Ravintolassa esimieheni (ei ravintola-alan ammattilainen) neuvoi minua paistamaan jauhelihapihvit pinnalta, laittamaan ne sitten lämpölevylle puoliraakana valmiiksi paistettujen makkaroiden kanssa ja sitten paistamaan pihvit kypsäksi, kun asiakas tilaa esim. hampurilaisen. Mina ajattelisin, että puoli-raakaa jauhelihaa ei ole järkevää laittaa kypsien makkaroiden viereen odottamaan paistamista kypsäksi. Onko näin, vai aiheutuuko siitä mitään riskiä asiakkaille?
Jauhelihapihvin paistaminen
zee74
2
334
Vastaukset
- Tolloja riittää
Tavallinen jauheliha aina kypsäksi ei koskaan raakana tai puoliraakana. Esimiehesi ei tiedä mitään hygieniasta tai esim Yersinia -bakteeriasta joka leviää yleensä raakojen tai huonosti kypsennettyjen elintarvikkeiden välityksellä. Erittäin ikävät oireet ja vanhuksille ja sairaille voi olla jopa kohtalokasta.
Bakteerille aivan ihanteelliset olosuhteet lisääntymiselle, lämmin mutta raaka liha. - Tartaari1
No jos jauheliha on 100% nautaa niin medium on ihan ok. Onhan tartarpihvikin olemassa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tartarpihvi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141789Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1431493- 781398
- 571226
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91210- 741105
- 1091029
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55990Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890- 55882