Käytän vanhoja Sera Quick test -tikkuja mutta uskon niiden olevan ihan hyviä.
Vesi seissyt ilman Aqutania pitkään, ja nyt piti laittaa kalat, ja ajattelin vielä kerran kokeilla testitikulla onko kaikki ok. En ole nykyisellä paikkakunnalla koskaan käyttänyt vettä, mutta epäilemättä se on ainakin melko klooripitoista.
Joka tapauksessa pH oli ekan tikun aikana 6.8-7.2 lukemissa, ja nitraattia oli ihan vähän. Sitten heitin mittaamatta pienet loraukset Nitriveciä ja Aqutania sekaan kun ovat ainoat aineet joita minulla on. Tein jonkin ajan päästä testin uudelleen ja yllättäen lukemat olivat ihan erilaiset, nyt pH-arvo oli huolestuttavan tummalla vertailutaulukossa eli 7.6.... ei ole kovin herkkiä kaloja, mutta onko silti kotikonsteja miten saisin lukemat alas? Ei ole pH-plus tai -miinus aineita käytettävissä enkä muutenkaan välittäisi kalliista aineista ollenkaan.
GH-arvo myös
Veden laatu, apua!
vierailija4
2
196
Vastaukset
- aqua123
Noiden aineiden ei pitäisi vaikuttaa vesiarvoihin... Jos asut pk-seudulla niin voit viedä veden testaukseen akvaariokeskukseen. Testitikut on epätarkkoja varsinkin jos ne on vanhoja.
- aqua123
Niin ja turpeella voi laskea pH:ta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645