1. Työssä käynti
2. Aikuismainen ote elämiseen ja itsekontrolli
3. Säästäminen - puskurivaraston luominen (liittyy kohtaan 2)
4. Irtautuminen "kyllä yhteiskunnan velvollisuus on minut elättää" -ajattelusta
5. Vastaan ottaminen omasta itsestä
Jatkakaa listaa!
Parhaat tavat välttää köyhyys
19
293
Vastaukset
6. Älä sairastu koskaan ja joudu eläkkeelle.
- 7+11
7. Hanki rikas puoliso.
- Valintakysymys
7+11 kirjoitti:
7. Hanki rikas puoliso.
Näin tein, eikä ole valittamista:)
- Näin se vain on
Olisit säästänyt pahan päivän varalle etkä hassannut kaikkia rahojasi. Se on oma valintasi, turha ruikuttaa.
- normi köyhis
Näkemyksesi on nähtävästi se että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta halustaan. Eli olet mielestäni aika urpo.
- ei vetelä mies
Oikeastaan tuo sairastuminen on se jolle ei mitään voi ellei ole sitten jo valmiiksi esim jalaton ja ei siksi pysty duunia tehä. Masennus on näitä nykyajan muotisairauksia joka usein johtuu taas tupakan ja viinan sekakäytöstä...liikunnan puutteesta...ja vetelän ihmisen ruokavaliosta....siinä ne tärkeimmät varmaan ditten olikin juu.
- figigigigfu
Niin, no ehkä tarpeeksi terveellinen ruokavalio ja liikunta auttaa jaksamaan duunissa ainakin mua.
- tuottavuus nousuun
Ranskiksia ja makkaraa syömällä...telkkaria katsomalla..kaljaa juomalla...tupakkaa polttamalla voi olla varma että ei työpaikkaa tule...ja vaikka tulisi et siellä jaksaisi tuollaisella moskalla. Ekaks elämä kuntoo eli terveelliset elämäntavat ja huomaakin olevansa älykkäämpi ja toimeliaampi...toisin sanoen tuottosampi itselleen ja yritykselle.
Tervehdys,niin siinähän se oli itsekuri,tarkoittaen sitä että karsii kaikki tarpeetomat kulut pois,mutta ymmärrän toki että ihminen on vain ihminen.(vajavainen)
Hyvää päivänjatkoa
M- täsä se on
Köyhyyteen joutuminen alkaa jo lapsena. Ensimmäinen asia, jolle itse voi jotain, on koulun käyminen kunnolla. Sitä voi vielä hieman korjata myöhemminkin.
Ja sitten ammatinvalinta on hyvin tärkeä. Ensinnäkin on valittava edes joku ammatti. Kaikilla ammateilla tulee toimeen. Ja kaikkia tarvitaan. Mutta akateemiset ammatit yleensä takaavat parhaan toimeentulon.
Toinen tärkeä asia on ystävien valinta. Siis ihan pienestä pitäen. Joka leikkii köyhien kanssa ja oppii jo nuorena litkimään vain kaljaa ja elämään toimeentulltuella, on tuomittu köyhyyteen.- iki kåyhät
ml77 kirjoitti:
Kaikki asiat ei aina mene kohdalleen.
Kåyhii ollaa ko ei ehitty lukee ko laps ilmotti tulostaa oltii 17 v..
- keksk
iki kåyhät kirjoitti:
Kåyhii ollaa ko ei ehitty lukee ko laps ilmotti tulostaa oltii 17 v..
Kyllä tosi moni saa lapsia ja lukee silti. Lapsille on nykyään päivähoitokin saatavissa, jos ei lukeminen muuten onnistu.
- juupast
ml77 kirjoitti:
Kaikki asiat ei aina mene kohdalleen.
"Kaikki asiat ei aina mene kohdalleen."
Kaikkia asioita voi korjata. Tai melkein kaikkia.
- kokemusta on
10. Älä mene töihin olet köyhä loppuelämäsi. Työ ei kannata, olet joka päivä nälissäsi.
- hippuhöpö
11. ENNAKOI. Jos suunnittelet opiskelua, lapsen hankkimista, eläkkeelle jäämistä, uuden ammatin opiskelua tai isomman asian ostamista, niin älä tee hätiköityjä päätöksiä ja ennen päätöksen tekoa tee myös laskelmia, että miten pärjäät taloudellisesti. Itse aikoinaan siirsin lapsenhankintaa puolisoni kanssa vuodella, jotta ehdimme säästää paremmin rahaa.
Ennakointi liittyy myös siihen, että ei pidä elää ns. kädestä suuhun, vaan aina pitäisi saada säästöön edes vähän rahaa.
Sairastumisessakin on niin, että jos tupakoi paljon, alkoholinkäyttö on holtitonta ja suvussa on syöpäriskiä, niin sellaisiin asioihin voi kiinnittää huomiota, jotta sairastumisriski olisi pieni. Samoin esim. aikuistyypin diabetes johtuu yleensä ylipainosta, rasvaisesta ja suolaisesta ruoasta sekä liikunnan vähyydestä. Myös hampaiden hyvä hoito vähentää tarvetta suuriin ja kalliisiin hammasremontteihin. Myönnän itse, että vaikka pyrin elämään terveellisesti, niin yllättävä yksinhuoltajuus on vienyt taloudellisen varmuuden pohjan, joten esim. sairastuminen syöpään olisi minulle iso katastrofi nimenomaan rahasyistä. Iän myötä tietenkin pitäisi pystyä säästämään rahaa pahan päivän varalle, jollainen esim. vakava sairaus on. - Cold187 Um
12. Jos olet Ulosotossa tee vain pimeitä töitä tai sit "kuutamokeikkaa". Tuet pamahtaa tilille joka kk ja tienaat pimeesti (ja rikollisesti) hyvät taskurahat!! :D
- 5454yujhgj89o8kjmk
1. Työssä käynti
2. Aikuismainen ote elämiseen ja itsekontrolli
3. Säästäminen - puskurivaraston luominen (liittyy kohtaan 2)
4. Irtautuminen "kyllä yhteiskunnan velvollisuus on minut elättää" -ajattelusta
5. Vastaan ottaminen omasta itsestä
-----------
1. Pääsin töihin.. jää käteen n. 180 euroa VÄHEMMÄN kuin ennen töitä...
2. On ollut aina eli en juo enkä polta ja elän säästäen. Lähes itara. Pakko!
3. Kts. kohta 2
4. Olen maksanut "hyvällä ajalla ennen muinoin" paljolti veroja joten yhteiskunnan on elätettävä minut kunnes takaa töitä tavalla tai toisella kun on kerta valtakunnan tämmöiseen tilanteeseen ajanut... ja kreikkaan ja muuhun humpuukiin löytyy rahaa, joten katson olevani täysin oikeutettu nauttimaan kaikesta yhteiskunnan avusta. Teen toki töitä mielelläni jos sellaista jostain saa ja se olisi edes lähelläkään järkevää palkkatasoa.
5. En käsitä miten itseään voi "vastaanottaa"? Vastuuta olen aina kantanut itse ja tulen kantamaan jos/kunnes äly poistuu sitten joskus vanhenmiten.
Lopputulema: Töitä tehden kitupalkalla (lue: palkkatuella ) ei työnteko vaan kannata! Yhteiskunta pysyy köyhänä jos ei palkkataso vastaa elämisenkustannuksia joka taas ei ole minun vika! Nyt töitä tehden on todella tarkkaan katsottava mitä pystyy ostamaan että elää seuraavat 6 kuukautta jolloin pääsee liitonrahalle ja saa taas edes jonkinmoiset elämisen puitteet... Nyt niitä ei valitettavasti ole. Töissäolo vie sen kaiken!!!!- ---------
Työpaikkakiusaajien rökittäminen. Sehän on yksi merkittävin köyhyyden syy ?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271