Leonberginkoira

leohullu

Moi! Onko kellään kokemusta leonberginkoirasta? Jos on niin olisi kiva jos joku valaisisi minulle tämän rodun pitämisestä yms. :)

5

261

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leoleoleo333333

Moro! Itsekkin olen ekaa( toivottavasti pian) hommaamassa. Mitä oon lukenut nähnyt ja kuullut niin älyttömän isoja, mutta koulutettuna tosi kilttejä(suurin osa). Ei kannata hommata jos asut pienessä asunnossa. Vaatii vähintään reilun tunnin/puolitoista REIPASTA ulkoilua päivittäin, karvaa lähtee aika älyttömästi(niillä on kolminkertanen turkki) ja tosiaan VAATII hyvän perus tapakoulutuksen.

Oppii melko nopeasti, on tottelevainen mutta saattaa olla vähän liiankin herkkä, kuulemma jotkut yksilöt masentuu jos perheen sisällä tulee äänekästä riitelyä,ym. Leoilla on sitten jonkin verran sitä paimenkoira viettiä eli tietää oman reviirinsä(joskaan ei räksytä myöskään turhasta, haukahtelee jos tapahtuu sen mielestä jotain erittäin mullistavaa). Voimakasluontoiset urokset ei välttämättä tule toisten urosten kanssa aina toimeen. Tykkäävät vetää, kaivaa ja uida, eivät kuolaa pahemmin mutta varaudu siihen että kuraa ja karvaa on jokapaikassa. Kukkapenkistä kannattaa jo henkisesti luopua jos oot leo hommaamassa ja ehdottomasti kaikki myrkylliset kasvit veke. Jos mahdollista, hommaa joku hiekkalaatikon tyyppinen ja vaikka kahluuallas niin leo tykkää.

Syövät about parin sadan e:n edestä kuussa joten ei mene ruokakuluihin mitään tolkuttomia kustannuksia. Kannattaa ainakin kasvuiässä( mitä oon ymmärtänyt) olevalle koiralle syöttää matala proiteiini pitoista ruokaa( vaikuttaa siihen jotenkin ettei tuu mitään liikakasvua tai jotain) ja muutenkin laatu tavaraa(ei mitään Pedigriitä :D ).

Ei nyt tuu heti muuta mieleen ja kannattaa toki kysyä ensisijaisesti kennel liiton kasvattajalta. Siitä vielä että Leoilla ei yleensä oo hirveän pitkä elinkaari( about 6-9 vuotta) ja jonkin verran on myös sairauksia.

Pääpiirteissään (puolueellinen kommentti koska itselläkin aivan älytön leo kuume) ehkä parhaita seurakoiria ikinä, erittäin valloittavia ja mukavia jässiköitä, tosi lapsiystävällisiä ja kilttejä. Suosittelen.

• leohullu

Voi kiitos kun vastasit! Tästä oli paljon apua! Kyllä taidan sen leon meille hankkia, on ne vaan niin ihania ja sopii hyvin meidän omakotitaaloon ;)

• leot on parhaita

Ja molemmat leomme elivät yli 10-vuotiaiksi.

• leo kannattaa :)

Kaikki leot eivät ole lapsiystävällisiä. Tiedän muutamia, jotka ärisee lapsille.

Omistajan pitää olla määrätietoinen koulutuksessa.

• leot on parhaita

Leo kannattaa! Yksi maailman ihanimmista koiraroduista hyvin koulutettuna. Meillä oli leoja kaksi, mutta en juurikaan niistä muista kun olin niin pieni.

Toinen niistä oli hyvin tottelevainen löllykkä -oikea sylivauva- mutta esim. puolusti läheistäni kerran kun nuoret känniääliöt alkoivat huudella hänelle.. Läheiseni kehui, että noille saat murista ja leohan murisi :) Pojat pinkaisivat pakoon.

Toinen leoistamme oli omien polkujen kulkija. Eräs sukulaisemme sanoi, että tuo koira on varmasti ollut ihminen edellisessä elämässään. Sen verran erikoisia metkuja teki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe