Näin luki päivän Delfi-uutitissa. Alla linkki uutiseen:
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/tallink-saadab-silja-europa-austraaliasse-vahendab-tootajaid.d?id=69392495
Laiva siirtyy elokuussa ja on vähintään 14 kuukautta poissa. Jos sopimus jatketaan niin jopa 48 kuukautta.
Baltic Queen siirtyy Tallinna-Helsinki linjalle ja Romantika Tallinna-Tukholma linjalle.
TallinkSilja Europa siirtyy Austraaliaan.
75
1802
Vastaukset
- Ex.silja asiakas
Erittäin harmillista mutta totta.. Muistan hyvin kun Silja Europa oli uusi eli vuonna 1993, oli niin hohdokas ja hieno laiva kaikilta osin ja erittäin hieno ja ammattitaitoinen henkilökunta.. Monet matkat tuon kanssa on tehty vuodesta 1993 eteenpäin, kaikki reitit ja kaikki vuodenajat. Jää haikea mieli kun tuo "jumbolaiva" jonka tallink pilasi lähtee muille maille. Kai se on myönnettävä että aika on jättänyt jälkensä tähän laivaan ja eikä ole niin hohdokas kuin oli ennen.. Kiitos taas kerran Tallink kun teitte tämmösiä päätöksiä Sa****a!!!! Olisitte vieny isabellen mielummin sinne ei europaa. Europa kuulluu tänne itämerelle! Olen todella,todella pettynyt teihin Tallink!
Olisihan Europaa voitu myös kunnostaa tasaiseen tahtiin, kuten tehty vanhemmalle Serenadellekin...
Serenadehan on aika hieno laiva vielä nykyjäänkin, jopa Gracea hohdokkaampi, tosin muuta asia siinä on pielessä... Laivalla on vieläkin C-hyttejä ja kaikissa hyteissä ei ole telkkaria...
Saas nähdä mitä Tallink on ajatellut tehdä Isabellelle, tuskin se pitkää aikaa tuota linjaa ajaa enää yksin... Tiedä vaikka laittaisi sen tekemään Tukholmasta 22h risteilyitä päivälähdöllä... Tuskin, mutta vaihtoehto tuokin- nekoneet
kimlaa kirjoitti:
Olisihan Europaa voitu myös kunnostaa tasaiseen tahtiin, kuten tehty vanhemmalle Serenadellekin...
Serenadehan on aika hieno laiva vielä nykyjäänkin, jopa Gracea hohdokkaampi, tosin muuta asia siinä on pielessä... Laivalla on vieläkin C-hyttejä ja kaikissa hyteissä ei ole telkkaria...
Saas nähdä mitä Tallink on ajatellut tehdä Isabellelle, tuskin se pitkää aikaa tuota linjaa ajaa enää yksin... Tiedä vaikka laittaisi sen tekemään Tukholmasta 22h risteilyitä päivälähdöllä... Tuskin, mutta vaihtoehto tuokinEipä tuo ideasi olisi tehnyt alusta sen taloudellisemmaksi käyttökuluiltaan reitillään, taloudellinen näkökulmahan tuossa vaikutti ja koneetkin melkein loppuun ajettuna, rikkidirektiivin vaikutukset vuoden 2015 alusta alkaen,
Baltic queen on huomattavasti taloudellisempi monessakin suhteessa .
Isabellen kohtalo tullee olemaan Silja festivalin, Regina balticin sekä nyt Silja europan vanavedessä majoituskäyttö, Taisivat tallinkilla kuvitella isabellen suhteen jotain pieleen, eihän affenanmaalaiset sitä olisi myyneet sesongin alta pois vuosi takaisin nekoneet kirjoitti:
Eipä tuo ideasi olisi tehnyt alusta sen taloudellisemmaksi käyttökuluiltaan reitillään, taloudellinen näkökulmahan tuossa vaikutti ja koneetkin melkein loppuun ajettuna, rikkidirektiivin vaikutukset vuoden 2015 alusta alkaen,
Baltic queen on huomattavasti taloudellisempi monessakin suhteessa .
Isabellen kohtalo tullee olemaan Silja festivalin, Regina balticin sekä nyt Silja europan vanavedessä majoituskäyttö, Taisivat tallinkilla kuvitella isabellen suhteen jotain pieleen, eihän affenanmaalaiset sitä olisi myyneet sesongin alta pois vuosi takaisinNo onhan serenade ja symphony vanhempia kuin eurooppa, mutta niistä pidetty huolta...
En osaa oikein sanoa mitä isabellelle on ajateltu, kun ei ole maalattu, ja muutenkin "hutiloimalla" tehty Tallinkin laivaksi, esim. peleastusveneissä on vain tarra "E RIGA" vikinglinen tekstien päällä
No aika näyttää- ne koneet
kimlaa kirjoitti:
No onhan serenade ja symphony vanhempia kuin eurooppa, mutta niistä pidetty huolta...
En osaa oikein sanoa mitä isabellelle on ajateltu, kun ei ole maalattu, ja muutenkin "hutiloimalla" tehty Tallinkin laivaksi, esim. peleastusveneissä on vain tarra "E RIGA" vikinglinen tekstien päällä
No aika näyttääjeps, silja europassa on vain eri valmistajan koneet kuin suomessa valmistuneiden seren ja symphonyllä, on sitten pidetty huolta tai ei.
ottaisit asioista selvää eneen unelmointejasi.
Miksi muutoin poistelet kirjoittajien kommentteja ilman hyvää syytä?
olet poistanut ilman syytä useita kommentteja.
mikä on selityksesi "nastaan joissakin aloituksissa, tuota "nastaahan käytetään yleensä tiedotteisiin palstan keskustelijoille,
kauanko olet ajatellut pestisi tuolla nykytyylilläsi ja nykysäännöilläsi jatkuvan ,
olet päässyt "vallan kahvaan" mutta mutta kauanko se kestää, sen päätät itse miten toimit jatkossa, itse voit vaikuttaa pestisi jatkumiseen ne koneet kirjoitti:
jeps, silja europassa on vain eri valmistajan koneet kuin suomessa valmistuneiden seren ja symphonyllä, on sitten pidetty huolta tai ei.
ottaisit asioista selvää eneen unelmointejasi.
Miksi muutoin poistelet kirjoittajien kommentteja ilman hyvää syytä?
olet poistanut ilman syytä useita kommentteja.
mikä on selityksesi "nastaan joissakin aloituksissa, tuota "nastaahan käytetään yleensä tiedotteisiin palstan keskustelijoille,
kauanko olet ajatellut pestisi tuolla nykytyylilläsi ja nykysäännöilläsi jatkuvan ,
olet päässyt "vallan kahvaan" mutta mutta kauanko se kestää, sen päätät itse miten toimit jatkossa, itse voit vaikuttaa pestisi jatkumiseenKerro asiallinen viesti mikä on poistettu tästä, niin katsotaan tilanne
Yhden viestin ole poistanut tästä ketjusta, se oli nimimerkin "niinqu ihquu
22.7.2014 09:46" kirjoittama viesti- Bastioni2
Kiitos Silja Europa! Monella hienolla jouluristeilyllä Riikassa olen ollut !
- Hyvä hesaa!!!!!!!
Pitäisikö paikkansa...
Menisikö nyt siis oikein...
Hesalaiset saa Tallinnan linjalle:
Uuden laivan, Romantikan
He saa vielä uudemman laivan, Galaxyn
He saa kaikista uusimman aluksen, Baltic Princesin
He saa varustamon lähes vanhimman laivan, Europan... Laivayhtiö ja matkustaja hehkuttaa minkä jaksaa
He saa varustamon uusimman laivan, ja matkustajat on naama väärinpäin...
Olisi voitu laittaa Isabelle Tallinna-Helsinki laivaksi... Se olisi varmana ollut Hesalaisille paras ratkaisu ikinä- näin iltiksessä
Baltic Queen tulee helsinki Tallinna linjalle.
- Pääreitti
Tuo Tallinna Helsinki reitti on tallink konsernin laivoille se pääreitti, siksi pitävät siellä mieluusti uusimman kalustonsa.
lisäksi Silja europan tilalle tuleva Baltic queen on huomattavasti taloudellisempi liikennöidä.
jutussa ei siis ole mitään ihmettelemistä
jos sitä vain ajattelee järjellä eikä tunteella - Toivotaan näin
Pääreitti kirjoitti:
Tuo Tallinna Helsinki reitti on tallink konsernin laivoille se pääreitti, siksi pitävät siellä mieluusti uusimman kalustonsa.
lisäksi Silja europan tilalle tuleva Baltic queen on huomattavasti taloudellisempi liikennöidä.
jutussa ei siis ole mitään ihmettelemistä
jos sitä vain ajattelee järjellä eikä tunteellaEikös se aika omituinen ratkaisu ole että
Uusi laiva
Uudempi laiva
Uusin laiva
Vanha lousku (hesalaiset ja laivayhtiö hurraa)
Vielä uudempi laiva (matkaajat eri mielipiteitä)
Voi olla että Tukholma-Riika loppuu siis kokonaan lähiaikoina...
Toivotaan että tällöin ei Turkulaisille tehdä samaa temppua kuin Hesalaisille, eli anneta "maistiaista" uudesta laivasta, ja sen jälkeen vanha lousku eli Isabelle tilalle....
- åke
Tätä on odotettu. Surkeassa kunnossa oleva laiva vaihtuu paljon uudempaan, varsinkin hytit ovat europassa surkeassa kunnossa.
Hienoa Tallink. - Uutishuone raportoi.
Laivat vaihtuvat koska tulee rikkidirektiivi voimaan. TallinkSilja Europa vanhempi ja täten varmaan maksaa enemmän saada siihen rikkipuhistuslaitteisto, joten siksi lähetetään Austraaliaan missä sitä rikkidirektiiviä ei ole.
Baltic Queen rakennettu 2009 ja täten siihen saa halvemmalla asennettu puhdistuslaitteet.- raitista ilmaa...
Aluksen nimi on Silja Europa, yhtiön nimi TallinkSilja.
"Baltic Queen rakennettu 2009 ja täten siihen saa halvemmalla asennettu puhdistuslaitteet."
Höpö, höpö, höpö. - ei niinku mutku oo
raitista ilmaa... kirjoitti:
Aluksen nimi on Silja Europa, yhtiön nimi TallinkSilja.
"Baltic Queen rakennettu 2009 ja täten siihen saa halvemmalla asennettu puhdistuslaitteet."
Höpö, höpö, höpö.niinkumutku niinku se nimi mutku niinku on silja niinku tallink niinku mutku eurooppa niinku
- 2+5
ei niinku mutku oo kirjoitti:
niinkumutku niinku se nimi mutku niinku on silja niinku tallink niinku mutku eurooppa niinku
Silja Europa on laivan nimi, ei tarvita mutkuja.
- Ex.Silja Asiakas
Onhan se myönnettävä että vanha on vanha ei sille mitään mahda,
olisivat pitäneet parempaa huolta Europasta niin ei olisi niin paljon murheita..
Baltic Queen on uudempi ja varmaan paljon taloudelisempi mutta siitä puuttuu kaikki se karisma,käytännölisyys ym. ym. Verrattuna Europaan. Vaikka puhuttaan Europasta niin on pakko kummiskin mainita että Serenaden ja Symphonyn suunnitellussa KUUNNELTIIN matkustajien toivomuksia. Siksi ne on niin onnistuneita laivoja. Siinä on se salaisuus.
Toisin kuin tallinkin sardiinipurkki sarjalla, palkattiin joku paikallinen nuija piirtämään ja suunnitelemaan ne laivat ja lopputulos= Tyytymättömät asiakkaat no tuohan oli vähän sarkastista mutta totta. - Väärä viittaus
Miksi kertoa eestiläistä juttua, kun Tallink on antanut oman lehdistötiedotteenkin (http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/21.7.2014-tallink-konserni-vuokraa-silja-europan-australiaan) ja juttua on myös Tallinkin facebook-sivulla (https://www.facebook.com/tallinksuomi).
- Uutishuone raportoi.
No katsos kun minulla on rutiinina lukea päivittäin Viron uutisia. Siksi viittaus Delfiin joka on yksi lukemistani sajteista.
Minun rutiineihin ei kuulu varustamojen lehdistötiedoitteita lukea enkä ole facebookissa.
No Europa on yleisiltä tiloiltaan tosiaan 100 kertaa onnistuneempi kuin Baltic Queen...
Mutta laivallahan eniten aikaa vietetään baareissa ja hyteissä, ja nehän on tuossa laivassa onnistuneempia.
Löytyy se iso 2 kerroksinen yökerho, pienempi "Amorella" kokoluokan yökerho, Erillinen disco, ja pubeja muutamia. Hytit nykyaikaisia, kaikissa taulutelevisio ja C-hyttejä ei ole lainkaan.
Mahdetaankohan Baltic Queenillakin laivan peräosan kansien 8 ja 9 A ja B hytit nimetä halvemmiksi E-hyteiksi ns. sikaosastoksi?
No Europan yleisissä tiloissa parempaa oli lähinnä allasosasto ja isompi ulkokansi- Viva isabelle
Eikös muuten Festival ole myös vuokrattuna hotellilaivaksi johonkin?
Sinällän ihan OK että saadaan Europa pois... Nyt taitaa varustamon ainut "murhe" olla enää tuo Isabelle... Tietenkin se voisi korvata SeaWindin, mutta se ei ole oikein sopiva rahtilaivaksi, koska on enemmänkin "risteilyalus"
Tietenkin Isabelle voisi aloittaa jonkun ihan uuden reitin, tyyliin Turku-Kappeskär ilman Ahvenanmaan pysähdystä, ja ottaisi kyytiin niin risteilymatkaajat kuin rahdinkin- ValkoLaivat
Niinpä Saadaan Eurooppa pois liikenteestä,kun pidetään se 4 vuotta oloissa joihin se ei ole tarkoitettu. Saadaan säästöä kun ei tarvitse muuttaa sisätiloja(myymälän uusiminen ym) kun annetaan kenkää kaikille 50 miehistönjäsenille,joista valta osa on naisia(keittiö/ravintola/myymälä/tarjoilu/siivous)
Tallink-Silja saa vuokrarahat tältä kanadalaisfirmalta ja sitten vielä vähän lisää kun myydään se romuksi.
- Isabelle fan forever
MITÄS TE TÄÄLLÄ HAUKUTTE ISABELLEÄ???
Se on mun entinen työpaikka ja oli paras laiva ikinä!
Harmi vaan, että viikkari myi sen pois ilmoittamatta edes henkilökunnalle, se oli meille shokki!
Parempaa laivaa ei ole, miehistö piti siitä tpdella hyvää huolta kaikin puolin ja matkustajat tykkäs ja paras artisti ja bändikattaus koko itämerellä!
Tule takaisin turku.tukholma linjalle Isabelle, mie ainakin kaipaan entistä kotiani...Näkisin laivan lähinnä esim. Turku-Kappeskär "päivälaivana" ilman maariahaminan käyntiä... Lähtö voisi olla esim 17:00... silloin kyydissä olisi vain risteilymatkaajia Turusta ja rahtia
- Tyhmyyden huippu
kimlaa kirjoitti:
Näkisin laivan lähinnä esim. Turku-Kappeskär "päivälaivana" ilman maariahaminan käyntiä... Lähtö voisi olla esim 17:00... silloin kyydissä olisi vain risteilymatkaajia Turusta ja rahtia
Tyhmimpiä ajatuksia, mitä voi keksiä!
Jos ei tax-freetön kannattanut Merenkurkussa, ei varmasti kannattaisi tuollakaan.
Hyvä että et ole töissä lähelläkään varustamotoimintaa. Tyhmyyden huippu kirjoitti:
Tyhmimpiä ajatuksia, mitä voi keksiä!
Jos ei tax-freetön kannattanut Merenkurkussa, ei varmasti kannattaisi tuollakaan.
Hyvä että et ole töissä lähelläkään varustamotoimintaa.Oikeastaan olen töissä aika lähellä varustamoa, Silja Linen terminaalista matkaa mun työpaikalla pari sataa metriä :)
No vitsailu sikseen... Onhan Hesalaisillakin oma päivällä lähtevä 22h risteilylaiva, samaten Tukholmalaisilla niitä on 2, joten miksei Turkulaisillakin...
Tosin laivalla ei nähtäisi ruotsalaisia risteilymatkustajia juuri lainkaan, korkeintaan Ruotsalaisia reittimatkaajia, johtuen epäinhimillisestä ajasta kappeskäärissä, jossa voitaisi olla vain 1-2h- Voi tuota tyhmyyttä!
kimlaa kirjoitti:
Oikeastaan olen töissä aika lähellä varustamoa, Silja Linen terminaalista matkaa mun työpaikalla pari sataa metriä :)
No vitsailu sikseen... Onhan Hesalaisillakin oma päivällä lähtevä 22h risteilylaiva, samaten Tukholmalaisilla niitä on 2, joten miksei Turkulaisillakin...
Tosin laivalla ei nähtäisi ruotsalaisia risteilymatkustajia juuri lainkaan, korkeintaan Ruotsalaisia reittimatkaajia, johtuen epäinhimillisestä ajasta kappeskäärissä, jossa voitaisi olla vain 1-2hJoo, ehdottele nyt vielä laivareittiä Helsinki - Oulu tai Turku - Tallinna.
- Siinä kaikki
kimlaa kirjoitti:
Oikeastaan olen töissä aika lähellä varustamoa, Silja Linen terminaalista matkaa mun työpaikalla pari sataa metriä :)
No vitsailu sikseen... Onhan Hesalaisillakin oma päivällä lähtevä 22h risteilylaiva, samaten Tukholmalaisilla niitä on 2, joten miksei Turkulaisillakin...
Tosin laivalla ei nähtäisi ruotsalaisia risteilymatkustajia juuri lainkaan, korkeintaan Ruotsalaisia reittimatkaajia, johtuen epäinhimillisestä ajasta kappeskäärissä, jossa voitaisi olla vain 1-2hEnin, mitä laivoista tiedät, on että kapteeni liikuttelee sitä salaperäisesti.
Voi tuota tyhmyyttä! kirjoitti:
Joo, ehdottele nyt vielä laivareittiä Helsinki - Oulu tai Turku - Tallinna.
Eikös laivareitin perusideana ole se, että se on nopeampi laivalla kuin autolla??
Helsinki oulu on nopeampi autolla kuin laivalla.
Mutta taas esim. Turku-Tukholma on nopeampi laivalla, kuin että ajaisi autolla pohjoisen kautta- Voi Luoja!
kimlaa kirjoitti:
Oikeastaan olen töissä aika lähellä varustamoa, Silja Linen terminaalista matkaa mun työpaikalla pari sataa metriä :)
No vitsailu sikseen... Onhan Hesalaisillakin oma päivällä lähtevä 22h risteilylaiva, samaten Tukholmalaisilla niitä on 2, joten miksei Turkulaisillakin...
Tosin laivalla ei nähtäisi ruotsalaisia risteilymatkustajia juuri lainkaan, korkeintaan Ruotsalaisia reittimatkaajia, johtuen epäinhimillisestä ajasta kappeskäärissä, jossa voitaisi olla vain 1-2hHieno kokemus: työpaikka lähellä laivaterminaalia. Kai olet kirjannut tuon ansioluetteloosi.
"Tosin laivalla ei nähtäisi ruotsalaisia risteilymatkustajia juuri lainkaan, korkeintaan Ruotsalaisia reittimatkaajia, johtuen epäinhimillisestä ajasta kappeskäärissä, jossa voitaisi olla vain 1-2h"
Hieno oivallus! Siksi Tukholma-Turku -risteilyt eivät siis ole suosiossa. Koska Ahvenanmaan pysähdykset ovat niin lyhyitä. Älä vaan nyrjäytä aivojasi. - Ei niin ei!
kimlaa kirjoitti:
Eikös laivareitin perusideana ole se, että se on nopeampi laivalla kuin autolla??
Helsinki oulu on nopeampi autolla kuin laivalla.
Mutta taas esim. Turku-Tukholma on nopeampi laivalla, kuin että ajaisi autolla pohjoisen kauttaJos sinulla olisi pätkääkään business-ajattelua, olisit ehdotellut, että Silja Europalle myytäisiin matkalippuja välisatamiin sekä perille saakka.
Mutta kun ei niin ei! Voi Luoja! kirjoitti:
Hieno kokemus: työpaikka lähellä laivaterminaalia. Kai olet kirjannut tuon ansioluetteloosi.
"Tosin laivalla ei nähtäisi ruotsalaisia risteilymatkustajia juuri lainkaan, korkeintaan Ruotsalaisia reittimatkaajia, johtuen epäinhimillisestä ajasta kappeskäärissä, jossa voitaisi olla vain 1-2h"
Hieno oivallus! Siksi Tukholma-Turku -risteilyt eivät siis ole suosiossa. Koska Ahvenanmaan pysähdykset ovat niin lyhyitä. Älä vaan nyrjäytä aivojasi.Mitä vaihtoehtoja Tukholmalaisilla onkaan:
2 Laivaa Tukholma-Riika
4 Laivaa Tukholma-Helsinki
4 Laivaa Tukholma-Turku
2 Laivaa Tukholma-Tallinna
2 Laivaa Tukholma - Maariahamina
Jännää että suosituimpia Tukholmalaiasten keskuudessa on nuo vuorokauden risteilyt mihin on lähtö PÄIVÄLLÄ
Saattaisi Turustakin tuollainen toimia esim. Isabellella... Tosin Turkuliset on tottunut aamu- ja iltalaivoihinkimlaa kirjoitti:
Mitä vaihtoehtoja Tukholmalaisilla onkaan:
2 Laivaa Tukholma-Riika
4 Laivaa Tukholma-Helsinki
4 Laivaa Tukholma-Turku
2 Laivaa Tukholma-Tallinna
2 Laivaa Tukholma - Maariahamina
Jännää että suosituimpia Tukholmalaiasten keskuudessa on nuo vuorokauden risteilyt mihin on lähtö PÄIVÄLLÄ
Saattaisi Turustakin tuollainen toimia esim. Isabellella... Tosin Turkuliset on tottunut aamu- ja iltalaivoihinTuotahan pitäisi katsoa päivttäisinä lähtöinä mieluummin
1/2 Laivaa Riikaan
2 Laivaa Helsinkiin
4 Laivaa Turkuun
1 Laiva Tallinnaan
2 Laivaa Maarianhaminaan
1/4 laivaa Tallinnan/Pietariin/Helsinkiin
Romantika pois Riikan reitiltä.
Päivä ja päivä. Ei ainakaan itselle klo 18.00 ole iltaa, jolloin Viking Cinderella lähtee. Saas nähdä vain mistä seuraavaksi säästetään. Ei tuo Cinderellakaan liikenne kohta mikään kultakaivos ole kun rikkidirektiivi tulee, muilla Vikingeilla sentään autokansi on tehokkaammassa käytössä.PA_AP kirjoitti:
Tuotahan pitäisi katsoa päivttäisinä lähtöinä mieluummin
1/2 Laivaa Riikaan
2 Laivaa Helsinkiin
4 Laivaa Turkuun
1 Laiva Tallinnaan
2 Laivaa Maarianhaminaan
1/4 laivaa Tallinnan/Pietariin/Helsinkiin
Romantika pois Riikan reitiltä.
Päivä ja päivä. Ei ainakaan itselle klo 18.00 ole iltaa, jolloin Viking Cinderella lähtee. Saas nähdä vain mistä seuraavaksi säästetään. Ei tuo Cinderellakaan liikenne kohta mikään kultakaivos ole kun rikkidirektiivi tulee, muilla Vikingeilla sentään autokansi on tehokkaammassa käytössä.Reiteillä hesa-tukholma tukholma-riika ja tukholma-tallinna on tuo 48h kierto
Eli jos ensi viikon PE lähtee Serenade, seuraavana perjantaina lähtee Symphony jne jne...
Siksi noissa 48h laivoissa ei yhden laivan puuttuminen haittaa niin paljao kuin 24h laivoissa
Cinderellahan voisi käydä Turussa asti, ja ottaa aamuyöstä kyytiin rahdit ja reittimatkaajat... risteilymatkustajia tuskin tommonen aika houkuttaisi
Toisella laivafoorumilla pohditaan että Amorella ja Cinderella korvattaisi yhdellä kunnon aluksella... Mutta aluksen tulisi olla oikeasit upea, ei siis mikään Gracen kaltainen- Vai mitä?
kimlaa kirjoitti:
Reiteillä hesa-tukholma tukholma-riika ja tukholma-tallinna on tuo 48h kierto
Eli jos ensi viikon PE lähtee Serenade, seuraavana perjantaina lähtee Symphony jne jne...
Siksi noissa 48h laivoissa ei yhden laivan puuttuminen haittaa niin paljao kuin 24h laivoissa
Cinderellahan voisi käydä Turussa asti, ja ottaa aamuyöstä kyytiin rahdit ja reittimatkaajat... risteilymatkustajia tuskin tommonen aika houkuttaisi
Toisella laivafoorumilla pohditaan että Amorella ja Cinderella korvattaisi yhdellä kunnon aluksella... Mutta aluksen tulisi olla oikeasit upea, ei siis mikään Gracen kaltainenJuuri tätähän aloituksessa kysyttiin
Vai mitä? kirjoitti:
Juuri tätähän aloituksessa kysyttiin
Noin aktiivinen kirjoittaja, etkä osaa katsoa mihin mikäkin vastaus liittyy...
Vinkiksi, täällä voi vastata myös muihin kuin itse aloitukseen, ja tiedät sen hyvin.. pakko vaan jotain "nälvittävää" sunkin keksiä kun harmittaa kun mekastaminen palstalla loppui... Nojaa, elämä on
- just sileen kivaa on
no on se just siilleen kivaa et niinku noil on noit vaihtoehtoi
Totta, uusia laivoja ei ole tulossa, joten pitää sumplia vanhojen kanssa... Harrastihan Vikinglinekin tätä aikoinaan...
Olis kyllä kiva saada Isabelle tekemään edes 1 reissu Turusta, vaikka mitään vakituista linjaa sille ei annettaisikaan
- ValkoLaivat
Mistä tämä kanadalainen Bridgeman`s Servise yhtiö oikein keksi alkaa kysyä laivaa Euroopasta asti asuntolaksi? Miten he päätyivät juuri Silja Eurooppaan? Tuntuu koko juttu vähän ihmeelliseltä,ymmärrän että majoituslaivaksi,mutta Australiaan saakka? Eikö olisi lähempää löytynyt? Vuokrausaika on 14kk mutta saattaa viipyä Australiassa jopa 4vuotta! Eli kyllä on lopun alkua , ei se tule enää takaisin. Ja jos tulee niin missä kunnossa kaikenkaikkiaan? Alus on tarkoitettu Pohjoisen oloihin, ei kuumaan ja kosteaan. Tulee takaisin 2018 siinä kunnossa että hilataan suoraan Genovaan ja tekee seuraa Costa Concordialle.
- ex.silja asiakas
Aivan, kyseinen yritys on jo vuokrannut 2 laivaa tallinkilta ja nyt on jo kolmas menossa, eli seuraavaksi vuoroon tulee Silja Europa, jotenkin haiskahtaa siltä että europa ei enää tule palamaan suomeen, ja Tallink tietää jotain mitä muut ei tiedä. Okei laivastahan löytyy yhteensä 1152 hyttiä ja maksimimäärä ihmisiä on 3123, onkohan oikeasti noin paljon duunareita jotka tarvivat katon pään päälle? Sitä ei tiedetä.
Europan koneet ovat niin loppuunajettut että tulee olemaan laivan kovin matka ikinä, jos se edes kestää sinne asti, ja jos laiva löytää itsensä takaisin niin sisusta on varmaan finnjetin lailla homeessa (troopinen ilmasto) ja koneet fiinito. Tai jos tallink säästää 4 vuotta rahaa siihen että saa korjattua ja uudistettua laivan, sekin yksi mahdolisuus.
En tiedä mikä siinä on verrattuna muihin laivoihin kun kokoajan on "kustannukset" katossa verrattuna muihin laivoihin, vieköhän niin paljon löpöä että pitää paikata lisälainoilla? Romutukseen laiva on liian "uusi" valmistusvuosi kun on 1993, uudempi kun sere ja symphony (1990-1991) romuraudan hinta pohjalukemissa. Eli ei kannata, ja Meyer Werft suutuisi pahemman kerran, koska kyseinen laiva oli Meyer Werftille "erityinen" laiva kuten heidän kirjassa lukee.
Mutta kylmä fakta on se että sama yritys vuokraa 3 laivan tallinkilta, viimeinen mahdollinen matka tehdä Silja Europalla on 6.8.2014, tämän jälkeen laiva "häviää" itämereltä ja ei tule takaisin. Nyyhh... :(( - MTV3 jatkuu
Tod. näköisyys sille, jatkuuko soppari kun alus on ollut palveluksessa "Down Under": tämä tod. näk. = kai jokseenkin helpompi arvattava veikkauskohde.
Miten sitten sen jälk. mene ja tiedä?. Siten ois kans uskomukseni, että ensin menee "Down Under" rannikolle, palvelee määräajan ja sitten sopimusta jatketaan.
- ValkoLaivat
Mitkä muut Tallinkn laivat on vuokrattu Brigdemanille? Eurooppa on aivan liian hieno laiva asuntola käyttöön. Eikö sitä Costa Concordiaa olisi voinu viedä romuttamon sijasta telakalle ja vähän oikoa pahimpia lommoja; siivota ja kunnostaa sisältä. Kyllä se olisi välttänyt asuntolakäytössä ihan hyvin. Kaikista älyttömintä on kun Tallink mainostaa vielä Silja Eurooppa risteylyjä kuin mitään vuokrausta ei tapahtuisikaan. Niinpä, ei Euroopan ilmasto oloihin tarkoitettu laiva kestä mitään tropiikkia. Kun Eurooppa tulee takaisin,huomataan että se huonossa kunnossa,ei kun myyntiin vaan (tai Genovaan Concordian viereen)
Tavalla tai toisella se tulee häviämään Itämereltä. Tai sitten 2018 Helsingin satamaan lipuu tutun oloinen alus. Tallinkin värit ja logot on lähtenyt kyljistä,nimi on toinen. autokannelta lipuu ulos limisiineja. Porukat ottaa aurinkoa yläkansilla. Laivassa on jotain perin tuttua,mutta sehän vanha rakas Silja Eurooppa. MTV 3 uutisoi maailman suurimman yksityis aluksen saapumisesta Helsinkiin.- ex.silja asiakas
Bridgemannille on vuokrattu nyt Silja Europan lisäksi Regina Baltica, Silja Festival.
Joo aivan liian hieno asuntolakäyttöön, voi europa parka kun eivät sinua korjanneet tai pitäneet huolta, niin käy näin. :(. Epäilen että concordian korjaukset olisivat olleet monia miljoonia € että ei olisi kannattanut korjata.
Joo huomasin itsekin että europan risteilyitä myydään kun laiva olisi kokoajan liikenteessä, tosin jokaisen mainoksen kohdalla on että "Baltic Queen korvaa Europan 7.8 ja n.e)" Voi olla että ilmastointi europassa voi olla se avain että laiva säilyy käyttökuntoisena koska ei pääsee muodostumaan samalla tavalla kosteutta sisätiloihin, ja homehtumaan.
Kuten TallinkToimitusjohtaja sanoi yhdesssä TS haastatelussa "Serenadella,Symphonylla ovat yli 20 vuotta vanhoja ja pitäisi uudistaa, Europa on uudempi eikä tarvitse muuta kuin perushuollot, mutta europa uudistetaan 5-8 vuoden kuluttua jolloin saadaan 10-15 vuotta lisää käyttöikää laivalle" (2012)
Eli ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, mutta pahoin pelkään että laiva ei löydä enää kotiin itämerelle..
Aivan jos vain olisi ylimääräiset 6 miljoona euroa niin mielellään ostaisin europan, ja löytäisin jostain sijoittajia niin kunnostetaan ja takaisin liikenteeseen, kukapa nyt ei haluaisi laivaa joka ottaa yli 3000 matkustajaa halvalla?
Joo Silja Europa on niin "oman" näköisensä että tunnistaa heti mikä laiva sieltä tulee sitten takaisin väsyneen oloisena vuonna 2018., keula atlantin jäljiltä, ruosteessa,koneet vuotavat öljyä, 1 pääkone rikki, ja n.e. Mutta laiva on saapunut takaisin kotimaahansa :) voisi olla iloinen tapahtuma jos näin tapahtuu.. ex.silja asiakas kirjoitti:
Bridgemannille on vuokrattu nyt Silja Europan lisäksi Regina Baltica, Silja Festival.
Joo aivan liian hieno asuntolakäyttöön, voi europa parka kun eivät sinua korjanneet tai pitäneet huolta, niin käy näin. :(. Epäilen että concordian korjaukset olisivat olleet monia miljoonia € että ei olisi kannattanut korjata.
Joo huomasin itsekin että europan risteilyitä myydään kun laiva olisi kokoajan liikenteessä, tosin jokaisen mainoksen kohdalla on että "Baltic Queen korvaa Europan 7.8 ja n.e)" Voi olla että ilmastointi europassa voi olla se avain että laiva säilyy käyttökuntoisena koska ei pääsee muodostumaan samalla tavalla kosteutta sisätiloihin, ja homehtumaan.
Kuten TallinkToimitusjohtaja sanoi yhdesssä TS haastatelussa "Serenadella,Symphonylla ovat yli 20 vuotta vanhoja ja pitäisi uudistaa, Europa on uudempi eikä tarvitse muuta kuin perushuollot, mutta europa uudistetaan 5-8 vuoden kuluttua jolloin saadaan 10-15 vuotta lisää käyttöikää laivalle" (2012)
Eli ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, mutta pahoin pelkään että laiva ei löydä enää kotiin itämerelle..
Aivan jos vain olisi ylimääräiset 6 miljoona euroa niin mielellään ostaisin europan, ja löytäisin jostain sijoittajia niin kunnostetaan ja takaisin liikenteeseen, kukapa nyt ei haluaisi laivaa joka ottaa yli 3000 matkustajaa halvalla?
Joo Silja Europa on niin "oman" näköisensä että tunnistaa heti mikä laiva sieltä tulee sitten takaisin väsyneen oloisena vuonna 2018., keula atlantin jäljiltä, ruosteessa,koneet vuotavat öljyä, 1 pääkone rikki, ja n.e. Mutta laiva on saapunut takaisin kotimaahansa :) voisi olla iloinen tapahtuma jos näin tapahtuu..Eurooppahan oli upea lähinnä yleisiltä tiloiltaan, eli käytäviltä ja auloilta... Oli sitä jotain "erilaista" kuten Serenadessa ja Symphonyssakin...
Kuitenkin vietät laivalla isoimman osan ajasta hyteissä ja ravintoloissa, ja ne on uudessa hienommat.
Tosin europalla parempaa oli kunnon allasosasto ja iso ulkokansi- Tosi on tämäkin
"Laivassa on jotain perin tuttua,mutta sehän vanha rakas Silja Eurooppa"
... ja joku on vielä väittänyt ettei viking linen toimesta olisi rakennettu "superhyviä" aluksia, Mutta tuskin tulee takaisin matkustuskäyttöön, Silja Festivalillakin hytit muutettu majoituskäytössä yhden hengan hyteiksi, todennäköisesti sama tulee käymään silja europalla, Slja europa on lisäksi koneistaan lähes loppuun ajettu, lisäksi se on kallis operoida nykyisellä kulurakenteella matkustajakäyttössä - Valkolaivat
ex.silja asiakas kirjoitti:
Bridgemannille on vuokrattu nyt Silja Europan lisäksi Regina Baltica, Silja Festival.
Joo aivan liian hieno asuntolakäyttöön, voi europa parka kun eivät sinua korjanneet tai pitäneet huolta, niin käy näin. :(. Epäilen että concordian korjaukset olisivat olleet monia miljoonia € että ei olisi kannattanut korjata.
Joo huomasin itsekin että europan risteilyitä myydään kun laiva olisi kokoajan liikenteessä, tosin jokaisen mainoksen kohdalla on että "Baltic Queen korvaa Europan 7.8 ja n.e)" Voi olla että ilmastointi europassa voi olla se avain että laiva säilyy käyttökuntoisena koska ei pääsee muodostumaan samalla tavalla kosteutta sisätiloihin, ja homehtumaan.
Kuten TallinkToimitusjohtaja sanoi yhdesssä TS haastatelussa "Serenadella,Symphonylla ovat yli 20 vuotta vanhoja ja pitäisi uudistaa, Europa on uudempi eikä tarvitse muuta kuin perushuollot, mutta europa uudistetaan 5-8 vuoden kuluttua jolloin saadaan 10-15 vuotta lisää käyttöikää laivalle" (2012)
Eli ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, mutta pahoin pelkään että laiva ei löydä enää kotiin itämerelle..
Aivan jos vain olisi ylimääräiset 6 miljoona euroa niin mielellään ostaisin europan, ja löytäisin jostain sijoittajia niin kunnostetaan ja takaisin liikenteeseen, kukapa nyt ei haluaisi laivaa joka ottaa yli 3000 matkustajaa halvalla?
Joo Silja Europa on niin "oman" näköisensä että tunnistaa heti mikä laiva sieltä tulee sitten takaisin väsyneen oloisena vuonna 2018., keula atlantin jäljiltä, ruosteessa,koneet vuotavat öljyä, 1 pääkone rikki, ja n.e. Mutta laiva on saapunut takaisin kotimaahansa :) voisi olla iloinen tapahtuma jos näin tapahtuu..elikkäs nämä suomalaisille vähän tuntemattomammat ja pienenmät laivat.
Tallink nettoaa kun heivaa Europalta kaikki vanhimmat työntekijät ja saa jotakin Euroopan romuttamisesta.
Mites vuokraaja vastuu? Eikö laiva pitäisi palauttaa siinä kunnossa kuin se vuokrattukin? Onko vuokraaja korvausvelvollinen jos laiva palautetaan huonossa kunnossa? Jos näin on siitäkin tulee vielä rahaa eli kolminkertainen voitto. Säästöt romutus korvaukset.
- 112233
En pitänyt silja Euroopasta oli tosi huono laiva.Tanssipaikat tosi surkeita hyvä että lähtee pois.Toivotaan ,että tämä uudempi laiva olisi vähän parempi tanssipaikkojen suhteen.
Tervemenoa eikä mun puolesta tartte takaisin tullakaan varsinkin, jos miehistö ei vaihdu! Kerran kävin ja oli niin paskaa asiakaspalvelua, että toiste en mene vaikka maksettais!
Baltic Queen on jopa kauniimpikin kuin Europa ja siellä on aina ollut asiallista palvelua.- jkaaa
Hyvä, asuntopaatiksi pariksivuodeksi ja sitten nauloiksi. Valitettavasti suunnittelu melkoisen surkea Europalla, isot useampikerroksiset ravintolat puuttuvat. Hytit pienet ja ahtaat, lukuunottamatta sviittejä, joissa tosin ei parveketta. Halpa ja onneton laiva.
Tuollakin reitillä seilasi huomattavsti tasokkaampi paatti 2003-2005 tienoilla, elikkäs Sally Albatross eli Silja Opera (Kuva valinta Costa Concondian vuoksi :) ):
http://svenska.yle.fi/arkivet/poiminnat/sally_albatross_pa_grund_i_mars_1994_102402.html
No, tuleepa vielä mentyä Europan tokavikalle lähdölle... - mp71
Siinä tuli vietettyä muutama vuosi töissä Europalla kun seilas Tku -Kappeli linjaa ja Tku --Stoc ! Oli ikimuistoisia päiviä siellä hyväs työporukassa !
- ex.silja asiakas
Se että laiva on yli 20 vuotta vanha niin se tekee aina joillekin ihmisille tepposet ja haukutaan maan tasalle, ihmettelen kovasti haukuitteko jo silloin kun Europa oli uusi ja siljalla meni hyvin? Olisi mukava tietää. Hatun nosto kummiskin myrstenin perheelle kun menivät yli investoimaan laivaan jota he eivät koskaan saaneet, vaan silja sai käytännössä uuden laivan "pilkkahintaan" tästä on jaariteltu vuositolkulla, kuinka onnekas silja oli ja liirum laarum lässyn lässyn. Asia oli kummiskin niin että Meyer Werft näki enemmän potentiialia Siljassa kuin viikarissa..
Mitä tulee uusiin laivoihin, ovat kertakaikkiaan mitäänsanomattoman näköisiä! Sama kuin vw golf ei herätä tunteita mihinkään suuntaan, vanhan tuotteen pystyy pelastamaan hyvällä asiakaspalvelulla (valitettavasti tallinkilla suuria vaikeuksia tässä osiossa, ja samat euroopan naamat lähtevät plastic queenille hommiin.)
Jos haluat tietää palvelun todelisuuden, katso "Tallink (Silja Europa) henkilökunta niin näet tuoreet kokemukset tallinkin asiakaspalvelusta.
Se että kerran on ollut jollain SAAT*** plastic queenillä ei automaatisesti tarkoita sitä että a.palvelu huippuluokaa ei ********** mikä ***** mänt**. Sitten kun olet vähintään 10 vuotta ollut samalla laivalla 4 kertaa vuodessa (vähintään) niin tule mielellään kertomaan kokemuksiasi, itse olen europalla seilannut vuodesta 1993 tähän päivään saakka, ja tallinkin astuttua kuvioihin voin rehelisesti sanoa että kaikki meni päin VITT** . Näin ne on ajat muuttuvat ja joudun hyväksymään tosiasian että Meyer werftin ylpeys ei tule takaisin :( - Tervemenoa purkki
Aika perverssiä itkeä jonkin kelluvan peltipurkin perään. Joka vielä yleensä lilluu monituhatpäinen juoppolauma uumenissaan. Mistähän lempinimi "porauslautta" on peräisin?
Muistakaahan katsella salkkareita niin saatte elämään sisältöä.
P.S. Australiasta on kätevästi lyhyempi matka Alangin romurannalle, kuin Itämereltä...- Valkolaivat
No kuka "itkee"minkäkin asian perään,mitä sillä vaivaat päätäsi? Ja kyllä Salkkarit alkaa kohta,tiedoksi vaan sinullekkin. Aivan, on erittäin kätevää "vuokrata"Eurooppa Australiaan. Trooppinen ilmasto ja huono ylläpito tekee tehtävänsä. Nythän taitaa kyllä olla niin,ettei Intiassa enää romuteta laivoja vaan Eurooppa pitää hilata takaisin ja viedä esimerkiksi Genovaan. Sehän olisi ollut helkkarin kätevää viedä se paatti Austaraliasta Alangiin. Ja,kyllä olen aina vähän inhonnut laiva risteylyjä myös.
PS.Siitä puhe mistä puute.
SE EI TULE TAKAISIN, TERVEMENOA VAAN SINULLEKKIN BALTICK QUEENILLE! Olisikohan tuossa käynyt niin että "Aika kultaa muistot"
Kuten totesin Europa oli yleisiltä tiloilta monta kertaa hienompi kuin nämä "Galaxyt"
Mutta yökerhojen, hyttien yms. suhteen nämä uudet vetää pidemmän tikun...
Mutta kun taas Isabella vaihtui Graceen, niin yleiset tilat on vimpan päälle, samaten hytit, mutta laivan "viihdepuoli" on aika onneton... Ehkäpä sitä täydellistä laivaa ei saada ikinä tehtyä?- TapaItessNeekeri
Valkolaivat kirjoitti:
No kuka "itkee"minkäkin asian perään,mitä sillä vaivaat päätäsi? Ja kyllä Salkkarit alkaa kohta,tiedoksi vaan sinullekkin. Aivan, on erittäin kätevää "vuokrata"Eurooppa Australiaan. Trooppinen ilmasto ja huono ylläpito tekee tehtävänsä. Nythän taitaa kyllä olla niin,ettei Intiassa enää romuteta laivoja vaan Eurooppa pitää hilata takaisin ja viedä esimerkiksi Genovaan. Sehän olisi ollut helkkarin kätevää viedä se paatti Austaraliasta Alangiin. Ja,kyllä olen aina vähän inhonnut laiva risteylyjä myös.
PS.Siitä puhe mistä puute.
SE EI TULE TAKAISIN, TERVEMENOA VAAN SINULLEKKIN BALTICK QUEENILLE!Mitä vittua sä kehitysvammainen pelle sössötät??
Ai ei tule takaisin? Tuleehan, vähän uudistettuna toki
Ja toki et inhoa, himo on kova mutta sä pelle pelkäät tehdä reissun (: - SäKuoletNEks
Valkolaivat kirjoitti:
No kuka "itkee"minkäkin asian perään,mitä sillä vaivaat päätäsi? Ja kyllä Salkkarit alkaa kohta,tiedoksi vaan sinullekkin. Aivan, on erittäin kätevää "vuokrata"Eurooppa Australiaan. Trooppinen ilmasto ja huono ylläpito tekee tehtävänsä. Nythän taitaa kyllä olla niin,ettei Intiassa enää romuteta laivoja vaan Eurooppa pitää hilata takaisin ja viedä esimerkiksi Genovaan. Sehän olisi ollut helkkarin kätevää viedä se paatti Austaraliasta Alangiin. Ja,kyllä olen aina vähän inhonnut laiva risteylyjä myös.
PS.Siitä puhe mistä puute.
SE EI TULE TAKAISIN, TERVEMENOA VAAN SINULLEKKIN BALTICK QUEENILLE!Miten niin ei tule takaisin?
Matkavaruksessa seisoo:
Helsinki-Tallinna, yöpyminen laivalla., M/S Silja Europa(Liikennöivä yhtiö TALLINK SILJA OY) 28.03.2016 (Maanantai) Lähtö 18:30 Helsinki/Länsisatama - 29.03.2016 (Tiistai) Saapuminen 08:00 Tallinna/D-terminaali
Hytit B2-luokanhytti2hengelle1 Aikuinen2
Matkustajia yhteensä: 2 Yhteensä aikuisia: 2
Ajoneuvot Henkilöauto(1.9x5.0) HHC-844
Hmm... Mikäköhän laiva siellä sitten odottaa jos kerran Europa ei palaa takaisin? - Ajattelija-tiesi
SäKuoletNEks kirjoitti:
Miten niin ei tule takaisin?
Matkavaruksessa seisoo:
Helsinki-Tallinna, yöpyminen laivalla., M/S Silja Europa(Liikennöivä yhtiö TALLINK SILJA OY) 28.03.2016 (Maanantai) Lähtö 18:30 Helsinki/Länsisatama - 29.03.2016 (Tiistai) Saapuminen 08:00 Tallinna/D-terminaali
Hytit B2-luokanhytti2hengelle1 Aikuinen2
Matkustajia yhteensä: 2 Yhteensä aikuisia: 2
Ajoneuvot Henkilöauto(1.9x5.0) HHC-844
Hmm... Mikäköhän laiva siellä sitten odottaa jos kerran Europa ei palaa takaisin?Luepas Huovisen Havukka-ahon ajattelija. Siellä on määriteltynä viisauden lajit, joita on neljä. Paitsi se neljäs, joka on jälkiviisautta ja joka ei eole edes viisautta.
No, saitpa esitellä suuren tietämyksesi.
- Tervemenoa
Vai ei Alangissa enää romuteta laivoja...
http://indianexpress.com/article/india/india-others/five-dead-six-injured-in-blast-at-alang-ship-breaking-yard-in-gujarat/
Jos keskittyisit vain niihin salkkareihin ja hampurilaisen järsimiseen.- ValkoLaivat
No,sori.Olen vaan kuullut ettei Intiassa enää romutettaisi laivoja huonojen työolojen vuoksi. Huom. Salkkarit on minulle yhdentekevä ja hampurilaisia ostan hyvin harvoin.
Hyvät muistot voi siirtää toiseen laivaan. Eli nyt Baltic Queeniin. Ei ne sisätilat nyt pahan näköset ole etteikö siellä viihtyisi. Viking Line heivas vanhan Rosellan Ahvenanmaan liikenteeseen ja Xpres tuli tilalle. Streeli,uusi laiva kuten Grace,jossa i ole sitä samaa tunnetta kuin oli Rosellassa legendaarisine tupakointi tiloineen.Jos ei siellä tutustunut ihmisiin,niin sitten ei missään. - joo-o-
ValkoLaivat kirjoitti:
No,sori.Olen vaan kuullut ettei Intiassa enää romutettaisi laivoja huonojen työolojen vuoksi. Huom. Salkkarit on minulle yhdentekevä ja hampurilaisia ostan hyvin harvoin.
Hyvät muistot voi siirtää toiseen laivaan. Eli nyt Baltic Queeniin. Ei ne sisätilat nyt pahan näköset ole etteikö siellä viihtyisi. Viking Line heivas vanhan Rosellan Ahvenanmaan liikenteeseen ja Xpres tuli tilalle. Streeli,uusi laiva kuten Grace,jossa i ole sitä samaa tunnetta kuin oli Rosellassa legendaarisine tupakointi tiloineen.Jos ei siellä tutustunut ihmisiin,niin sitten ei missään.Jos Silja Europa menee joskus nauloiksi, niin toivottavasti saadaan edes vastaavanlainen video:
http://youtu.be/9-HP9vCmvqY - Valkolaivat
joo-o- kirjoitti:
Jos Silja Europa menee joskus nauloiksi, niin toivottavasti saadaan edes vastaavanlainen video:
http://youtu.be/9-HP9vCmvqYKaikki uudet laivat Grace(Viking line) Baltick Queen ja Princes(Tallink Silja)
menee jonain päivänä Alangiin,kuten myös vanha Rosella.
Yksi laiva ehti olla liikenteessä lähes 100v. Juuri kun sata vuotta olisi tullut täyteen,niin laiva romutettiin.
- Europaparaskaikista
Europa oli kyl kultaisina Silja Line Turku-Tukholma aikoina aivan paras laiva. Sille ku meni käytyää useimmin porukoiden kaa viikkarin vaatimattomimmilla amorellalla ja isabellalla, suu loksahti auki jo siit hissi aulasta, hytin ikkunan koosta ja telkkarista hytissä. Muutenki aivan luksuslaiva, 13 kantta, 3013 matkustajapaikkaa, moulin rouge, näköalaikkunat, paras viihde, buffetti oli kai se perus kaikkien laivojen kaa
Oli jo järkytys ku Gracen takia laivat vaihto reittejään mut oon oppinu jo hyväksyyn ton BP:n omana iltalaivana turusta, se o sopivan moderni, kivat rappuaulat, viihde o iha ok ja ravintolaa ja baarii o kaikille, parempi spa:n hintalaatu suhde kuin gracel. Grace o vähä turhan uus ja siit puuttuu tietty ruotsinlaivamaisuus. vaikka onkin design ja näköalaikkunat. Si oli hienoa lukee täältä että SIlja Europan taso laski ku se meni tallinkin virolaisten työpaikaksi. Voi hesalaiset ja muut 22 h risteilyjen ystävät, oisittepa kokeneet Europan sen kulta aikoina nii ois haukkuminen vähemmäl. ite vaan onneks kelpuutan nuo tallinkin paatit 2 h ylityksiin, niiden Superstar o jopa hieno laiva :)
Olihan europa jo vähä kulahtanu tuol turun reitilläki, ne näköalahissien ovet jäi välil junnaamaan ja lasit oli vähä likaiset mut oliha se laiva elämää nähnytkin
Tuli isoon ääneen EEEEIIII ku kuulin että europa lähtee pois ja ei ehtis hyvästelläkkää :( KAuheaa jos romuksi päätyy austraalian jälkeen. Silloin soitetaa titanic hymniä...
Seilaa silja europa, seilaa. Seilaa Silja EUropa.
Tule hyväs kunnos takaisin...Kyllä tuo "kansia yhdistävä parvirakenne" tekee laivasta upeamman oloisen... Siksi kai Graellakin tuota ideaa on vähän "maisteltu", Samaten Cinderellassa ja Mariellassa on tuota samaa ideaa.
Tosin C-hytit ja putkitelkkarit ei ole tätä päivää... Mutta tosiaan nuoruudessa (siis alle 18 vuotiaana) laiva oli oma suosikki juuri sen "massiivisuuden" takia, ja sen yläparven missä on kokousosasto, uima-allas, kuntosali jne... hieno ratkaisu...
Mutta todellisuudessa Baltic Princes yms. on paljon parmepi, ainoastaan allas osasto ja "julkiset tilat" on niissä huonompia, mutta hytit, baarit yms. vakuuttavampia...
Marineforumilla on pitkään ollut juttua että Amorellan ja Cinderellan korvaisi yksi alus... Mutta sen tulisi olla jotain todella erilaista että ruotsalaiset tyytyisi tuohon 2h myöhempään lähtöön, ja toisaalta että saataisi houkuteltua Turkulaisia aamulaivalle enemmän... Jokin Europan, Baltic Princesin ja Gracen yhdistelmä voisi olla hyvä, että jokasesta otettaisi parhaat puolet. tyyliin Baltic Princesin ravintolat ja baarit. Gracen hytit ja hyttikäytävät (joista tehtäisi SELKEITÄ toisin kuin nyt) ja Europalta ne julkiset tilat...- Reisija
"Europa oli kyl kultaisina Silja Line Turku-Tukholma aikoina aivan paras laiva. buffetti oli kai se perus kaikkien laivojen kaa"
Siis se buffettihan on juuri sen laivan yksi nerokkaimmista oivalluksista. Suuret panoraamaikkunat kiertävät koko tilan, mutta sen lisäksi kauempana ikkunoista olevat pöydät ovat korotetulla tasolla, joten (lähes) joka pöydästä on esteetön merinäköala.
Erityisesti tämä ominaisuus vielä korostuu, koska tilalle tulleessa Baltic Princessissä ei käytännössä näe ruokasalista ulos ollenkaan. - laivakappe
Reisija kirjoitti:
"Europa oli kyl kultaisina Silja Line Turku-Tukholma aikoina aivan paras laiva. buffetti oli kai se perus kaikkien laivojen kaa"
Siis se buffettihan on juuri sen laivan yksi nerokkaimmista oivalluksista. Suuret panoraamaikkunat kiertävät koko tilan, mutta sen lisäksi kauempana ikkunoista olevat pöydät ovat korotetulla tasolla, joten (lähes) joka pöydästä on esteetön merinäköala.
Erityisesti tämä ominaisuus vielä korostuu, koska tilalle tulleessa Baltic Princessissä ei käytännössä näe ruokasalista ulos ollenkaan.Tuo on kyllä totta. Paras buffet tila missä olen käynyt.
- Mikä mättää
Reisija kirjoitti:
"Europa oli kyl kultaisina Silja Line Turku-Tukholma aikoina aivan paras laiva. buffetti oli kai se perus kaikkien laivojen kaa"
Siis se buffettihan on juuri sen laivan yksi nerokkaimmista oivalluksista. Suuret panoraamaikkunat kiertävät koko tilan, mutta sen lisäksi kauempana ikkunoista olevat pöydät ovat korotetulla tasolla, joten (lähes) joka pöydästä on esteetön merinäköala.
Erityisesti tämä ominaisuus vielä korostuu, koska tilalle tulleessa Baltic Princessissä ei käytännössä näe ruokasalista ulos ollenkaan.Kuinkas monen päivän risteilyitä teet Baltic Princesillä?
Itsellä takana lähemmäs 30 matkaa ko. laivalla (välillä toki käyty kotona) ja ikinä ei ole ollut tarvetta löytää laivan ravintoloihin, ei kertaakaan, mihinkään niistä (neljästä???) Tai oletko semmonen min. 100kg keijukainen
- Pettynyt..
Olin monta kertaa Euroopalla ja hetkeäkään en oo katunu et olin sillä laivalla!(: baltic queniin en astu ikinä....Europan olis pitäny jäädä itämerelle!
- asdfsadfas34
Juuri nyt Silja Europa on matkalla Naantaliin, pitäisi saapua illalla yhdeksän aikoihin.
- aleks3
silja europa on nyt korppon kohdalla
- MAN_DIESEL
Eipä ne koneet kovin loppu ole kun vedellyt koko ajan kohti Australiaa kaasu pohjassa, jopa yli 22 solmua...
- Eerie
Oliko koko Europan henkilökunta Virolaisia, järjestyksenvalvojia myöten??
- jejeje
Kyllä ja ovat nyt Baltic Queenilla.
Järjestyksenvalvojat ei mielestäni ole edes Tallinkin henkilökuntaa, niillä on selässä jonkun VIrolaisen vartiointifirman takit.
- niinanallukka
Virolaisen vartiointifirman, mahtaa olla melko sakkia...
- Luotsit-takaisin
Tässä tänä luotsien tarpeellisuus taas nähdään
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499