista vuotta korvaushakemuksen jättämisestä AirHelpille), mutta vihdoin ja viimein korvaus tuli tilille tällä viikolla. 2*600€ - AirHelpin proviisio 2*150€, eli 900€ tulla tupsahti tilille vihdoin ja viimein.


    • Tod nak huijaus

      Itse olen aina hakenut suoraan lentoyhtiöltä. Nyt kun Lufthansallakin on suomenkielinen asiakaspalvelu niin miksi ihmeessä maksaa 5 min puhelinsoitosta pari sataa euroa jollekin "helpille".

      En tajuu

    • HelpHelpPulju

      Laitoin korvaushakemuksen AirHelpille joulukuun alussa 2014.
      Sähköposti viestittely oli alussa runsasta niin kauan kun saivat kaikki tarvittavat tiedot ja sähköisen allekirjoituksen.
      Sen jälkeen olen kysellyt kymmeniä kertoja mitä kuuluu korvaus asiaani.
      Eivät ole yhteenkään viestiin vastanneet.
      Onko kyseessä oleva pulju huijausta ???

    • Apuahelp

      Miten kauan korvausten saaminen kestää, minulla kestänyt jo reilu 2-kuukautta.?????

    • Tyytyväinen

      Laitoin tammikuussa hakemuksen Airhelp:lle ja tänään tuli rahat tilille. Ainakin omalla kohdalla kaikki sujui hyvin. Korvauksen tulemiseen meni pari kuukautta, mutta tuosta kovaushakemuksen pitkästä käsittelyajasta Airhelp informoi jo heti ensimmäisissä viesteissään.

      • Flight87

        Oliko lentosi kuinka kauan myöhässä? Tuliko kenties AirHelpiltä joku yhteenveto paljon he perivät komissiota korvauksista?


      • 25tai10pros
        Flight87 kirjoitti:

        Oliko lentosi kuinka kauan myöhässä? Tuliko kenties AirHelpiltä joku yhteenveto paljon he perivät komissiota korvauksista?

        Jos olisit lukenut koko ketjun niin vastaus olisi sinulle selvinnyt.


    • mnamna

      Täysin turha ja toimimaton palvelu. Kaukolentoni Aasiaan Finnairilla oli myöhässä yli 5h ja EU-säännösten mukaan olisin oikeutettu max koravukseen eli 600eur. Airhelp hautoi juttua yli vuoden lähettäen kaksi kertaa viestin: lakiasianosastomme tutkii asiaa(mikä ihmeen osasto? tuskin on olemassa), lopulta lopetin leikin Airhelpin kanssa kun ilmoittivat ettei ole mahdollisuuksia korvaukseen. Tein itse kuluttajariitalautakunnan kautta valituksen valmiille lomakkeelle ja kuukauden kuluttua Finnair teki sovintotarjouksen 250 eur tai 350 eur lahjakorttina. Selityskirje oli pitkä, mitä koneen kanssa oli ongelmana... Lahjakortissa on ilmeiseti rajoituksia muutenkin kuin käyttöajan suhteen joten otan rahaa. Finnairin ensimmäinen tarjous oli heti matkan jälkeen oli 100eur.

      • Johnuska

        Oho, saitpa äkkiä päätöksen ja korvausehdotuksen kuluttajariitalautakunnan kautta. Itse laitoin sinne korvaushakemuksen 16 tuntia myöhässä olleesta lennosta ja sieltä tuli heti kirje, että hakemus on vastaanotettu ja käsittelyaika on 14 kuukautta. Laitoin hakemukseni toukokuun lopussa ja syykuussa tuli käsittelijältä kirje lentoyhtiön vastauksesta, joka oli yllätys yllätys sama, kuin minkä he mullekkin laittoivat, eli ei korvausta. Laitoin käsittelijälle viestiä ja kysyin, että missä mennään ja onko asia vielä edelleen käsittelyssä, mutta hän ei vaivautunut edes vastaamaan viestiini... Pitää ilmeisesti ottaa uudelleen yhteytta ja kysyä, että onko asiani vielä käsittelyssä vai ei...


    • Jos tahdotte oikeaa palvelua, niin allekirjoittanut auttaa. Ja minulle riittää 20 % korvauksesta. Hinnan otan toki vain, mikäli korvaus saadaan.

      • vuonna201617

        Eikö kannattaisi ryhtyä matujen avustajaksi? Veronmaksajien piikki on avoinna ja matuista ei ole pulaa. Jokainen kitisijä työllistää tuntikausia.


      • Mulla on vielä moraalia tallella. ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5427
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      563
      1983
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      78
      1125
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      983
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      951
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      758
    Aihe