Jos keskeyttää osakeyhtiön toiminnan niin yhtiöön jääneitä rahoja voi tallettaa ja sijoittaa. Mutta tarvitseeko/voiko pitää hallituksen ja yhtiökokouksen vuosittaiset kokoukset? Jos pitää kokoukset niin voiko niiden kulut vähentää yhtiön rahoista vai miten toimitaan? Olis kiva jos joku osaisi auttaa. Mistään ei oikein löydy tietoa.
toiminnan keskeyttäminen
2
253
Vastaukset
- sdrtfyuiopå
Kyllä kulut voi vähentää, mutta jos kuitenkin sijoittelet yhtiön varoja niin eihän se toiminta silloin ole keskeytynyt. Sijoitukset tuottaa joko tuloa tai tappiota.
Se että keskeytät varsinaisen toimintasi ja poistut vaikkapa alv rekisteristä ei vielä tarkoita sitä että toiminta muuten olisi keskeytynyt. Kirjanpito on hoidettava ja veroilmoitus jätettävä vuosittain.
Jos itse olisin pistämässä firmaa ns. pöytälaatikkoon niin itse ainakin toiminnan lopettamisen lisäksi ajaisin taseen myös alas myymällä kaiken mita taseessa on. Tilillä olevat rahat sitten osinkona ja palkkana ulos. Silloin firma on vaivaton kun ei tarvitse tehdä muuta kuin tyhjä veroilmoitus kerran vuodessa. - Eroon helposti
Tyhjennä rahat taskuun ja pistä saattoon !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398