Viime keväänä minulta jäi sairastelun takia tenttejä tekemättä n. 10op edestä (en hakenut lääkärintodistusta). Tämän takia vuoden 2013-2014 opintopisteet jäävät 8op vajaaksi nostamiini tukikuukausiini nähden. Tämän takia Kela ilmeisesti voi katkaista tuen 1.1 alkaen. Saan kuitenkin suoritettua rästiin jääneet tentit syksyn aikana siten, että jolkukuun loppuun mennessä opintoja on yhteensä n. 85op (eli yli 5op/kk koko tukiajalta).
Kelan sivuilla sanotaan, että katkaistun jälkeen opintotukea aletaan maksamaan kun suorituksia on vähintään 5op/kk. Meneekö kohdallani tilanne niin että Kela "katkaisee" opintotuen 1.1 alkaen, mutta voin hakea sitä uudelleen tammikuusta alkaen, koska olen saanut suoritettua vaadittavat 5op/kk?
Opintotuen katkaisu
3+19
1
295
Vastaukset
- ---
Ei mene. Saat syksyllä selvityspyynnön, johon selvität nämä samat asiat (liitteeksi koululta todistus opintojen etenemisestä). Mitään katkaisua ei tarvitse tehdä, koska olet jo ottanut kiinni tavoitteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981562Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231298- 531077
- 72975
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893- 58893
- 106882
- 45879
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82820